מתקפה על השרה שקד

משבר הנפקת תעודות זיהות מאיים על מעמד תלמידי הישיבות

תורי הענק בלשכות האוכלוסין הוביל למצב בו תלמידי ישיבות ובנות סמינר הצריכים להתייצב ל'צו ראשון' בצבא לא יכולים לעשות זאת מאחר ולא יכולים להנפיק תעודות זהות (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השרה איילת שקד (צילום: פלאש 90)

בעקבות מחדלי לשכות מרשם האוכלסין ברחבי הארץ, המהווים קשיים בהתייצבות צו גיוס ראשון, ח"כ אוריאל בוסו פנה לשרת הפנים איילת שקד בכדי שתתערב ותמנע מצב בו ייפגע מעמדם של תלמידי ישיבה ובנות סמינר שיירצו להתייצב בלשכות הגיוס אך לא יוכלו.

במכתב ציין בוסו: "בלשכתי הצטברו עשרות פניות מנערים ונערות העומדים לפני צו ראשון שמועד זימונם קרב ובא ואין ביכולתם להנפיק תעודת זהות בשל התורים המאוחרים שקיימים במערכת".

לדבריו: "יובהר, כי בהיעדר תעודת זהות, הם אינם יכולים לגשת במועד שנקבע עבורם ע״י משרד הביטחון, והדבר עלול לגרום לערעור מעמדם וזכויותיהם מצד מ. הביטחון שמצידו קובע מועד התייצבות ללא התחשבות בעיכוב הנפקת ת.ז. שבימים אלו עומד על שבועות ארוכים / חודשים רבים ללא כל גוזמה.

"אבקשך להביא לפתרון יצירתי ומיידי עבור אלו המנפיקים לראשונה ת.ז ואשר נאלצים לעשות זאת תוך פרק זמן קצר יחסית מרגע קבלת הזימון ע״י משרד הביטחון ועד למועד ההתייצבות בפועל".

בשיחה עם 'כיכר השבת', הוסיף ח"כ בוסו: "אנחנו נחשפים לשורות של מחדלים במשמרת של שקד, כל גורמי המקצוע הזהירו והתריעו בפניה. זה התחיל באירוע הגדול של הדרכונים כעת המשבר גדול שבעתיים בחורים שרוצים לגשת ללשכת הגיוס בכדי להתייצב ולא לסכן את מעמדם ומה שנדרש עבור הפעולה הזאת זה הנפקת תז ראשונה בהגיעם לגיל 16,.

"את המענה הזה אין מי שיתן להם כי שקד בימים אלו עושה פוליטיקה מימין לשמאל ומשמאל לימין, הכל חוזר כבומרנג, כנראה שהתקוה האחרונה סביב הנושא הזה אצל שר הביטחון כעת הכדור אצליהם, אלפי נערים ונערות לא יתייצבו בלשכה כי הם אלו שלא עמדו ביעדים, מבלי להתייחס לסוגיה הבאה שזו הזכות לממש את הבחירה של אלפי בוחרים ללא תז בגלל העומסים שהצטברו במשמרת של שקד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר