שוחחו על שיתוף פעולה

המפכ"ל נועד עם הרבי מבעלזא; "יחס טוב"

מפכ"ל המשטרה עורך בשבועות האחרונים, סבב פגישות עם מנהיגי הציבור החרדי, כאשר פגישה עם מנהיג 'הפלג', אף עוררה סערה • היום, נפגש המפכ"ל עם הרבי מבעלזא (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, ממשיך בסבב הביקורים שלו יחד עם רב המשטרה, הרב רמי ברכיהו, בבתיהם של גדולי ישראל הליטאיים, החסידיים והספרדיים.

לפני שעה קלה (ראשון) הגיע המפכ"ל לביתו של האדמו"ר מבעלזא בשכונת רוממה בירושלים, כשהוא מלווה ברב המשטרה, ניצב משנה הרב רמי ברכיהו, וכן עם חבר הכנסת, ישראל אייכלר שהיה נוכח בפגישה, שעסקה בשיתופי הפעולה של המשטרה עם החברה החרדית.

האדמו"ר והמפכ"ל ניהלו שיח ארוך בדבר פעילות משטרת ישראל בעת הזו לרבות משימותיה בתחום המאבק בפשיעה בכלל - וזו שבחברה הערבית בפרט והמלחמה בטרור.

בנוסף שוחחו הרבי והמפכ"ל גם בצעדים שמיישמת המשטרה בכדי להעניק שירותי משטרה טובים יותר לחברה החרדית על כל גווניה, בין היתר הקמה של תחנות משטרה שומרות שבת בערים החרדיות למתן מענה משטרתי בשבת.

כזכור, לפני כשבועיים, נערכה פגישה היסטורית בין הגאון רבי אשר דויטש, מראשי ישיבת פוניבז', ומי שנחשב לאחד מבכירי רבני 'הפלג הירושלמי', בפלג המתון יותר, לבין מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, כפי שדיווח כתב 'כיכר השבת', חיים גולדברג.

מדובר היה בפגישה היסטורית, שכן רבני 'הפלג', אינם מכירים במוסדות המדינה ולא נפגשים עם גורמים ממשלתיים רשמיים.

מי שתקף בחריפות את הפגישה, הוא גאב"ד 'מסורת' הגאון רבי צבי פרידמן, שנחשב למנהיג הפלג הקיצוני יותר של 'הפלג הירושלמי', ומתנגד באורח קבע להנהגתו של הרב דויטש.

בהקלטה שפורסמה בקרב 'הפלג הירושלמי', נשמע הגר"צ תוקף בחריפות את הפגישה, וטוען שפגישה כזו היא - "בל יראה ובל יימצא".

בפתח ההקלטה נשמע הרב פרידמן, תוקף את הפגישה והוא מתחיל בגינוי רב המשטרה, שגם הוא השתתף בפגישה: "‏הרב של המשטרה, מה שנקרא... אמר, שאני, התפקיד שלי לעשות קשר בין הציבור החרדי בין המשטרה, קשר נפשי".

הרב פרידמן תקף את דבריו, תוך שהוא מציין את מנהיג ומקים 'הפלג' - הגאון רבי שמואל אוירבך זצוק"ל: "בזמן שר' שמואל דיבר כל הזמן "להתרחק מהם ומהמונם" שזה יכול להציל אותנו מכל הגזירות, אז יש עכשיו תפקיד ליצור קשר".

"יצרתי קשר עם כל מיני חוגים ביהדות החרדית, (אומר רב המשטרה. ח"ב) ביניהם, 'הפלג הירושלמי' - שגם איתם יצרתי קשר", ציטט הרב פרידמן את רב המשטרה.

"אוי לנו", אמר הרב פרידמן, "אני מאמין לו שהוא יצר (רב המשטרה. ח"ב), יש הרבה שאוחזים לשרוף את כל מה שקיבלנו מר' שמואל".

"ברור שאנחנו שייכים לגוף (הפלג הירושלמי. ח"ב) שנקרא ככה, אז אנחנו מוחים בזה בכל תוקף, אין לנו קשר, לא עם הצבא, ולא עם המשטרה, ואין לנו שום הסכמים, שום דבר! חס וחלילה! לא יראה ולא יימצא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר