בביקורו בארץ

הנער הדתי החולה נפגש עם ביידן: "אל תשאל, איזה ג'ו"

במהלך ביקורו בישראל, נפגש נשיא ארצות הברית ביידן עם עומר יוסף, נער דתי המתמודד עם מחלת הלוקמיה. הציטוטים המלאים מפגישתם המרגשת של הנשיא ביידן והנער (ברנז'ה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
ביידן ועומר יוסף, בישראל (צילום: דוברות רחשי לב, בייסברג תקשורת)

במהלך ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל, הוא נפגש עם עומר יוסף, נער דתי המתמודד עם מחלת הלוקמיה. שעות קודם המפגש ערך הנער בדיקות מקיפות לפיהן הוא איננו נושא יותר תאים סרטניים בכדי שלא יידבק מהנשיא. המפגש נערך במלון 'המלך דוד', הנער החולה הגיע כשהוא מלווה במנכ"ל 'רחשי לב' שימי גשייד.

בפגישה סיפר הנשיא לעומר על הכלב שלו ועל החיות שהיו לו במהלך חייו, עומר שיתף בתחביביו וכי הוא אוהב לבשל והוא פודי בנשמתו. הנשיא, עומר וגשייד שוחחו על ההתמודדות של עומר עם הסרטן ועל המאמצים העולמיים למציאת טיפול.

בקול רועד אמר הנער: "שמעתי בכאב על זה שאיבדת את בנך לסרטן לפני שבע שנים, וזה הופך אותך לחלק מהמשפחה שלי. אנחנו משפחה עם סיפור עצוב, אבל עם הרבה כח. הבנתי שהשתמשת לטובה בכח שלך, כשהשנה הגדלת במאות מיליוני דולרים את תקציבי מחקר הסרטן".

עוד אמר: "אני מודה לך, שאתה מציב בכך דוגמא למנהיגי העולם, ומקווה שבזכותך ובזכות מנהיגים אחרים, יהיו מדי שנה פחות ופחות ילדים שחווים את מה שאני חווה. המסר שאתה מביא איתך, של תקווה, של שלום, ושל אחריות של כל אחד מאיתנו לעתיד המשותף של כולנו, מחזק אותי ואת חבריי במחלקה".

(צילום: דוברות רחשי לב, בייסברג תקשורת)
(צילום: דוברות רחשי לב, בייסברג תקשורת)

הנשיא השיב לו: "עומר, איבדתי בן לסרטן. אנחנו משקיעים הרבה מאוד כסף במחקר ופיתוח טכנולוגיות חדשניות. אני יכול לומר לך בביטחון שב-15 השנים הקרובות תהיה התקדמות למציאת טיפולים לסרטן משמעותית יותר מאשר ב-50 השנים האחרונות. תחלום, תאמין, ותגיע רחוק. אין דבר שאתה לא יכול לעשות".

שימי גשייד, שליווה את הנער, הוסיף: "המוחות המבריקים בארה"ב ובישראל מובילים מחקרים מופלאים, שמקדמים אותנו לעולם בו ילדים יוכלו להיות ילדים. בו הם יוכלו לתכנן חופשה בקיץ ולא פרוטוקול רפואי. בו הם יבלו בפארק שעשועים ולא בהקרנות. עד אז, צריך להמשיך להלחם באמונה, בתקווה ובחיוך".

בתשובה לדבריו, השיב הנשיא לשימי: "את העבודה החשובה שאתם עושים פה עם עומר, המשיכו לעשות לא בבית בישראל, אלא עם ילדים בכל העולם".

הנשיא ביידן חיבק בחום את הנער המחלים והניח את ראשו של עומר על ליבו. הנשיא סיים את פגישתם באמירה מחויכת: "עומר, כשתהיה ראש ממשלה, ויגידו לך שמחוץ לחדר מחכה ג'ו ביידן, עשה לי טובה – ואל תשאל: 'איזה ג'ו?!?'".

עומר יוסף מרחובות נלחם מזה כשנה בסרטן הדם, הוא אושפז לתקופות ארוכות לטיפולים כימותרפים, ביולוגים והקרנות, לפני שלושה חודשים הוא עבר השתלת מח עצם. מאז שששמע על הגעתו הצפויה של הנשיא, שיתף את הסובבים כמה הוא רוצה לפגוש את מנהיג העולם החופשי. בארגון 'רחשי לב' הגשימו לו את החלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר