"נתניהו פגע במדינה"

בני גנץ בריאיון: נתניהו כבר עזב את החרדים והלך עם לפיד

קרב היריות בין הימ"מ למחבלים בשכם; הפגישות עם אבו מאזן; ההסכם עם גדעון סער; ההתחייבות שלא לשבת עם נתניהו והתוכנית לצירוף החרדים לממשלה בראשותו • בני גנץ בריאיון לישי כהן (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי. עריכה: ידידיה כהן)

ריאיון מיוחד: שר הביטחון, בני גנץ, מתארח לריאיון עם פרשן 'כיכר השבת' ישי כהן ומתייחס לסוגיות הביטחוניות והפוליטיות: קרב היריות בין לוחמי הימ"מ למחבלים בקסבה בשכם, הפגישות שלו עם אבו מאזן, סערת מינוי הרמטכ"ל, המיזוג עם גדעון סער, הרצון לעמוד בראשות הממשלה, ההתחייבוות שלא לשבת עם נתניהו, הרצון לצרף את החרדים, השיחות עם גפני וועדת החקירה לאסון מירון. צפו בריאיון המלא

כותרות מהריאיון

קרב היריות בקסבה בשכם: "שלחנו את לוחמינו לאחר שנעשתה עבודת מודיעין טובה, לסגור על המרחב בו שהו המחבלים. יש תרגולת שנקראת 'סיר לחץ'. הם פתחו באש ונפגעו, הפעולה הייתה נחושה והצליחה. נמשיך לרדוף אחרי המחבלים בכל מקום שהם נמצאים".

הפגישות עם אבו מאזן: "אבו מאזן באופן עקרוני לא תומך בטרור וקורא לפעול בדרכים מדיניות. כשאני נפגש איתו זה לא כי הוא חבר שלי, אלא כי אני חושב שהאינטרסים לשמר שיח שבסופו של דבר מקדם את הביטחון לטובת מדינת ישראל, הוא דבר חשוב. אני לא היחיד שפוגש אותו, בנימין נתניהו ישב איתו שעות, לחץ את ידיו. נמשיך להיפגש עם מי שצריך להיפגש, כמה שצריך".

שר הביטחון בני גנץ בריאיון לישי כהן

מינוי הרמטכ"ל: "רמטכ"ל מתמנה במועדו וצריך לסיים במועדו אלא אם כן יש אירועים חריגים אחרים. חשוב להקפיד על רציפות פיקודית בצבא. זה מינוי ממלכתי, יש לנו רמטכ"ל מצוין, יהיה לנו רמטכ"ל מצוין, אין לי מושג מה הם חושבים מבחינה פוליטית, זה לא מעניין אותי. מעניין אותי הזהות הפיקודית שלהם והיכולת שלהם להוביל את הצבא באתגר המלחמה ובאתגר הכוח".

החיבור עם גדעון סער: "יצרנו גשר במרכז הביטחוני והממלכתי, אנחנו יודעים לפנות לכל סוגי האוכלוסיה במדינת ישראל. אני חושב שלי בראשות 'כחול לבן - תקווה חדשה' יש סיכוי להרכיב ממשלה אחרי הבחירות, הכל כפוף לתוצאות. אני רוצה ממשלה רחבה, מאוחדת וממלכתית המשרתת את כל אזרחי מדינת ישראל מימין ומשמאל".

רק לא נתניהו: "אני לא מתכוון ללכת עם נתניהו אחרי הבחירות. הצטרפתי לממשלת אחדות בתקופה הכי קשה מבחינה בריאותית מבחינת הקורונה, משבר כלכלי אדיר, משבר חוקתי אדיר. נכנסתי תחת האלנוקה הלאומית בשלב הזה, נתניהו הפר את כל הדיבורים שלו בתקופה הכי קשה של מדינת ישראל.

"הוא לא פגע בי אישית, זה שהוא פגע בי אישית תשים את זה בצד. הוא פגע בסופו של דבר במדינת ישראל. נתניהו לא שם את המדינה בראש העדיפות שלו אלא את הצרכים האישיים שלו בראש סדר העדיפויות שלו, וזה קלקול שחבל שקרה לו. אני חושב שהוא היה ראש ממשלה הרבה שנים ושירת את מדינת ישראל כמו שצריך וגם עשה דברים טובים. אני חושב שזמנו הפוליטי תם, צריך להתקדם בדרך חדשה. לא אשב איתו גם ברוטציה.

שר הביטחון בני גנץ בריאיון ל'כיכר השבת'

"אני יודע שיש אנשים שמעריכים אותו, גם אני מעריך אותו. אבל אני חושב שזמנו הפוליטי תם. הבן אדם עם כתב אישום, הבן אדם פגע בממלכתיות, הבן אדם פגע במדינה במובן הזה שהוא הפר את ההבטחות שלו, לא פגיעה אישית בי, אלא פגיעה במדינת ישראל. אני חושב שצריכים להתקדם קדימה, אי אפשר להחזיק את המדינה כבת ערובה לצרכים האישיים שלך, יש דברים יותר חשובים יותר מהצרכים האישיים של בן אדם כזה או אחר, ואת זה צריך לשרת".

סיטואציה בה יעמוד בראשות הממשלה: "אני לא פוסל את הליכוד ואני לא פוסל את החרדים, ולא את יאיר לפיד ואני לא פוסל אף אחד מלבד הקיצוניים. אם לנתניהו יהיו 61 - מה זה משנה השיחה שלנו. ואם לנתניהו אין 61 - המשחק נפתח ונוכל להקים ממשלה".

ברית נתניהו והחרדים: "זה משא ומתן.. אתה זוכר שהייתה תקופה שנתניהו עזב את החרדים והלך עם לפיד, זה קרה, נכון? נתניהו כבר עזב את החרדים. יכול להיות מצב שאם זה נמשך אז החרדים יגידו 'סליחה, האינטרסים של המגזר שלנו והאינטרסים של המדינה שלנו הם לא פחות חשובים מהאינטרסים האישיים שלך', אנחנו נחכה לראות מה יקרה. רק בורא עולם יודע מה יקרה, לנו אין באמת מושג, אנחנו עושים את מירב ההשתדלות שלנו ונראה מה יקרה".

השיחות עם גפני: "אני לא נכנס.. ברשותך, כל מה שטוב בשיחות שלי עם חברים במערכת הפוליטית.. הן טובות כי הן לא יוצאות החוצה.. אני לא אשנה את הכלל הזה עכשיו. לא אפרט את מה שקורה בשיחות. אני מעוניין להקים ממשלה רחבה ומאוחדת. בסופו של דבר את המשפחה בבני ברק או במעלה אדומים, או בתל אביב וקריית שמונה - לא מעניין המשחקים הקטנים שלנו, הוא רוצה יציבות וכלכלה".

ועדת החקירה לאסון מירון: "הייתה דרישה שלנו להקים ועדת חקירה לאירועים בהר מירון, אני לא נכנס לכל פרטי עדות. שמעתי את הדברים בכללותם. אני חושב שאסור לברוח מהאחריות, אני חושב שצריך לדרוש אחריות מראש הממשלה, מהשר לביטחון פנים".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר