המחלוקת בחסידות | דרמה

בית הדין אסר על בני הרבי להשתמש בשם סאדיגורה

בית הדין בני ברק, יצא במכתב חריג לאחים של האדמו"ר מסאדיגורה ובו צו מניעה זמני האוסר לבני האדמו"ר להשתמש בשם סאדיגורה • כל הפרטים מן הדרמה המסעירה (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: שוקי לרר)

כשנתיים לאחר הסתלקותו של האדמו"ר מסאדיגורה, ולאחר חודשים רבים של מחלוקת, דיונים משפטיים ועיסוק בענייני הצוואה, נשלח בתחילת השבוע מכתב מיוחד לאדמו"רים מסאדיגורה י"ם ולונדון, מטעם בית דין צדק בבני ברק בראשות הגאב"ד הרב שריאל רוזנברג, בו מודיעים הדיינים החתומים על המכתב על מתן צו מניעה זמני האוסר לבני האדמו"ר זצ"ל, הרה"צ ר' מרדכי שלום יוסף פרידמן, והרה"צ ר' אהרן דב בער מלונדון להשתמש בשם סאדיגורה.

במכתב שעליו חתומים הרבנים הגאונים; הרב יהודה סילמן, הרב שריאל רוזנברג, הרב יעקב פרבשטיין, הרב מאיר הייזלר, ואף הרב מנחם מנדל שפרן נכתב כי "ועד חסידי סאדיגורה והעמותות הקשורות אליו ביקשו כי היות ובצוואת האדמו"ר זצ"ל שאושרה בבית הדין נאמר בסעיף ה' כי הוא ממנה את בנו הרה"צ רבי יצחק יהושע העשיל פרידמן לממלא מקומו כממשיך האדמו"רות ובראש אנשי שלומינו חסידי רוז'ין סאדיגורה, זאת נוסף על בסעיף ז' בצוואה שם נכתב כי הוא זה אשר יעמוד בראש כל המוסדות שבכל אתר ואתר שנושאים את השם סאדיגורה או רוז'ין סאדיגורה".

מכתב בית הדין

עוד נכתב במכתב: "ולאחר שלדבריהם הנכם מגייסים כספים על שם סאדיגורה, או רוזי'ין סאדיגורה, ומשתמשים בסמלים ששימשו את המוסדות בחיי האדמו"ר זצ"ל, דבר אשר לטענתם הוא מנוגד לצוואה, והוא אף מטעה ומסיט כספים האמורים להגיע למוסדות הנ"ל למטרות אחרות אשר אינם בפיקוחו והנהגתו ומשמרתו של הממשיך על פי הצוואה, דבר הגורם נזקים כספיים לעמותות, ולעיתים גם בניגוד להבנת ומטרת התורמים".

"לפיכך", מורים הדיינים, "ניתן בזאת צו מניעה זמני במסגרתו מלבד להרה"צ ר' יצחק יהושע העשיל פרידמן וקהילתו אשר בפיקוחו ומשמרתו הבלעדית, אסור לכל אדם, או גוף, או מוסד להשתמש בשם סאדיגורה או רוז'ין סאדיגורה וכדומה, או לגייס כספים בשם מוסדות תחת אחד השמות הנ"ל, וכן אסור להשתמש בסמלים ששימשו את המוסדות תחת הנהגתו של האדמו"ר זצ"ל".

לסיום כותבים הרבנים, כי "צו המניעה יעמוד בתוקף עד לדיון והכרעה בבית דין מוסכם בכל הדו"ד שיש בין בני משפחת האדמו"ר זצ"ל".

'כיכר השבת' פנה לבקשת תגובה אך עד כה היא טרם נמסרה, ולאחר שעות אנו נאלצים לפרסם את הפסק ללא תגובה. לכשתתקבל נפרסמה במלואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר