"די להתנהלות המחפירה והמזלזלת"

נוסעים זועמים: 'גיבוש משפחתי נהרס בגלל נתיב אקספרס'

משפחה גדולה מבני ברק, תכננה יום גיבוש במירון, מספר מבנות המשפחה החליטו לנסוע באוטובוס, אך הן לא ציפו באיזה מפח נפש היום הזה ייגמר • הסיפור המלא עם תיעוד מתוך האוטובוס (אקטואלי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
קו 980 למירון (צילום: באדיבות המצלם, נתיב אקספרס)

את הסיוט שעברו בתחילת השבוע משפחה שלמה, הן כמובן לא לקחו בחשבון, כאשר תכננו אירוע משפחתי גדול באזור הציון של רשב"י במירון.

משפחת פ' מבני ברק, תכננה אירוע גדול בשעות הצהריים של יום ראשון בצפון, בני המשפחה, התארגנו להגעה - כאשר חלקם מגיעים עם רכבים וחלקם תכננו להגיע באמצעות התחבורה הציבורית - מבני ברק למירון, אך כמובן, הם לא תיארו לעצמם את הפארסה שתתרחש - בחסותה האדיבה של חברת נתיב אקספרס.

אחת מבנות המשפחה, המזדהה בשם רבקה, מגוללת בפני 'כיכר השבת', את מה שהן נאלצו לעבור ביום ראשון בשעות הבוקר המאוחרות.

לדבריה, "יצאנו בשעה 10 וחצי מהבית, כדי לתפוס את קו 980, שאמור להגיע לתחנה ברחוב רבי עקיבא 47 בבני ברק בשעה 10:39, לצערנו האוטובוס הגיע מלא ולכן לא יכולנו לעלות, משכך לקחנו אוטובוס פנימי לתחנת חזון איש- נחמיה כדי לעלות על קו 980 שיוצא ב-12:00".

"בשעה 12:15 עלינו בתחנה המדוברת, כשאחת מבנות המשפחה המתינה בתחנת ז'בוטינסקי 175. כשתי דקות לפני התחנה, קמתי לנהג ואמרתי לו שגיסתי ממתינה בתחנה הבאה ושבבקשה יעצור. בתגובה אמר הנהג, שמכיוון שאין מקום בתא המטען למזוודות הוא לא יעלה ולא יעצור בתחנה, אני ונוסעים נוספים אמרנו לו שיש 8 מקומות פנויים וניתן לעלות את המזוודות למעלה. הנהג סירב בטענה, שאם הוא יעצור, יהיו אנשים רבים שירצו לעלות ואין מקום".

רבקה מספרת בזעם שאין לנהג זכות לעשות זאת והיא אף מצרפת תיעוד (המופיע בכתבה), בו רואים שהיו מספיק מקומות ריקים, כדי שהנהג יוכל לעצור ולתת לגיסה לעלות ולהתאחד עם משפחתה.

אך לדברי רבקה, כל התחנונים לא הועילו; "עברנו על פני התחנה, בלא שהנהג עוצר ו-3 אנשים בלבד ובתוכם גיסתי ממתינים ומאותתים לנהג בתחינה שיעצור (אחרי שהאוטובוס של 10:39 לא עצר משום שבאמת לא היו מקומות פנוים). אך הנהג התעלם ובאוטובוס הייתה התקוממות רבתית , הנהג שאולי תפס את עצמו בעקבות כך שראה שאני מצלמת, מסר את המספר של הסדרן שלו".

"חייגתי מיד לסדרן ששמע ממני את הסיפור וחזר לנהג שכבר המשיך עוד כ-10 דקות של נסיעה והורה לו לחזור ולאסוף את הנוסעים בתחנה. משום מה אחרי שחזר על עקבותיו דרך רחובות קטנים ברמת גן, טען הנהג שקיבל הוראה לא לחזור בסוף - ולחזור חזרה לכיוון הדרך למירון. חייגתי שוב לסדרן שדרש ממני שלא אצלצל אליו שוב, אלא רק למוקד של נתיב אקספרס שאמרו שישלחו תיגבור".

רבקה ממשיכה לגולל את שהתרחש: "צלצלתי למוקד של נתיב אקספרס, שם ענה לי נציג בשם אחמד, שסירב לבקשתי להעביר אותי למנהל ואחרי שאזין למקרה אמר שיבדוק ואולי החברה תשלח תגבור. שוב התקשרתי אחרי כמה דקות למוקד ושוב אחמד עונה ואומר לי, למה את מתקשרת שוב בקושי עברו 2 דקות".

"בינתיים", מספרת רבקה בעצב: "אנחנו מתקדמים לכיוון אירוע הגיבוש המשפחתי במירון וגיסתי המסכנה נותרת להמתין לאוטובוס 980, שאמור לצאת רק ב15:30 מהתחנה הראשונה בחזון איש ולהגיע אחרי סיום האירוע. אני שוב מחייגת ואחמד עונה לי בחוסר אדיבות משווע ושוב מסרב להעביר אותי לדרג מנהלי - ואומר שההחלטה של חברת נתיב אקספרס, היא לא לשלוח תיגבור ומצדם שבת- משפחתנו תפסיד את האירוע המשפחתי ואין להם שום בעיה שתתבע אותם משפטית".

רבקה מסכמת ואומרת: "במקום להתיישב באוטובוס הראשון שהיה אמור להגיע בעשר וחצי ולהגיע בצורה רגועה לאירוע המשפחתי, נאלצנו לעבור חוויות משפילות במשך שעות ארוכות - על לא עוול בכפנו, נתיב אקספרס היא חברה נוראית ואני מתביישת בשבילם, הם גם לא נותנים מענה לצרכים, גם משקרים במודע - ונותנים לנו לפתח ציפיות שהם ישלחו תגבור, ובנוסף, הם גם לא מוכנים להודות בטעות".

"יש כאן עוגמת נפש שאין לתאר ולשער את עוצמתה, לנוכח ההתנהלות מעוררת החלחלה של חברת נתיב אקספרס, שלעיתים קרובות מדי עולים סיפורים מזעזעים הקשורים בהתנהגות חסרת רסן של נהגיה בגיבוי מלא של החברה.

בחברת נתיב אקספרס מסרו בתגובה להאשמות שהוטלו עליהן: "קו 980 של השעה 10.30 היה מלא ולא יכל לאסוף נוסעים, בשעה 11.00 היה קו 984,בשעה 11.30 היה קו 981,קו 980 של השעה 12.00 הוא אוטובוס תיירותי שרשאי לקחת 45 איש, התמלא בתחנה הרביעית, בסרטון צולם רק החלק האחורי של האוטובוס אך לטענת הנהג בכסאות הקדמיים ישבו ילדים מתחת לגיל 5 על ברכי הוריהם והם נחשבים כנוסעים לכל דבר תמוה ועולה השאלה למה המתלוננים לא נסעו בקווי 984,981 של השעות 11.00,11.30,שהם מענה טוב לצפת גם לפי אישור משרד התחבורה.
נתיב אקספרס עומדת במקום הראשון בכל מדדי השירות של משרד התחבורה ותמשיך לתת את השירות הטוב ביותר".

כשהצגנו בפני רבקה את הטענות של נתיב אקספרס, היא השיבה: "כל הקוים האחרים לא רלוונטים משום שמחוז חפצנו היה מירון ורק קו 980 מגיע למירון. באשר לטענה, כי החלק הקדמי של האוטובוס היה עם ילדים תחת גיל 5, הינו שיקרי מיסודו, לא היו תינוקות וילדים באוטובוס מלבד בחלק האחורי שנצפה בסרטון ששם הילדים יושבים על כיסאות".

"טענת כמות הנוסעים תחת גיל 5 - לא רק שקרית מיסודה, אלא גם לא הוצגה כך בשעה הנסיעה ,לא ע"י הנהג ולא ע"י הסדרן כסירוב לעלות נוסעים,, אלא רק כי אין מקום בתא המטען למזוודות. אם הסיבה הייתה כמות ילדים תחת גיל 5 היינו אמורים לשמוע אותה במקום. די לשקר ולנהוג בציבור שמהווה אחוז ניכר מנוסעי החברה בזלזול מחפיר ולגרום עוגמת נפש של הפסד אירועים יקרים וחשובים מאוד".