"מרב מיכאלי טועה"

איתן כבל טוען: "'העבודה' במצב מסוכן 'ממרצ'"

אחד האנשים המזוהים ביותר עם מפלגת העבודה הזהיר ממצב פוליטי שונה בשל איחוד גנץ-סער: "תהיה 'קניבלזיציה' של הגוש והצבעה אסטרטגית; מרב מיכאלי שוגה" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
איתן כבל בימיו כח"כ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר העבודה מרב מיכאלי הפסידה השבוע באחד הצעדים שסימנה לה כמטרה במערכת הבחירות החמישית: ביטול תפקיד מזכ"ל המפלגה, כדי להסיט מהדרך את ערן חרמוני, האופוזיציה הפנימית למיכאלי. בהצבעה שנערכה בקרב חברי המפלגה, הרוב בחרו להותיר את תפקיד המזכ"ל על כנו - וחרמוני ישאר בתפקידו.

במקביל, שרת התחבורה מסרבת בתוקף לשמוע על איחוד רשימות עם מרצ לקראת הבחירות, מתוך הנחת עבודה כי שתי המפלגות תעבורנה בנפרד ואף תקבלנה יותר מנדטים ממה שתקבלנה יחד.

השר והח"כ לשעבר, איתן כבל, איש מפלגת העבודה במשך שנים רבות, שפרש מהפוליטיקה הישראלית רגע לפני שהחל הסחרור הפוליטי, לפני שלוש וחצי שנים, התריע בריאיון בפודקאסט של העיתונאי לשעבר נדב פרי: "מפלגת העבודה נמצאת בסכנה גדולה יותר משל מרצ. בפעם הקודמת מיכאלי לקחה מפלגה שהייתה כמעט בקבר והוציאה תוצאה טובה, כי אז לא רצו להסתבך עם העבודה מתחת לאחוז החסימה - אבל הפעם זה שונה. הפעם תהיה 'קניבלזיציה' של הגוש, כולם ילחמו על כל קול, בגלל איחוד גנץ-סער. ההצבעה תהיה הצבעה אסטרטגית, וחלק יהיו מאוכזבים מאי איחוד בין העבודה ומרצ. לפיד וגנץ לא יקראו להצביע לעבודה ולמרצ".

את פרישתו מהפוליטיקה הגדיר כבל כהוכחה לקיום בורא העולם: "העובדה שפרשתי רגע לפני הסבב הראשון ב-2019 היא ההוכחה שיש אלוקים בשמיים והוא אוהב אותי. אם מישהו היה חושב על מצב פוליטי כזה בעבר, היו מאשפזים אותו בבית חולים לחולי נפש בחו"ל, כי בארץ אין בית חולים כזה. הפעם נפרצו כל הכללים", אמר.

כבל טען כי שגיאות מיכאלי זהות לשגיאות ראשי מפלגת העבודה שקדמו לה: "זו בדיוק הנקודה שעוברת על מנהיגי מפלגת העבודה מאז רצח רבין (יו"ר העבודה, שנרצח בכהונתו כראש הממשלה ב-1995; י"ג), ובעצם מאז אהוד ברק (שנבחר לראשות המפלגה אחרי הפסד שמעון פרס לבנימין נתניהו ב-1996; י"ג): איך שהם נבחרים, הדבר הראשון שהם עושים זה לבצר את מעמדם לקראת הפעם הבאה, ופעם אחר פעם הסברתי להם, בעיקר לאחרונים שבהם, שברגע שאתה פג תוקף - אתה פג תוקף. זה בכלל לא משנה, גם אם תעשה את כל ועידת העבודה אחים חורגים, דודות וסבתות - זה לא יעזור", טען כבל. "מרב מיכאלי הכניסה את עצמה לבור. היא צירפה לוועידת המפלגה בין 700 ל-800 נשים במהירות, וזה לא עזר לה לבטל את תפקיד המזכ"ל (כדי להזיז את יריבה ערן חרמוני מהדרך; י"ג)".

למרות זאת, כבל, ששימש מטעם העבודה כשר בממשלה, חבר כנסת ומזכ"ל המפלגה, עדיין מעדיף מציאות של בחירות מקדימות לרשימה, מאשר בחירה ישירה של יו"ר מפלגה שמביא מועמדים: "אני לא אוהב את התנהלות 'יש עתיד'. אין שם חיות אמיתית. הכל שם הוא סוג של 'כאילו'. הכנסת היום זה שלושה-ארבעה אנשים, כמו שאם לפיד פורש - אין יש עתיד יותר. הקרבות בין פרס לרבין יצרו מפלגה, יצרו כוח. היום בסניפים יש שקט, דממה. בבית הקברות יש יותר רעש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר