"מאחורי הממשלה"

זהו היועץ החרדי שצמוד ליו"ר ועדת הכלכלה בכנסת

רפי פרלשטיין היה בקמפיין כחול לבן, ייעץ לשרת התפוצות לשעבר ולראש עיריית בית שמש • עכשיו הוא עוזר לאחד מנציגי הקואליציה - על אף הדרישה החרדית ל'חרם' (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
פרלשטיין מתעד את הבוס ביטון (צילום: דוברות הכנסת)

ממשלת בנט-לפיד החזיקה מעמד קצת יותר משנה, אך רבים זוכרים את הימים שקדמו לה, עם אזהרות ראשי המפלגות החרדיות על הגזירות העתידות לבוא מנפתלי בנט, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן. מנהיגי ש"ס, דגל התורה ואגודת ישראל כינסו מסיבת עיתונאים בה התריעו מהמהלכים הצפויים וקראו לכל חרד לדבר ה' שלא לשתף עימם פעולה, כולל ראשי ערים ויועצים אסטרטגיים.

>> למגזין 'כיכר' המלא - כנסו כנסו <<

הקריאה, כצפוי, בקושי נענתה, וככל שחלף הזמן - היא הלכה וכהתה: ח"כים חרדים, משתי המפלגות, נועדו פעמים רבות עם שרים בממשלה; שוחחו עם ראשי ועדות על חוקים מסוימים; ראשי ערים פגשו לא אחת את שרת הפנים איילת שקד; ויועצים הועסקו, כצפוי, בלשכות השונות של חברי הקואליציה. הנה אחת מהדמויות הללו:

הכירו את רפי פרלשטיין, בן 23, נשוי ואב לבת. פרלשטיין משמש מזה מספר חודשים כיועץ התקשורת וכיועץ אסטרטגי של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון מ'כחול לבן'. ביטון, אגב, נחשב לאחד מחברי הכנסת האהובים על החרדים בקואליציה היוצאת, בדגש על מאבקו ברפורמת שרת התחבורה, מרב מיכאלי, שהעלתה את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית ביישובים חרדים רבים בארץ.

מה עשית לפני שהתחלת לעבוד עם ח"כ מיכאל ביטון?

"שימשתי כחבר צוות בקמפיין כחול לבן, כיועץ תקשורת של שרת התפוצות עומר ינקלביץ', דובר ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך ועוד. לפני כשלוש שנים יצאתי לדרך כעצמאי ופתחתי משרד ייעוץ אסטרטגי וקשרי ממשל. במסגרת זו ליוויתי ועודני מלווה עמותות, ארגונים וגופים שונים".

למה החלטת ללכת לעבוד דווקא עם ח"כ ביטון?

"קיבלתי מספר הצעות, חלקן כביכול 'קורצות יותר', אבל לאחר שישבתי עם מיכאל הבנתי שמעבר לעבודה יש תועלת ערכית ושליחות אמיתית. להיות שותף לדרך עם איש ציבור שעבורו דאגה לשכבות החלשות וחיבור אמיתי בין כל חלקי העם אלו לא רק סיסמאות, כי אם הנושא היחיד שבשמו ולמענו הוא פועל".

"דואג לשכבות החלשות". פרלשטיין וביטון מחוץ ללשכה (צילום: ללא קרדיט)

איך הרגשת כשלאורך כל ימי ממשלת בנט-לפיד החרדים תקפו את קיום הממשלה, ואסרו על שיתוף פעולה גם עם היועצים?

"פחות מתעסק במה כותבים בהודעות לתקשורת והודעות זועמות, כן יודע - והיום לא רק אני יודע - שעבדתי יחד עם בכירי המפלגות החרדיות מול השרים הבכירים ביותר בממשלה וזה בא לידי ביטוי בשיתופי פעולה, בחקיקה, בקידום מדיניות ובנושאים משותפים רבים".

העבודה גרמה לך בעיות בבית - במשפחה, בבית כנסת, בסופר מרקט?

"לתחושתי לא, אבל מציע להפנות את השאלה לאשתי", (צוחק).

איך אתה מסייע לח"כ שלך ממקומך כאדם חרדי?

"הבחירה בי לא נעשתה בגלל השתייכותי המגזרית אלא בזכות הרקורד המקצועי שלי, ואני שמח שסיפקתי את הסחורה על הצד הטוב ביותר".

האם אתה חושב שנכון שיהיה תקן ליועץ חרדי בכל משרה מרכזית בציבוריות הישראלית?

"לציבור החרדי תרבות משלו, שפה משלו ומנטליות משלו. בהחלט יש תפקידים ציבוריים רבים שנכון שיהיה לצידם היועץ המקצועי שמכיר את השפה, יודע לדבר עם האנשים ויכול לפתוח דלתות".

גדולי ישראל אומרים להצביע למפלגות חרדיות, ואתה הולך ומסייע למי שנלחם בהן. זה לא צובט בלב?

"נהרא נהרא ופשטיה. כמו בכל נושא אישי ומקצועי בחיי, גם בזירה הזו אני עושה הכל בהתייעצות עם מו"ר הרבי מקרעטשניף שליט"א. ואם להיות ספציפי, בכל מה שקשור לייעוץ ועבודה משותפת עם גורמים פוליטיים מחוץ למגזר, אני לחלוטין מתמודד לעיתים עם רגישויות - אך דווקא בגללן הרבי שליט"א הנחה אותי ללכת למקומות האלה לכתחילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר