פרשת 'שובו בנים'

בנימין זהבי, המואשם ברצח הנער ניסים שטרית - שוחרר למעצר בית

שבעה חודשים אחרי שהואשם ברצח הנער ניסים שטרית בירושלים לפני יותר משלושים שנה, במסגרת משמרות הצניעות של שובו בנים, בני זאבי שוחרר למעצר בית (משפט)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
בנימין זאבי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בני זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי, שהואשם בעורבות ברצח הנער ניסים שטרית ז"ל, לפני יותר משלושים שנה, שוחרר בהחלטת בית המשפט למעצר בית.

הוא ישהה בחווה חקלאית בגוש עציון. בנוסף, ישלם רבע מיליון שקלים כערבות.

הנאשם השני ברצח שטרית, ברוך שרביט, נשאר בינתיים במעצר.

במהלך הדיון בבית המשפט העליון על השחרור, אמר מאיר שטרית, אחיו של ניסים הנרצח ז"ל כי זאבי "מקבל פרס בשיחרור". לדבריו, "אנשים עלולים לחשוב שהפרשה מתמוססת ויפחדו לדבר"

בהחלטה לאפשר את השחרור, הסבירה השופטת כי קיימים מספר גורמים משמעותיים המפחיתים את הסיכון הנשקף מן הנאשם, חרף העבירה החמורה המיוחסת לו. זאת לאור העובדה שהעבירה בוצעה לפני שנים רבות, וכן לאור גילו המבוגר של זאבי הנושק לגיל 70, והעדר עבר פלילי לפני או אחרי העבירה המיוחסת לו בכתב האישום.

במקביל, ההליך המשפטי בסוגיה ימשיך להתנהל בבית משפט המחוזי בירושלים. מאז הגשת כתב האישום נגד שני הנאשמים לפני מספר חודשים, התהליך המשפטי לא התקדם ממספר סיבות.

זאבי, כזכור, הואשם בתחילת חודש טבת האחרון ברצח הנער ניסים שטרית ז"ל. הוא מואשם שהיה מעורב בחטיפה, ברצח ובקבורה של הנער ניסים שטרית, לפני 30 שנים. במהלך חקירתו משטרה, הוא שתק ולא שיתף פעולה.

בכתב האישום מפורט כי ניסים שטרית נחשד בשנת 1985 על ידי אנשים בקהילת "שובו בנים" כי שמקיים נפגשים אסורים בניגוד לנורמות הדתיות של הקהילה, כאשר צביקה צוקר, חתנו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג הקהילה, ריכז את הפעילות בעניין אנשים שסטו מהנורמות וחרגו מאורחות הצניעות.

בנימין זאבי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

באשר לחלקו של בנימין זאבי, נכתב כי הרב ברלנד וחתנו הורו לאנשים מהקהילה לגרום לשטרית "לחזור בתשובה". בעקבות כך, זאבי יחד עם צוקר, ברוך שרביט, וחשודים נוספים, קשרו קשר לחטוף את שטרית, לאיים עליו ולהכות אותו.

לפי כתב האישום, בחודשים האחרונים של שנת 1985, הם החליטו לפתות אותו להגיע לדירה. כאשר הגיע לשם, שרביט התנפל עליו, ויחד עם שניים נוספים הפילו אותו לארץ. זאבי, עמד מעליהם, בצמוד לשטרית, והבטיח שהוא לא יוכל לחמוק מהמכות שהפליאו בו. שרביט והאחרים הכו את שטרית בחלקי גוף שונים ולא הצליח להיחלץ ממכותיהם.

"בשלב זה, הורו הנאשם (זאבי. ח"ג) ושרביט למנוח להיות בשקט פן יעורר את חשדם של השכנים בבניין, והשניים הוציאו אותו מהדירה והכניסו אותו בעל כורחו אל הרכב בו המתין חשוד נוסף, בסמוך לדירה".

ברכב, כך לפי כתב האישום, נהג חשוד נוסף ובמושב האחורי ישבו זאבי, שטרית - כשראשו מורכן מטה ושרביט. זאבי הנחה את הנהג לנסוע ליער אשתאול בסמוך לקבר דן בן יעקב. כאשר הגיעו לעומק היער והבחינו באנשים נוספים אשר המתינו להם, שזהותם אינה ידועה, הנחה זאבי את הנהג לעצור את הרכב.

בנימין זאבי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

זאבי ושרביט משכו את שטרית בכח מהרכב, והורידו אותו ליער כדי להמשיך ולממש את הקשר. עם הוצאתו מהרכב, שטרית נשך את שרביט בצווארו. שרביט, היכה בידיו את שטרית מספר מכות, וכל הנוכחים החלו להכות את שטרית בידיהם במכות חזקות בגופו ובאגרופים בפניו ובפלג גופו העליון, מכות אשר נמשכו מספר דקות, ביודעם כי קיימת אפשרות שהמנוח ימות כתוצאה מהמכות.

לאחר מספר דקות בהן הוכה שטרית באופן נמרץ בראשו ובגופו, הכריז אחד התוקפים כי שטרית מת. זאבי, שרביט והנוספים, איתרו בור ביער, אחד מהם הביא מהרכב כלי ברזל, בו השתמשו כדי להעמיק את הבור, וכולם קברו בו את המנוח וכיסוהו באדמה. לאחר קבורתו, זאבי ושרביט נכנסו לרכב והנהג הסיע אותם לירושלים.

בכתב האישום מיוחס לבנימין זאבי "רצח תוך ביצוע עבירה".

מטעמו של זאבי נמסר בזמן הגשת האישום כי "מר זאבי מכחיש את החשדות נגדו, עומד על חפותו, ואומר 'לא רצחתי אף אחד, סוף האמת להתגלות'".

עוד נמסר כי "מר זאבי עזב את קהילת 'שובו בנים' לפני שנים רבות ומאז עזיבתו הוא נרדף עד כדי סכנה לשלומו וביטחונו. כל מי שנכח בדיוני הארכות מעצר וקרא את כתב האישום יודע כי החשדות נגד מר זאבי מבוססים על עדות יחידה של אחד מאנשי הקהילה (ברוך שרביט) שקיבל הוראה מרב הקהילה לפני כחודש באותה פגישה מפורסמת בבית המעצר.

"כפי שעלה מהדיונים האחרונים בבית המשפט, תיק החקירה רצוף קשיים ומעלה סימני שאלה גדולים, בין היתר לגבי אמיתות דבריו וכוונותיו של העד היחיד. כאמור, מר זאבי עומד על חפותו ומכחיש כל קשר לעבירה המיוחסת לו. לאחר קבלת חומר החקירה ולימודו, יילחם מר זאבי בכל כוחו על חפותו ועל שמו הטוב בבית המשפט ושם הוא מקווה שיצא הצדק לאור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר