קומבינה נוסח השמאל

דיווח: השר פריג' קידם בעל של ח"כית ממפלגתו

השר לשיתוף פעולה אזורי, שפרש מהפוליטיקה, סידר תפקיד לבעלה של ח"כ גבי לסקי, גם היא ממרצ, ואח"כ ניסה להכניסו לתפקיד מקצועי במשרד • שניהם בחרו שלא להגיב (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
השר עיסוואי פריג'. ג'ובים למקורבים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' ממרצ, מינה לאחרונה לרכז לשכתו - תפקיד שנחשב משרת אמון - את פעיל מפלגתו, תמיר בן דב קריספין, בעלה של חברת מפלגתו, ח"כ גבי לסקי. זמן קצר לאחר שנכנס בן דב ללשכת השר מינתה אותו ועדת המינויים של המשרד, בניגוד לנהלים ובתקופת בחירות, לתפקיד מקצועי: ממלא מקום מנהל תחום מיזמים, מה שהיה מגדיל את שכרו בלפחות 5,000 שקלים. כך פורסם הבוקר (חמישי) ב'ידיעות אחרונות'.

ועדת המינויים של המשרד, שמורכבת מפקידים בשירות המדינה ולא בשירות השר, התעלמה מכך שרצון פריג' למנות את בן דב מנוגד לתקנון שירות המדינה, הקובע שאדם שנמצא במשרת אמון אינו יכול להתמודד תפקידים מקצועיים במשרד ממשלתי, ובחרה בו על פני מועמדים אחרים. רק לאחר שהעניין הגיע לידיעת נציבות שירות המדינה, מינויו של בן דב הוקפא - והוא נשאר כרכז לשכת השר פריג'. על ידיעה זו השר פריג' וח"כ לסקי בחרו שלא להגיב.

מינוי נוסף שנראה לא תקין, שלכאורה מגיע מניסיון פריג' להותיר חותם במשרד לשיתוף פעולה אזורי גם לאחר שיגיע מחליפו, מהימין או מהשמאל, בעזרת מינויים קבועים שיהיו חלק מהמשרד ולא יהיו נתונים לשינוי, הוא קידומו של נהג המנכ"לית לשעבר לממלא מקום ראש ענף מעקב ובקרה במשרד. ע"פ הדיווח, החשד הוא שהיועץ המשפטי של המשרד, אביתר טסלר, אחד משומרי הסף שאמור לפקח על תקינות מהלכים כאלו, היה מקורב לפריג' והוזמן על ידו למסעות בדובאי ובמרוקו.

מהמשרד לשיתוף פעולה אזורי נמסר בתגובה לדיווח ב'ידיעות אחרונות': "המכרז למינוי הקבע לתפקיד מנהל תחום בכיר מיזמים, במסגרתו זומנו מועמדים למבחני הערכה, ממשיך כסדרו. ברגע שיסתיים תתכנס ועדת בוחנים לבחירת המועמד המתאים ביותר לתפקיד. במקביל להליך הקבע, פרסם המשרד משרה זמנית למילוי מקום, וזאת בשל הצורך המיידי באיוש המשרה - צורך הנובע ממחסור בכוח אדם - עד לסיום הליכי המכרז. בן דב הגיש מועמדותו בהליך הזמני ונמצא כמתאים ביותר אל מול המועמדים האחרים. בעקבות בדיקה נוספת בנושא, אנו ממתינים להנחיות נציבות שירות המדינה בדבר שיבוצו למשרה, ועד קבלתן ממשיך העובד בהעסקתו במשרת אמון. יצוין כי לעובד אין קרובי משפחה המועסקים במשרד ועל כן לא נדרש הסדר בדבר קרבה משפחתית. הנהג נבחר על ידי ועדת קבלה משרדית לתפקיד ממלא מקום ראש ענף מעקב ובקרה עד חודש ספטמבר, בו צפויה לחזור העובדת הקבועה מחופשת לידה. מינויו הועבר לבחינה חוזרת של נציבות שירות המדינה ואנו נפעל בהתאם להנחיותיה".

מנציבות שירות המדינה נמסר: "מבירור עם המשרד נמסר לנו שהוא לא שיבץ את בן דב במשרה הבכירה וכי הוא מועסק במשרת אמון אחרת, על כן איננו רואים סיבה להידרש לנושא. לגבי הנהג, המשרד פנה לנציבות שירות המדינה בבקשה לאשר את חוזה העסקתו כממלא מקום ראש ענף מעקב ובקרה במקום עובדת שנמצאת בחופשת לידה. לאחר בדיקה אישרנו את חוזה העסקתו. בדיעבד התברר כי המשרד לא ציין בפני נציבות שירות המדינה את העובדה שהעובד שימש כנהג מנכ"לית המשרד לשעבר. יובהר כי אין מניעה שעובד לשכת מנכ"ל לשעבר ימונה למשרה במילוי מקום/מכרז פומבי, אולם לפי הנחיית נציב שירות המדינה, ועדת הבחירה הייתה צריכה להתקיים בנציבות, כפי שנהוג לגבי מכרז פומבי, ולא במשרד. הנושא נמצא כעת בטיפול מול המשרד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר