מחשש לפגיעה בכלכלה

משרד האנרגיה לחץ להסתיר את המתקפה על אסדת הגז

המשרד האחראי על אסדות הגז בימה של ישראל ניסה לשכנע את משרד הביטחון שלא לפרסם את ניסיונות נסראללה לפגוע באסדה עם כטב"מים, כדי לא לפגוע בקשרים כלכליים עתידיים (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הפלת הכטב"מ ששוגר לאסדה (צילום: דובר צה"ל)

משרד האנרגיה התנגד להחלטה שאישרה לפרסם את ניסיונות חזבאללה לתקוף את אסדת הגז "כריש" באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים - כטב"מים - ולחץ מספר פעמים על האחראים להחלטה שלא לעשות זאת, כך פורסם הבוקר (חמישי) ב'כאן רשת ב'.

הסיבה לסירוב משרד האנרגיה, המשרד הממשלתי האחראי על הפקת הגז מהמים הטריטוריאליים של ישראל, קשורה בנסיבות כלכליות ומונעת מחשש שפרסום הנושא יפגע ברצון גופים גדולים לרכוש גז טבעי מישראל, וממילא תביא לאובדן כסף רב שיכול היה לזרום ארצה.

משרד האנרגיה מסר בתגובה על הדיווח ב'כאן חדשות' כי "המשרד מעביר את מסריו בנושאים ביטחוניים לגורמים הרלוונטיים ולא לתקשורת. המשרד ימשיך לשמור על הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל".

כזכור, במהלך השבת האחרונה יירט צה"ל שלושה כטב"מים ששוגרו מלבנון ע"י חזבאללה, וכוונו לאסדה שעוד לא התחילה להפיק גז, אלא עתידה לעשות זאת בעוד כחודשיים, והדבר פורסם ע"י דובר צה"ל עם צאת השבת.

ע"פ המידע שהועבר מצה"ל, את אחד הכטב"מים הפיל מטוס F-16 ואילו שניים נוספים יורטו באמצעות טילים מספינת "אחי אילת" של חיל הים.

נוסף על כך, אתמול פורסם כי לניסיון הזה קדם ניסיון תקיפה אחר של חזבאללה, ביום רביעי בשבוע שעבר, במהלכו שוגר כטב"מ בודד לעבר אסדות הגז, אך צה"ל יירט אותו כבר בשטח לבנון.

כאמור, בהחלטה לפרסם ישנו חשש כלכלי מובהק, אך מצד מערכת הביטחון יש בה גם כדי לשלוח מסר לארגוני הטרור, ובפרט לאיראן שמחמשת אותם, כי המקומות החיוניים לישראל שמורים מבחינה ביטחונית ברמה המירבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר