טור דעה

סופסוף בחירות // אברהם דוב גרינבוים

בנט בא להציל את המדינה אבל החריב אותה. כדי לחסוך בחירות הוא חסך בחיי אדם, אמלל משפחות רבות, פילג את העם ושיסע את הציבור. אם יש אדם כה בודד ושנוא היום במדינה, הוא בנט (מאמר)

אברהם דוב גרינבוים | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ברוך השם הכנסת מתפזרת, הממשלה הרעה מתפרקת, והולכים שוב לבחירות. כמה חיכינו, אה? תגידו את האמת.

למען האמת, נפתלי בנט צדק. לפני שנה ושבעה עשר יום הוא בא להציל את מדינת ישראל מבחירות חמישיות, כך הוא הצהיר, וסביר להניח שאולי גם התכוון, אפילו במעט. אבל באיזה מחיר?

משל למה הדבר דומה, לאדם שמציל ילד מפני מפגע ומשליך אותו מחלון בגובה 4 קומות. ברור שהוא בא להציל את הילד, אבל אי אפשר לחיות לאחר הרפתקה כזו.

בנט בא להציל את המדינה אבל הוא החריב אותה, כמעט עד היסוד. כדי לחסוך בחירות הוא חסך בחיי אדם, אמלל משפחות רבות, פילג את העם ושיסע את הציבור. הוא ניסה להקים קואליציה משונה עם אויביו שלו, ובסוף הם שיסו בו את הכלבים והניחו אותו בדד לנפשו.

אברהם דוב גרינבוים, כותב השורות (צילום: יעקב לדרמן)

אם יש אדם כה בודד ושנוא היום במדינה, הוא בנט. תחשבו על זה שגם אריק שרון המנוח הונה את בוחריו שבחרו בו על טיקט אבי ההתיישבות וגנרל הימין ובסוף חילק את הארץ בתוכנית ההתנתקות הידועה לשמצה. גם בנימין נתניהו היה שותף להסכם חברון והשתתף בוועידת וואי פלנטשיין למורת רבים ממצביעיו. אבל הם לא מכרו את כל המדינה ואת כל האומה בו זמנית.

העושק של בנט הוא כפול ומכופל. ללא כוח אמיתי בידיו, ללא מצביעים כמעט, בחר לעצמו את כס ראש הממשלה, ורק בזכות לשון מאזניים ורק בזכות חבר שלא העז להיות הראשון במרוץ, זכה בנט ליטול מן ההפקר את התפקיד הנכסף, אבל זה שהתקמבנת לא אומר שהציבור עומד מאחוריך, זה רק אומר שאתה נוכל מדופלם.

בנט בנאומו אמש הזכיר כי בכל סיטואציה דמוקרטית יש נפגעים, חצי מהעם תמיד יישאר מאוכזב, בלה בלה. אבל כאן, זה היה הרבה יותר מזה. רוב העם בישראל בז לבנט. גם בוחריו שלו עצמו היו מאוכזבים ומתוסכלים ברמות אחרות. פשוט גנבו את קולם. לבחור בבנט של "עשר מעלות ימינה" ולמצוא את קולך מוענק לשותפות עם רע"מ – זה דבר שנפשו של אדם שפוי לא יכולה לעבור בשתיקה.

גם לא בחרו בך וגם לעשות - בשמנו ובשם הקולות שלנו - את כל הטעויות האפשריות וההתרפסויות לגרועים שבאויבינו, זה כבר עושק כפול, נוכלות ברמה גבוהה. ועל כך הציבור לא סולח.

והציבור גם לא יכול לסלוח לרשימת הגזירות הנוראיות מבית היוצר של ממשלת הכלאים והשעטנז הזו, שכל שר רק ביקש להטביע חותם ולהיות מי שמצר יותר לציבור החרדי, בגזרות והצקות שונות ומשונות, שכולן היו מכוונות מטרה כנגד ציבור היראים לדבר ה'.

ולגופו של עניין: הציבור החרדי מאוד מתקשה בישיבה אופוזיציונית. התרגלנו החל מהמהפך ב-77' להיות שותף לנעשה במדינה, להוביל ובעיקר לבטח את עולם התורה. השנה פלוס בו היינו מחוץ למוקדי הכוח הוציא מאתנו הרבה תסכול ומרמור. אם תראו את הטונים הצורמים של יהדות התורה – זה רק בגלל ישיבה ארוכה ומשמימה על ספסלי האופוזיציה, ללא יכולת ממשית של עשייה.

כן, אנחנו רוצים בחירות, אנחנו רוצים להתחדש, לחזור לפעילות הענפה של נבחרינו, להמשיך לפעול למען האזרח הקטן, ולהמשיך לקדש שם שמים. לא, אנחנו לא פוחדים מבחירות, יש לנו גידול טבעי ב"ה, יש לנו ציבור ענק של בני תורה שישכיל לשמוע לחכמיו ולרבותיו.

איך שרים נטורי קרתא? "בדרך התורה נלך - באש ובמים, בדרך התורה נלך - לקדש שם שמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר