טלטלה בשמאל

ניצן הורוביץ הודיע: "לא אתמודד על ראשות מרצ"

אחרי יותר משלוש שנים, הכריז היום יו"ר מפלגת מרצ כי לא יתמודד על ראשות הרשימה • לפעילים כתב הורביץ: "אתמוך ואסייע לכל מי שייבחר במרצ. אהיה חלק מהרשימה" (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

דרמה במחנה השמאל: ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ, הודיע היום (שלישי) על פרישתו מראשות מרצ. הוא הצהיר כי לא יתמודד על ראשות המפלגה, בפריימריז הקרובים לקראת הבחירות לכנסת, אבל ימשיך ברשימה לכנסת הבאה.

בשלב הזה היחיד שהצהיר על נוכחותו להתמודד על ראשות המפלגה הוא ח"כ יאיר גולן. במרצ נעשים ניסיונות להחזיר את זהבה גלאון, היו"ר הקודם, לרשימה על מנת שתהפוך ליו"ר המפלגה. ההערכה היא כי אם גלאון לא תתמודד, תצהיר תמר זנדברג על התמודדותה.

במכתב ששיגר לחברי ופעילי המפלגה כתב היום הורביץ: "לפני יותר משלוש שנים נבחרתי ליו"ר מרצ. מאז, הובלתי את התנועה בשלוש מערכות בחירות רצופות וקשות. בבחירות האחרונות, בניגוד לכל הסקרים וההספדים, הכפלנו את כוחנו. אני מאוד גאה בחלק של מרצ ושלי בהקמת ממשלת השינוי. הקמנו ממשלה היסטורית שהצילה את הדמוקרטיה הישראלית. מרצ חזרה להגה השלטון לאחר יותר מ-20 שנה באופוזיציה, וזכתה בתפקידים בכירים. הוכחנו כי אנו יודעים לקחת חלק בהנהגת המדינה ורשמנו הישגים רבים".

הורביץ הוסיף: "הקדנציה שלנו עוד נמשכת בראשות ראש הממשלה לפיד, שאני מעריך ומחבב. בקדנציה הזו הובלתי את מערכת הבריאות בשני גלי קורונה עוצמתיים, וגם כעת אנחנו בגל, ללא יום אחד של סגר, ללא השבתת לימודים, ללא פיטורים המוניים. מרגע כניסתי למשרד הבריאות הנהגתי מדיניות של חיים לצד הקורונה. ולמרות הקורונה, לא זנחתי אתגרים מרכזיים במערכת הבריאות, וביצעתי שינויים גדולים, ברוח הסוציאל-דמוקרטיה והצדק החברתי של מרצ".

עוד אמר הורביץ: "עכשיו אנחנו צועדים לבחירות, עוד בחירות. בנקודת הזמן הזו, אחרי יותר משלוש שנים כיו"ר מרצ, בהן הובלתי את המפלגה בשלוש מערכות בחירות וגם הכנסתי אותה לממשלת השינוי עם הרבה הישגים, החלטתי לא להתמודד הפעם על ראשות מרצ. אני לא פורש ואני לא עוזב את החיים הפוליטיים. אתמודד ברשימה לכנסת הבאה, ובוודאי שאמשיך בכהונתי כשר הבריאות, ויש הרבה עבודה לפנינו. מרצ היא תנועה דמוקרטית, תנועה של חברים, של רעיון, לא של איש אחד. מנהיגי המפלגה, נבחרים על ידי חברי התנועה, ממלאים את תפקידם בנאמנות, ומתחלפים.

"התנועה שלנו יותר חזקה מכל יו"ר או חבר כלשהו. כך זה צריך להיות. תחלופה, הזדמנות, שינוי. זו מרצ שאני גאה על הזכות להיות חבר בה ולהנהיג אותה. ההישגים שלנו מדברים בעד עצמם. מרצ בממשלה הזו השפיעה והשיגה יותר מכל מפלגה אחרת".

הוא קרא לחברי המפלגה להגיש מועמדות לראשות. "בקרוב יהיו פריימריז במרצ, וכל אחד יוכל לבחור ולהתמודד על הזכות לייצג את התנועה. ואני קורא כאן לכל מי שרואים עצמם ראויים, להציג מועמדות. אנחנו מקימים עכשיו את מטה הבחירות ומסתערים על הקמפיין, ואני אתמוך ואסייע לכל מי שייבחר במרצ. אהיה חלק מהרשימה, אתרום מנסיוני ואחזק. אין לי ספק שתהיה נבחרת מעולה, ונגיע לבחירות בראש מורם".

הורביץ הוסיף: "בבחירות האלה יש למרצ תפקיד מפתח. היא חיונית לצורך הקמת ממשלה שפויה כדי שלא תהיה פה ממשלת חושך של ביבי-בן גביר, והיא חיונית לחיזוק השמאל בקואליציה העתידית. נעמוד לצדו של לפיד ונחתור להמשך קואליציית השינוי. אז חברות וחברים יקרים, אני כאן ואני נשאר, ואמשיך למלא את כל התפקידים שלי בנאמנות וביושר, כפי שעשו כל ראשי מרצ עד עכשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר