נחישות יהודית | מרגש

חתן מאוזבקיסטן, כלה מקייב וחתונה בקישינב - בגלל המלחמה

יהודי מאוזבקיסטן ויהודיה מקייב שבאוקראינה, היו אמורים להתחתן בחודש אדר ב' - אך המלחמה פרצה בעוז והחתונה נדחתה, עד שהיא נערכה בשבוע שעבר בקישינב, בירת מולדובה • תיעוד (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בני הזוג היהודיים (צילום: באדיבות המצלם)

ארבעה חודשים של חוסר וודאות, הסתיימו להם בשבוע שעבר בעת החתונה של ר' מנחם זווין - יליד אוזביקסטן ואזרח אמריקאי ואיילה שיראל - מקייב שבאוקראינה.

בני הזוג שהתחתנו הם זוג חוזרים בתשובה, היא כאמור מאזור קייב והוא יליד אוזבקיסטן שעבר לברוקלין לפני כמה שנים. השניים השתדכו בתחילת השנה ולאחר האירוסין, הם סגרו אולם בקייב לתאריך העברי ה' באדר ב', ה-8 במארס 2022, אך המלחמה אילצה אותם לשנות תכניות.

איילה נמלטה למולדובה יחד עם מאות אלפי אוקראינים, כשהיא נאלצת לעבור דרך מחסומים ודרכים משובשות ומסוכנות ואז ביקשה לטוס לארה"ב, שם מתגורר החתן המיועד, המשמש כרופא לפרנסתו. האמריקנים סירבו לתת לה אשרת כניסה למרות כתבות בנושא בתקשורת האמריקנית וגם ניסיונות של עסקנים יהודים לסייע בנושא עלו בתוהו.

איילה נשארה בקיינב והצטרפה לקהילת חב"ד המקומית בראשות אחד משליחי חב"ד הרב אבלסקי - ממנו היא ביקשה סיוע לקיום החתונה.

הרב, יחד עם בית חב"ד המקומי, עזרו לארגן את האירוע, לשם כך הם החליטו לשכור את לובי מלון 'בריסטול' בקישינב והכשירו אותו.

צוות המטבח של בית הכנסת הגדול בקישינב בראשות השליח הרב מנדי גוצל בישלו את סעודת המצווה, שהתקיימה בנוכחות בני משפחותיהם של הזוג המאושר, חברי הקהילה וכאמור עשרות פליטי מלחמה. ערך את החופה, שליח חב"ד לקישינב, הרב מנדי אקסלרוד.

הרב אבלסקי סיפר בהתרגשות, "אני שמח שבתוך כל הכאב הנוראי של המלחמה, האובדן וההרס, הצלחנו לסייע לאיילה ומנחם להקים בית נאמן בישראל ואנחנו מאחלים להם את כל הברכות שבעולם. ניצלנו את החתונה לחדד בפני הנוכחים את החשיבות בנישואין בין בני זוג יהודיים בלבד ואני מקווה שתמיד נהיה עסוקים בשמחות".

הרבנית חיה זלמנוב, משלוחות חב"ד למדינה, שליוותה את הכלה במשך כל התקופה האחרונה, כתבה אחרי החתונה: "זכות גדולה הייתה לי להוביל כלה אל החופה! חופה יהודית, כשרה ואמיתית. המלחמה באוקראינה הביאה אותנו להרבה מצבים שלא חלמנו עליהם, גם הרגע המרגש הזה בו הובלתי את הכלה- איילה היקרה, אל החופה היה אחד מהם. לפני כמה חודשים התרגשתי כל כך לשמוע ממנה שאת החתונה היא רוצה לערוך כאן, בקישינב. המקום שקיבל אותה בזרועות פתוחות בזמן בריחה ממלחמה. כמה ימים של הכנות מהירות, אולם, קייטרינג של אוכל כשר מבית חב"ד, צלם, מאפרת, טיסה לחתן וסוף סוף הוצאה השמלה הלבנה מהמזוודה, השמלה שברחה איתה יחד מקייב המופגזת...
"כולם פה התרגשו והקיפו בחום את החתן והכלה. נכון, אנחנו מכירים אותה רק חמישה חודשים, אני לא אחותה בדם, גם לא בת דודה..אבל מה זה משנה, כולנו משפחה אחת גדולה. מזל טוב מנחם ואיילה. שיהיו לכם חיים מאושרים יחד! אוהבים אתכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר