הבחירות בבית שמש

מאחורי ההוראה הנדירה: שיחת הגרב"ד פוברסקי והגאב"ד

היה זה בסיבוב השני בבחירות לראשות העיר בית שמש, ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, שוחח עם הגאב"ד הגרי"ט וייס זצ"ל בטלפון, והגאב"ד יצא בהוראה חריגה ונדירה: "צאו להצביע" (אקטואליה)

הגאב"ד זצ"ל ויבל"א הגרב"ד פוברסקי (צילום: מתת גולדברג)

ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי השתתף אמש (ראשון) בהלוויתו של גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס זצ"ל, עמו היה בקשרי ידידות במשך עשרות שנים.

הידידיות האמיצה בין הרבנים החלה כאשר, במשך שנים רבות, היה ראש הישיבה מגיע לשהות במשך שבוע ימים בקהילה החרדית באנטוורפן, שם היה מוסר שיעורים ושיחות.

בכל שנה, השיעורים והשיחות היו נמסרים בבית כנסת אחר בעיר, לשם היו מתקבצים המוני בניה של אנטוורפן ובמרכזם רבני ודייני הקהילות, לשמוע את דברי הגרב"ד פוברסקי.

הגאב"ד בחתונת נכד הגרב"ד פוברסקי (צילום: מתת גולדברג)

הגאב"ד זצ"ל שכיהן כדיין בקהילה, היה משתתף אף הוא בשיעוריו הנודעים של ראש הישיבה והיה נוהג בעצמו בכבוד גדול בגרב"ד ואף הגדיר את עצמו כ"תלמידו של ראש הישיבה". כך למשל, אם בכל ימות השנה היה מוסר הגרי"ט זצ"ל שיעור יומי קצר לאחר תפילת שחרית בבית מדרשו באנטוורפן, הרי שבאם נזדמן הגרב"ד לבית מדרשו בימי שהותו שם - לא הסכים הגרי"ט לדבר בפניו.

הקשר בין הגאב"ד וראש הישיבה נמשך גם כאשר עלה הגאב"ד לארץ ישראל לעמוד בראשות 'העדה החרדית'.

הגרב"ד פוברסקי עם כל רבני אנטוורפן; משמאל: הגאב"ד
רצף של שיעורים באנטוורפן, לפני 30 שנה

שיאו של הקשר בא לידי ביטוי בימי הבחירות לרשויות המקומיות, אז התנהל קרב על עתידה הרוחני של העיר בית שמש, כאשר נערך סיבוב שני בו התמודד המועמד החרדי משה אבוטבול.

באורח נדיר, הגאב"ד הורה ביום הבחירות לבני קהילות אנשי ירושלים, המתגוררים בבית שמש - לצאת להשתתף בבחירות ולהצביע עבור המועמד החרדי.

הגאב"ד בחתונת נכד הגרב"ד פוברסקי (צילום: מתת גולדברג)

ל'כיכר השבת' נודע כי מאחורי ההוראה המפתיעה עומדת שיחת טלפון שערך הגרב"ד פוברסקי לידידו משכבר הימים, הגאב"ד, בה ביקש את עזרתו למען זהות העיר ועתידה לדורות - ואכן, בסייעתא דשמיא נבחר בסופו של דבר אבוטבול לכהונה נוספת בראשות העיר, אליה נוהרים אלפי חרדים מדי שנה.

יצוין כי הקשר בין הרבנים נמשך כל העת, כאשר הגאב"ד הקפיד להשתתף בכל השמחות של נכדי הגרב"ד שנערכו בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר