מעמד היסטורי בגור

האדמו"ר רמז: "ביהמ"ד יוכל לשמש עד ביאת גואל צדק ועד בכלל"

לאחר ששלושים מנגידי החסידות העמידו 60 מיליון דולר, החליטו בחסידות גור לאפשר לכל חסיד ליטול חלק במרכז העולמי בירושלים; במעלה אדומים נערך מעמד אדיר בו הוכרזו דרגות שונות של תמיכה שיאפשרו הנצחה אישית; תיעוד (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: אלי קובין)

אלפים מחסידי גור התכנסו בליל שישי האחרון לאירוע היסטורי במתחם די סיטי במעלה אדומים, תחת הכותרת "דברי הימים-הפרק השביעי".

מאחורי האירוע עומד הרצון לאפשר לכל בעלי היכולת מתוך החסידות שותפות בבניין בית המדרש והמרכז העולמי של חסידות גור, שבנייתו נשלמת בימים אלו ברחוב ירמיהו בירושלים, במקום שותפות של צמרת נגידי החסידות בלבד.

עד עתה העמידו כל אחד מגדולי נגידי גור בין חצי מיליון לשניים עשר מיליון דולר, ויחד בנו את הבניין בעלות כוללת של 60 מיליון דולר. עתה מבקשים לאפשר למעמד רחב יותר של תורמים להשתתף בהשלמת בית המדרש, הריהוט, ההיכלות השונים, והשלמת הבנין מבפנים.

אל המעמד הוזמנו חסידים הנמנים כבר על תורמי החסידות וידועים כמי שיש באפשרותם להירתם לטובת העניין. בפני המשתתפים נפרסו אפשרויות השותפות החדשות החל מסכום של 36,000 דולר ועד ל-250,000 דולר, כאשר רמות ההנצחה משתנות בהתאם לרמת הנתינה.

במהלך האירוע הוקרנה מצגת היסטורית מרגשת, שכללה הפקת ענק על דברי הימים של חסידות גור וששת הפרקים שחוותה בתולדותיה, כאשר כעת ניצב הקהל בפני הפרק השביעי וכל אחד הוזמן לתת את חלקו לעיצוב העתיד בקהילה.

בפני הנאספים נשא דברים בנו של האדמו"ר מגור, הרה"צ רבי נחמיה אלתר, החבר בועד בית המדרש שהרחיב על החשיבות בייסוד המקום להשראת השכינה, מקדש מעט לרבבות אלפי ישראל, וסיפר כי כאשר התחייבו הנגידים את הסכום הגדול שהביא לתחילת הבנייה, שתו לחיים במעונו של הרבי לציון המאורע, באותה עת רמז הרבי על כך, שבית המדרש יוכל לשמש עד ביאת גואל צדק ועד בכלל.

כמו כן נשאו דברים מנכ"ל "איחוד מוסדות גור" ו"המרכז העולמי" הרב יונתן בורנשטיין, מנהל בית המדרש, הרב יצחק מאיר טאומן מחברי הוועד והרב יוסף פומרנץ. את המעמד הנחה הרב ישראל שטרן מלונדון.

את המעמד הנעימו מקהלת נרננה אשר שולבה לרגל המעמד עם מקהלת גור ועם וותיקי המשוררים בבית המדרש, עמם הופיע הבעל מנגן החסידי ר' אייזיק האניג ומקהלת הילדים "חסידימלך".

במהלך האירוע נערכה בין המשתתפים הגרלה על כתב יד עתיק של הרה"ק רבי יעקב אריה מראדזימין זצ"ל וכן הוגרל שולחן שבת מפואר, כאשר את ההגרלה עורך המועמד הטרי לכנסת מטעם אגודת ישראל יצחק גולדקנופף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר