מניע גזעני

החרדי שהותקף תובע 90,000 ש"ח מהתוקף הערבי

יהודי חרדי שהותקף ע"י ערבי בדרך שכם בירושלים הגיש נגדו תביעה על סך 90,000 שקלים. הערבי, בעט בגבו של היהודי בעודו ממתין לאוטובוס עד שנפל ארצה, והורשע (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יהודי חרדי הותקף על-ידי ערבי בדרך שכם בירושלים, לפני כשנה. הפורע הערבי בעט בגבו של היהודי עד שגרם לנפילתו ארצה, ונמלט מהמקום. הוא הורשע בגרימת חבלה של ממש ממניע גזעני, וריצה עונש מאסר בפועל. כעת, מגיש היהודי החרדי תביעה אזרחית נגררת נגד התוקף, על סך 90,000 שקלים.

לפי כתב האישום, גמלה בליבו של התוקף, נביל שריתח, החלטה לתקוף את היהודי בשל היותו יהודי ומתוך מניע גזעני, מבלי שקדם למעשה כל דין ודברים עימו. הערבי החל לרוץ לעבר היהודי, ואז קפץ ובעט בגבו בחוזקה כך שגרם לנפילתו על המדרכה. כתוצאה מהנפילה נגרמו ליהודי שפשופים בידו. שריתח וחבר שהיה עימו ברחו מהמקום.

היהודי תיאר את התקיפה וסיפר: "יצאתי מציון שמעון הצדיק, הלכתי לתחנה לבדוק איזה קו יש שם. עמדתי עם הגב לגדר, הגיעו שני חבר'ה, העיפו אותי על הרצפה. נתן לי בעיטה, לא יודע מה נתן לי, עפתי על הרצפה. אני המום, אני קם. אני מסתכל ורואה שתי שריטות גדולות על היד. הזמנתי משטרה.. אני מדבר עם השוטר ואז עצרו אותו".

עוד אמר כי "כל פעם שאני מגיע לאזור ורוצה ללכת לציון אני הולך ומסתכל מעבר לכתף, אני כל הזמן בודק מי הולך מאחורי, אני עושה את זה גם בכל מיני שכונות. כשאני הולך בשכונה חרדית אז אני אומר שאני לא צריך להסתכל אחורה, אף אחד לא מסתכל עלי בעוינות. אבל כשאני הולך בשייח ג'ראח אני כל הזמן מסתכל אחורה ואם אני רואה בנאדם ברדיוס של 20 מטר אני עוקב אחריו לראות אם הוא מחפש מישהו".

שריתח הורשע בעבירת גרימת חבלה של ממש ממניע גזעני, ונגזרו עליו שבעה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, תשלום קנס וכן תשלום פיצוי ליהודי שנפגע.

כאמור, כעת הגיש היהודי תביעה אזרחית נגררת נגד שריתח, על סך 90 אלף קלים - בגין הכאב והסבל שעבר במהלך האירוע האלים, הפגיעות שנגרמו לו, תחושות האימה וההשפלה שחש כאשר ברח התוקף מהמקום וההשלכות שהוא סוחב עימו עד היום.

עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו המייצג את החרדי שהותקף מסר: "הפורע שתקף יהודי על רקע גזעני-לאומני הורשע בדין פלילי, אך לא די בכך. פעמים רבות דרישת הפיצוי הכספי משפיעה ומרתיעה יותר מההליך הפלילי. נקווה שאכן יפסקו פיצויים כמבוקש, והמחבל ישלם מכיסו על הסבל שגרם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר