הפגנות הרכבות בי-ם

אנשי' העדה' הוחזקו בתת תנאים - ושוחררו

ארבעה מאנשי 'העדה החרדית', שנעצרו בהפגנות על הרכת הקלה בירושלים - שוחררו היום על ידי בית המשפט, בניגוד לדעת המשטרה; השופט: "לא נתנו להם לצחצח שיניים" (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מפגינים על הרכבת הקלה | ארכיון (צילום: חיים גולדברג)

מדי יום, כבר למעלה משנתיים, קיצוניים ואנשי 'העדה החרדית' מתאספים באזורי העבודות של הרכבת הקלה ב'בר אילן' בירושלים, ומנסים בכל הדרכים למנוע את העבודות, אם עד היום, הענישה לא הייתה חמורה, נראה שהמשטרה החליטה לאחרונה להחמיר את הענישה כלפי אותם קיצוניים.

במהלך התקופה האחרונה, ממשיכים אנשים מ'העדה החרדית' להפגין נגד תוואי הרכבת הקלה בבר אילן, כשהם מגיעים מדי ערב למקום, מתיישבים בבורות וחוסמים את הטרקטורים במקום.

ביום שני האחרון, התקיימה הפגנה של כמה מאות אנשי העדה החרדית בבר אילן, שוב נגד עבודות הרכבת במקום, במהלך ההפגנה נעצרו 10 מפגינים, שלמחרת ההפגנה - ביום שלישי, הם הובאו לבית המשפט, שם הם שוחררו בתנאים מגבילים.

אחד התנאים לשחרור, היה להפקיד ערבות של 3000 שקל, 4 עצורים הסכימו לתנאים - שילמו ושוחררו, שניים נוספים, לא הסכימו לתנאים והם נשלחו לכלא שקמה. אך שם לא היה מקום בעבורם והם נשארו בתא השהייה במגרש הרוסים בירושלים.

הבוקר, הובאו הארבעה לדיון בבית משפט השלום בירושלים, שם זעם עורך דינם רועי פוליטי - שמייצג את החשודים מטעם "הוועד לאסירי ציון" ואמר: "כשהגעתי לבקר את העצורים בתחנה אני רואה אותם נמצאים בתה השהייה, מדובר על חדר מטר וחצי עם אסלה והם נמצאים שם למעלה מ-36 שעות בניגוד מוחלט לחוק".

עוד הוסיף פוליטי: "אין להם מיטה מזרן ואפילו שמיכה, בנוסף לזה, לא נתנו להם טלפונים לנסות להסדיר את תנאי השחרור".

שופט בית משפט השלום בירושלים אלעזר ביאלין, ששמע את דברי עורך דינם של העצורים, כתב בהחלטה שהעצורים לא הועברו למתקן מעצר של שב"ס כי אין מקום לקליטתם".

עוד הוסיף השופט ואמר "נוח להיות חולק כי החזקת עצורים בתנאי שהיה שאינם מספקים את התנאים הבסיסיים ביותר לעצור, היא פגיעה מהותית בזכויות המשיבים, בהקשר זה לא ראיתי צורך להכביר במילים, דיי במה שאמר עורך דינם, שלחשודים אך לא ניתן לצחצח שיניים".

לבסוף, החליף השופט להקל בתנאים ושחרר את החשודים ללא הפקדה, לאחר ההחלטה ביקש נציג המשטרה עיכוב ביצוע וגם אותה דחה השופט ואמר "נוכח התנהלות היחידה החוקרת, אין כל הצדקה להיעתר לבקשה. בנסיבות אחרות בהחלט היה ניתן לשקול הטלת הוצאות על המדינה בגין ההתנהלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר