תיעוד ממצלמות האבטחה

הדקירות בדושינסקיא: מעצר החשוד הוארך; 'הגיע עם סכין'

בית המשפט האריך עד יום שלישי את מעצר החשוד שהגיע עם סכין לביהמ"ד של דושינסקיא ופצע שני אנשים; החשוד טען כי אחייניתו נפצעה מאבן שנזרקה עליה; צפו בתיעוד מהאירוע (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: מצלמת אבטחה)

בית המשפט האריך הבוקר (ראשון) בשלושה ימים את מעצרו של יעקב חיו החשוד כי הגיע עם סכין לבית המדרש של חסידות דושינסקיא ברחוב שמואל הנביא בירושלים, השתולל ואיים ופצע שני אנשים, לטענתו, אחייניתו ספגה אבן מאחד המתפללים במקום.

בדיון בבית המשפט, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. נציג המשטרה אמר כי "מדובר באירוע מתגלגל שהתחיל ביום שישי שאחייניתו נסעה על קורקינט ולטענתו מישהו מישיבה סמוכה זרק עליה אבן ופגע בה. הוא הגיע למקום עם סכין ביד והתחיל להשתולל ולאיים. למחרת ביום שבת הוא חזר לאותו מקום עם סכין, צעק ואיים. בסופו של דבר הוא השתמש בסכין ופצע שני אנשים".

נציג המשטרה ציין כי "בחקירתו הוא מאשר את הדברים, הוא אומר שזה קרה כי 'זרקו על אחיינית שלי את האבן, הייתי עצבני, הם עושים את זה תמיד'. הוא מאשר שהייתה לו סכין ביד, לא שפגע אבל שהייתה לו סכין ביד".

עו"ד לאה צמל מהסניגוריה הציבורית טענה בבית המשפט כי אין הצדקה להארכת המעצר. לדבריה, "מדובר במשפחה חילונית, האב אשתו ושני ילדים בן ובת קטנה יותר, שמתגוררת שם. כאשר המשיב עצמו הוא מוכר כנכה על ידי הביטוח הלאומי, גם נפשי וגם פיזי, ועובר טיפולים רבים כבר שלוש שנים באופן אינטנסיבי. המגורים בסביבה הזאת אינם קלים, ובלית ברירה הם עדיין גרים שם. הם אינם קלים מכיוון שהסביבה דוחה את מי שזר, הם נתונים לעיתים קרובות מאוד לעלבונות, צעקות וזריקת אבנים.

"הפעם, נפצעה אחיינית שלו בת 11.5 שהייתה בביקור משפחה בעת שנסעה על קורקינט. בחוסר אונים מובהק הוא יצא עם העט שלו, מעץ ולא ברזל, שיש לו שם פותח מעטפות. עט שמצויה בשולחן עבודה של כל משרד, באו אנשים והתנפלו וזה היה ניסיון להגן. אני לא רואה סיבה לעצור אותו, זה לא יועיל וזה רק יגביר את המהומה שם. אני תוהה אם מישהו התייחס אליו, אם אי אפשר ליישב את הדברים האלה לא במעצר. אנחנו מוכנים להתרחק לכמה ימים, 3-4, מאותה שכונה עד שיירגעו הרוחות והחקירה תיגמר. אין צורך להחזיק אותו במעצר, מדובר באדם חולני ובמעצרו הראשון כפי שחברי הבהיר, אין לו הרשעות קודמות".

המהומה ברחוב שמואל הנביא (לפי סעיף 27א)

החשוד עצמו אמר לביהמ"ש כי "אני חי שם 5 שנים, אני מנסה לגדל את הילדים בצורה הכי טובה בלי לעשות כלום למרות המצב הנפשי שלי. יום שישי זה כבר עבר כל גבול, הם פשוט פוגעים בילדה, אם הם היו פוגעים בילדה אתה גם היית מתנהג ככה. המשטרה מפחדת להיכנס לשם, תיירים נכנסים בטעות וסובלים. אני חי שם, אני קיבלתי מכות מאנשים.

"אם השוטרים לא מוציאים אותי אני מת, הם ניסו לקשור אותי ושמו עליי גז מדמיע. את זה לא הציגו, הוא לא יודע. אני לא באתי לדקור אותם, הם באו לתת לי מכות אז הם קיבלו את הזה פה, זה לא היה כדי לדקור אותם. באתי ביום שבת עם סכין ושהיה עליהום חזרתי הביתה, לא באתי לעשות משהו. אני מפחד מהם, הם מסה של אנשים. מצד שני מה אני אמור לעשות.

"אני בן אדם שלא מרגיש טוב, אני מטופל פסיכיאטרי ופסיכולוגי ואני אחריי ניתוחים. אני מבקש להגיע פיזית לדיון הבא. שבאתי במוצאי שבת הראיתי לאחד החוקרים את התמונה של הפציעה של הילדה, ואמרתי אני רוצה לשאול אותך אם זה בסדר. לא התכוונתי לדקור אף אחד, אני לא דקרתי אף אחד. אני כל החיים שלי ברחתי מפשע, הספיק לי לפני 25 שנה. יש לילד שלי עוד חודשיים בר מצווה, אני עכשיו צריך להיות על כדורים פסיכיאטריים".

שופט בית המשפט השלום בירושלים אלעד לנג קבע בהחלטתו כי "המשיב חשוד בביצוע עבירות של חבלה כשעבריין מזוין ואיומים. בהתאם למיוחס למשיב בימים 01-02.07.22 הגיע המשיב לישיבה ובה השתולל, איים על אנשים ואף דקר אנשים באמצעות סכין תוך גרימת חבלות".

הוא ציין כי הראיות בתיק החקירה "מניחות חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות למשיב. המשיב בחקירתו הודה בעיקרי הדברים, אך טען כי הוא עצמו הותקף על ידי אדם אחר באמצעות סכין".

לבסוף הכריע כי "באיזון בין השיקולים הללו ועל מנת לאפשר למבקשת לבצע את פעולות החקירה, ובראשן הפעולות הניתנות לשיבוש, אני מורה על הארכת מעצרו של המשיב עד ליום 05.07.22 בשעה 10:00".

גורם בחסידות סיפר ל'כיכר השבת', את השתלשלות העניינים: "בליל שבת הגיע אדם לא-דתי לבית המדרש של החסידות וטען כי חסידים הכו את ילדיו, אותו אדם שלף סכין ולא נרגע, גם כאשר חלף ליד האדמו"ר, אך החסידים הצליחו להשתלט עליו והבריחו אותו מהמקום".

"בשבת בבוקר", מספר אותו גורם בחסידות, "הוא חזר שוב ושוב שלף סכין, אך ברוך השם הצלחנו להעיף אותו מהמקום, טרם שהצליח לבצע את זממו עם הסכין".

"אותו אדם", מוסיף הגורם בחסידות, "לא התייאש מלבצע את זממו וחזר בפעם השלישית - בזמן סעודה שלישית והצליח לדקור שני חסידים ולפצוע אותם באורח קל".

"כוחות משטרה שהוזעקו למקום מיד לאחר הדקירה, עצרו את החשוד שהיה ביחד עם בת זוגו - ועצרו את השניים", מסיים הגורם הבכיר בחסידות את מה שהתרחש.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר