"הח"כים נרדמו בשמירה"

כשלון חרוץ לסיעות החרדיות; מונה מנהל חדש למחוז החרדי

לתפקיד הרגיש ביותר של מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, מונה הערב מנהל חדש, שהחליף את המנהלת החרדית שהייתה בתפקיד עד היום; גורם בכיר מתח ביקורת חריפה על ח"כים חרדיים (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
משרד החינוך; בעיגול: שי קלדרון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 - צילום מסך)

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, בחרה היום מנהל חדש לתפקיד הרגיש ביותר בחינוך החרדי - מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, לתפקיד נבחר שי קלדרון, איש חינוך וותיק ממשרד החינוך.

בשנים האחרונות כיהנה בתפקיד הרגיש, רות אלמליח, אישה חרדית, שסייעה ועזרה רבות לחינוך החרדי בתפקידה, קלדרון שימש כמפקח יסודי מחוז חרדי.

גורם בכיר במערכת החינוך, אומר ל'כיכר השבת': "מדובר בדרמה ענקית בחינוך החרדי, זה פעם ראשונה אי פעם שהתפקיד הזה נכנס לידי מישהו שבאמת רוצה להחדיר לחינוך החרדי לימודי ליב"ה על מלא, מאז מאיר שמעוני, התפקיד ישב רק בידיים שהנציגים החרדים סמכו עליו".

הגורם הבכיר מאשים את הפוליטיקאים החרדים באוזלת יד, לדבריו, "כשהם רוצים להילחם הם יודעים, אבל פה הם כנראה פספסו, אני בטוח שהם היו יכולים למנוע את המינוי דרך גדעון סער, אך כנראה הם נרדמו בשמירה, וההירדמות הזו תעלה לחינוך החרדי ביוקר רב".

"למה ביוקר?" שואל רטורית אותו גורם ומשיב: "עד היום רות אלמליח שירתה את הציבור החרדי נאמנה ובלמה דברים שאין פה המקום להרחיב עליהם, אמנם קלדרון לא בחור אנטי, אבל הוא לא מחויב לאף אחד".

"מהיום החינוך החרדי בבעיה, אם עד היום, בלמו החדרת ליב"ה לתוככי המוסדות של החינוך העצמאי וכו' - למרות החלטות ממשלה, מהיום החגיגה נגמרת וקלדרון ככל הנראה יתחיל לעשות סדר ולפקח על הבתי ספר שהם מלמדים 100 אחוזי ליב"ה כפי שהם מתחייבים".

"תבין", מוסיף גורם חינוכי אחר: "יש הרבה תלמודי תורה המשתייכים לרשתות שהתחייבו ללימודי ליב"ה, אך בפועל משרד החינוך עצם עין, לדעתי, מהרגע שקלדרון נכנס לתפקיד, הוא לא יעשה שום הנחות וידרוש ליישם את ההתחייבויות עליהם אותם מוסדות התחייבו - במלואן".

שי קלדרון (צילומסך)

מוועד הורי הממ"ח נמסר בתגובה: "אנו שמחים ונרגשים עד מאוד לברך את האי גברא רבא ויקירא,איש אמונות ורב תבונות, שמו מפארים ברוב ברכות, ר' שי קלדרון הי"ו, לרגל בחירתך לתפקיד "מנהל המחוז החרדי" במשרד החינוך. אנו בטוחים שאת עבודת הקודש שעשית במסירות כמפקח האחראי בחינוך הממלכתי חרדי , תעשה עתה ביתר שאת וביתר עוז.

"ויחד נגדיל תורה ונאדירה. "יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ, יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ, יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם". ותהא זכות הבל פיהם של תינוקות של בית רבן עומדת לך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר