'מגזין כיכר'

האברך שהפך למלחין ייחודי שנוגע בכל המוזיקה היהודית

הוא אברך כולל שבורח - לפחות בינתיים - מהמצלמות, אבל השם שלו נמצא כבר בכל מקום | מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' על המלחין והיוצר המוכשר אלחנן אלחדד (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
אלחנן אלחדד (צילום: יהודה ארגמן)

עד למועד כתיבת טור זה יצאו מאז תשעה באב 52(!) שירים חדשים, אבל הנתון המפתיע ביותר הוא ששבעה מתוכם הם פרי לחנו (ולרוב גם מילותיו) של המלחין והיוצר אלחנן אלחדד, יותר מ-14% מכלל השירים, שזהו אחוז בלתי נתפס לחלוטין.

>> למגזין 'כיכר' המלא - כנסו כנסו <<

נכון, זה עניין של אופנה, כולם רוצים להצטרף להצלחה מוכחת, אבל כשמקשיבים לשירים מבינים שזה הרבה יותר מזה. אלחדד כותב טקסטים מקוריים יפיפיים וגם מלחין בסגנונות שונים לחלוטין, ממוזיקה ישראלית על גבול הים תיכונית ועד מוזיקה חסידית אותנטית על מלא.

אלחדד, פרץ לחיינו לראשונה לפני כארבע שנים בשיר שהלחין לקובי ברומר ("צועק אליך") אחרי זה ראינו את שמו באלבומו של חיים ישראל עם "אבא כל יכול" ובאלבום האחרון של בני פרידמן עם השיר הנפלא "יום אחד" והלהיט הענק "תשירו" ומאז הוא לא מפסיק להפציץ בעשרות שירים חדשים מידי שנה, כשרק בשנה האחרונה מניתי כמעט 30 שירים חדשים שלו.

אינני מכיר עוד מלחין ויוצר שכותב בצורה מגוונת כל כך, כזה שיכול לכתוב להיטי ענק כמו "שיר פשוט" המדהים של משה קליין מצד אחד, את "תן לי אור" הפופי והקליל של אבי אילסון ואת "אהבת תורה" המרגש והחסידי של ארי גולד ומוטי וייס וגם את "שלום" החסידי האותנטי לחלוטין ששר רפאל מלול. מדובר פה בוורסיטליות שלא פגשנו עדיין במוזיקה החסידית, כשכל שיר של אלחדד הוא "בצבע".

"אהבת תורה" שהזכרתי, הוא אחד השירים החסידיים הכי יפים שיצאו השנה. הלחן המלודי הנפלא, מרגש כל כך ומביע את המילים בצורה מושלמת. זאת מעבר לליהוק המצוין של ארי גולד ומוטי וייס שיוצרים דואט מרגש וכיפי להאזנה בעטיפה המעולה של אלי קליין ואיצי ברי, מנגד הוציא השנה איציק וינגרטן את להיט הפופ המצליח "אתה תשיר" גם הוא בלחנו ומילותיו של אלחדד שעבר כבר את החצי מיליון צפיות ביוטיוב.

בעונה הנוכחית, אני אצביע על "לנסות" - דואט משובח של משה קליין וגד אלבז, "בוא יבוא" ששר איתן כהן ו"לא אפחד" ששר יוסי רוטנר. המשותף לשלושתם היא גם העובדה שאת מלאכת העיבוד וההפקה המוזיקלית עשו האחים המוכשרים אייל ויאיר שריקי שעובדים רבות עם שיריו של אלחדד ובמקרה... מדובר באחיינים שלו.

אלחדד עבד עד עתה בעיקר עם זמרים צעירים וחדשים במוזיקה היהודית (מלבד חיים ישראל, בני פרידמן ואיציק דדיה שנתנו לו צ'אנס כבר בהתחלה), אך נראה כי גם הזמרים הוותיקים לא ירצו להתעלם מהכישרון הענק הזה, שמצליח לגעת בצורה רחבה כל כך במגוון סגנונות מוזיקליים וטקסטואליים.

היכולת שלו גם לכתוב חומרים מקוריים וגם להלחין בצורה נפלאה טקסטים מהמקורות היא נדירה במחוזותינו והופכת אותו ליוצר מהחשובים ביותר במוזיקה היהודית המודרנית.

ולפינת השירים שאתם הגולשים הכי אהבתם:

במקום הראשון והבלתי מעורער, בפער ענק, הסינגל קליפ החדש של שמחה פרידמן - "בוא לפה"

במקום השני, הזמר והיוצר נפתלי קמפה עם הסינגל קליפ החדש שלו - "לכשיפוצו"

במקום השלישי, הדואט של משה קליין וגד אלבז - "לנסות"

במקום הרביעי, הסינגל קליפ החדש של פיני איינהורן - "תאמין"

ובמקום החמישי, להקת זושא עם "ניגון הודיה של ר' גרשון אלברט"

  • להערות, הארות והצעות לקראת המצעד השנתי: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר