בצל החרם החרדי

מאיר פרוש ומתן כהנא נפגשים; "ידונו על מירון ואומן"

כחודשיים לאחר הילולת רשב"י, וכחלק מההכנות להילולה בשנה הבאה, נפגשים בשעה זו סגן שר הדתות וחבר הכנסת מיהדות התורה • בפגישה ידונו גם על הנסיעה לאומן (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון כיכר השבת)

כחודשיים לאחר הילולת רשב"י, וכחלק מההכנות להילולא בשנה הבאה, נפגשים בשעה זו (שלישי) ח"כ מאיר פרוש, יחד עם סגן שר הדתות מתן כהנא, זאת על אף תקופת הבחירות, ולמרות דברי הביקורת שנשמעו בערב ל"ג בעומר האחרון על פרוש, שנפגש עם מתן כהנא שהיה אז בתפקיד שר הדתות.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בפגישה שמתקיימת בשעה זו במשרד הדתות בירושלים, היו אמורים להשתתף גם נציגי הקהילות כדי לדון על מה שקרה בשנה האחרונה במירון, על הדרכים לתקן ולשפר את המצב במסגרת תנאי הבטיחות, אך ברגע האחרון השתתפותם של הנציגים בוטלה.

עוד נודע, כי הפגישה צפויה לעסוק גם בנושא נסיעתם של חסידי ברסלב לאומן שבאוקראינה, לקראת ראש השנה, זאת בשל הקשיים וחוסר הוודאות בנושא לאור המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, וההודעה של שגרירות אוקראינה לפני מספר ימים, לפיה לא ניתן להבטיח את ביטחון חוגגי הילולת רבי נחמן ולאפשר כניסת תיירים.

פרוש על הפגישה הקודמת עם כהנא

גורם באגודת ישראל אומר, כי הפגישה מתקיימת לאור העובדה כי במשרד הדתות כבר החלו בהיערכות להילולת ל"ג בעומר בשנה הבאה, זאת לנוכח המסקנות שהגיש הממונה צביקי טסלר, בגיבוי ועדת החקירה לחקר האסון, ובשל העובדה שאנו נמצאים בתקופת בחירות שלאחריה ממשלה מתפקדת אם תוקם, כבר נהיה בתקופת פסח, מה שיוביל לכך ששוב הדברים יבוצעו ברגע האחרון.

הפגישה של פרוש וכהנא לפני ל"ג בעומר במירון

בנושא הנסיעה לאומן לקראת ראש השנה מסביר הגורם כי בשנה שעברה - שנת קורונה, מי שהיה אחראי על הנושא ועל גיבוש המתווה הוא מתן כהנא, וכבר אז היה זה פרוש שנפגש עם מתן כהנא כדי לסייע לנוסעים, ולכן גם כעת יש לעשות הכול כדי לאפשר לחסידים להגיע גם השנה לציונו של רבי נחמן מברסלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר