הישג למקלב

פה אחד: 'חוק המכתזיות' אושר בקריאה ראשונה

הצעת החוק תחייב את המשטרה לתעד את פעילותה על גבי המכתזיות בסביבה עירונית בכדי למנוע נזקי לעוברי אורח תמימים • ח"כ מקלב: התיעוד יהיה גורם הרתעה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
מכת"ז בפעולה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) פה אחד את 'חוק המכת''זיות' של ח"כ אורי מקלב. בהצעת החוק תמכו חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה יחד בכדי לצמצם את נזקי המכתזיות בעבודת המשטרה בהפגנות בשכונות עירוניות.

הצעת החוק מבקשת לקבוע כי בכל פעולת מכתזית משטרתית יתועד פעילותה בכדי לבחון את התנהלות השוטרים ולאפשר לנפגעים להגיש תלונה או תביעה בבית הדין כנדרש.

ח"כ מקלב הציג את החוק במליאה: "כאשר מפעילים את המכתזית יהיו חייבים לתעד את את הפעלתה. החוק הזה זכה להיות החוק שמסיים את החקיקה הפרטית של הכנסת העשרים וארבעה. המכתזית היא כלי שפגיעתו רבה וגורם לנזק גדול ובמיוחד כאשר אנחנו רואים כי לא תמיד מפעילים את הכלי הזה על פי הנהלים של המשטרה ויש לו פגיעה גדולה כלפי אזרחים עוברי אורח באופן לא מדתי. התיעוד יהיה גורם הרתעה ויביא לשימוש נכון של השוטרים ללכת בדרך הישר לצד האפשרות של קבלת פיצוי על בסיס התיעוד שיתקבל".

ח"כ אורי מקלב (ערוץ הכנסת)

לדבריו: "מדובר בהצעת חוק חשובה מאין כמותה לאור התנהלות המשטרה ואליה הצטרפו חברי כנסת רבים וכאמור אושרה כעת בקריאה ראשונה בכנסת. יצויין כי על פי תקנון הכנסת קיים 'דין רציפות' בין הכנסות והצעות חוק שאושרו בקריאה ראשונה בכנסת טרם פיזור הכנסת ימשיכו הליכי החקיקה שלהם מאותה נקודה בה עצרו גם בכנסת הבאה לאחר הבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר