שמורת הדום שומרון

רימון עשן באימון צבאי גרם לשריפה בטבע

זריקת רימון עשן באימון צבאי גרמה לשריפת שמורת הטבע הדום שומרון; במשך שעות עמלו פקחים, כבאים ומטוסי כיבוי כדי להשתלט על הלהבות בשמורה | צפו בתיעוד (אקטואליה)

(צילום: ברוך תמם, רשות הטבע והגנים)

בשמורת הדום השומרון פרצה אתמול (שלישי) בשעות הצהריים שריפה בעקבות פעילות צבאית לא מבוקרת וזריקת רימון עשן. כתוצאה מהשריפה נשרפו כ-5000 דונם ונפגע בית גידול ערכי לאוכלוסיית הצבאים ומיני יונקים רבים שחיים בשמורת הטבע.

רועי שטראוס מנהל מרחב שרון אמר כי "זו שריפה שהייתה יכולה להמנע, המצב הזה מאוד מתסכל. תיאום האימון והערכות נכונה של אמצעי כיבוי בשטח האימון, היו יכולים למנוע את הנזק העצום לשמורה והפגיעה בערכי הטבע.

"כשהגעתי למקום מיד עם פרוץ השריפה גיליתי שהכוח המתאמן הגיע ללא ציוד כיבוי לשטח מה שהוביל להתפרצות השריפה במהירות ובעוצמה רבה כל זאת בניגוד לנהלים".

במשך שעות פעלו במאמצי הכיבוי 20 פקחי רשות הטבע והגנים, 6 מטוסים ו-20 צוותי כיבוי אש.

פקחי רשות הטבע והגנים פעלו בשטח השמורה למעלה מ-6 שעות רגלית עם מפוחים ותרמילי כיבוי ובזכות מאמץ זה ועבודה של המטוסי הכיבוי הצליחו לעצור את השריפה.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי החיילים ומפקדיהם פעלו בניגוד לפקודות הצבא באירוע זה והודיעו כי הרשות תפנה לגורמים המוסמכים בצבא בדרישה לתחקר את המקרה ולפעול על מנת שלא ישנו מקרים כאלה בעתיד.

(צילום: דניאל דיצוורה רשות הטבע והגנים)
(צילום: דניאל דיצוורה רשות הטבע והגנים)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר