מתרחקת מהחרדים

הושגו הסכמות: איילת שקד תרוץ יחד עם יועז הנדל והאוזר

איילת שקד מ'ימינה', ויועז הנדל מ'דרך ארץ', שחיפש בית פוליטי שיסכים לקלוט אותו לבחירות הבאות - קרובים לחתימה על הסכם לריצה משותפת; הערב: כנס ראשון של 'ימינה' בלי נפתלי בנט (חדשות)

שקד והנדל (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

איילת שקד, מצדה של 'ימינה', ויועז הנדל, ממפלגת 'דרך ארץ', שחיפש בית פוליטי שיסכים לקלוט אותו אחרי שהיה שותף לממשלה עם רע"מ ונתפס כמי שרדף את הציבור החרדי - קרובים לחתימה על הסכם לריצה משותפת.

הלילה (בין שלישי לרביעי) נפגשו צוותי המשא ומתן של הצדדים ועברו על ההסכמים לריצה משותפת של שקד עם יועז הנדל וצביקה האוזר. בסיומה הפגישה נמסר כי הצדדים קרובים לחתימה לאחר שהושגה הסכמה על רוב הסעיפים.

במהלך היום צפויה פגישה נוספת, בה ככל הנראה תערך החתימה, לקראת הכינוס הפוליטי של ימינה, הערב. "הושגה הסכמה על מרבית הסעיפים והצדדים קרובים לחתימה, הצוותים קבעו להיפגש בהמשך היום", נמסר.

מאיילת שקד ומיועז הנדל נמסר כי "אנחנו עושים את מירב המאמצים כדי לסגור קצוות בהקדם על מנת שנוכל להביא רוח חדשה לישראל".

משקד והנדל נמסר: "אנחנו עושים את מירב המאמצים כדי לסגור קצוות בהקדם על מנת שנוכל להביא רוח חדשה לישראל".

הערב, כאמור, יערך הכינוס הראשון של 'ימינה' בראשות איילת שקד - מאז הודיע נפתלי בנט על פרישה, ובו היא תציג את תוכניותיה למערכת הבחירות, אותן היא צפויה לסיים הרחק מתחת לאחוז החסימה לפי הסקרים המעניקים לה רק 1.9 אחוזי תמיכה.

לפי הערכות, שקד תציג שם חדש למפלגתה ובנוסף תציג את הריצה המשותפת עם הנדל והאוזר. לעומתם, המגעים עם מתן כהנא, עדיין לא הבשילו לכדי הסכם לריצה משותפת.

בין המחלוקות העיקריות בין הצדדים, נמצאת שאלת הישיבה בממשלת נתניהו. שקד סירבה לפסול את האפשרות בעוד הנדל הצהיר בעבר כי לא יעשה זאת. הערכה היא כי לא יועבר מסר של פסילת נתניהו אך מצד שני יבטיחו להקים ממשלה רחבה ולא ממשלה צרה בראשותו.

בכנסת היוצאת הנדל והאוזר חברו מפלגתו של גדעון סער, תקווה חדשה, ונשארו מאחור כאשר סער חבר ל'כחול לבן' של בני גנץ וזרק אותם מאחור.

בכהונתו הפוליטית הקצרה, עבר הנדל כבר בין מספר מפלגות ובתפקידו כשר התקשורת הצליח להרגיז את הציבור החרדי, החל מהפגישה המזלזלת שלו עם הרבנים וכלה ברפורמה שערך בניידים הכשרים.

הנדל, שמחוסר ברירה הולך עם שקד, התייחס לפני מספר שבועות לכך שבגלל החרדים - פוליטיקאים רבים סירבו להכניסו לרשימתם, ואמר כי "אני מבין שגם היה איום מצד החרדים על נוכחותי ברשימה. גם בזה אני גאה. קיבלתי החלטות קריטיות והיסטוריות לטובת האזרחים החרדים בזמן שהפוליטיקאים החרדים עבדו למען העסקנים. זה חלק ממהלך של שבירת האוטונומיות במדינת ישראל וכולי גאווה שלא נכנעתי לעסקנות ולא לדחיית החלטות שנגררות המון שנים. כפי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר