האסון ברב שפע

אם ושתי בנותיה הן ההרוגות בתאונה המחרידה בירושלים

שושנה גלושטיין בת ה-40, חיה שרה גלושטיין בת השבע וחנה גלושטיין בת השנתיים מאופקים, הן ההרוגות בתאונה הקשה אתמול ברב שפע בירושלים. המשפחה הגיעה ל"יום כיף" בירושלים (חרדים)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו באב תשפ"ב | 12.08.22
(צילום: דוברות המשטרה )

שושנה גלושטיין בת 40, חיה שרה גלושטיין בת 7.9 וחנה גלושטיין בת השנתיים הן ההרוגות בתאונה הקשה אתמול ברב שפע בירושלים.

המשפחה מאופקים, הגיעה לירושלים ליום כיף, בין הזמנים. בערב הם הגיעו לקניון רב שפע לעשות קניות עם קרובי משפחה נוספים, בזמן שהאם והבנות היו מחוץ לקניון האב נכנס לדקה ואז הגיע האוטובוס שהתדרדר ופגע באם ובנותיה והרג אותם במקום. למרבה הצער האם גם הייתה בהריון מתקדם.

ההלוויה תיערך הבוקר (שישי) בשעה 11:30 משמגר, מטרים בודדים ממקום התאונה, להר המנוחות.

ההרוגה ובנותיה הן הכלה והנכדות של הגאון הרב ישראל גלושטיין, מראשי ישיבת מיר. האם ממשפחת ארנפרוינד ממייסדי הקהילה החרדית באופקים, הייתה מורה לחינוך מיוחד.

מבית החולים שערי צדק נמסר הבוקר כי מוסיף להיות קשה מאוד מצבה של הפצועה בשנות ה-20 לחייה. במהלך הלילה עברה מספר ניתוחים ומאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ.

פצועה בשנות ה-40 לחייה במצב בינוני ועברה ניתוח במהלך הלילה. 2 ילדים במצב בינוני מאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. ילד במצב קל שוחרר הבוקר.

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי מתוך 12 פצועים שפונו הלילה לבתי החולים של הדסה, הרוב שוחררו.
הבוקר מאושפזים בהדסה עין כרם - שני ילדים בן 4 ובן 9 חודשים, שמצבם מוגדר בינוני ויציב ושניהם מטופלים ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. בהדסה הר הצופים מטופלים עדיין שני נפגעים במצב קל.

חקירת הידרדרות האוטובוס בירושלים נפתחה בידי משטרת ישראל. ההערכה הראשונית במשטרה היא, כי התאונה התרחשה בעקבות תקלה טכנית באוטובוס. החשד הוא כי הנהג יצא לסגור את תא המטען, אבל שכח את בלם היד.

עד ראייה שנכח במקום תיאר ל'כיכר השבת' את רגעי הדרמה. "הנהג ירד מהאוטובוס כדי לסדר דבר מה. כאשר הנהג היה בחוץ- האוטובוס החל להידרדר. הנהג מיד רץ הצידה והחל לצרוח ולקרוא לאנשים לברוח".

דובי ויסנשטרן מנכ"ל זק"א שפיקד על הזירה, תיאר: "מדובר בתאונה קשה מאוד. המקום היה נראה כמו זירת פיגוע, הפצועים שכבו מתחת לאוטובוס חלקם היו לכודים, עוברי אורח ומתנדבים חילצו את רוב הנפגעים. לצערי אם ובתה הקטנה היו לכודים בחלק האחורי של האוטובוס כשהן סובלות מפציעות קשות ומותם נקבע במקום.

"לאחר שהכיבוי הרימו את האוטובוס אותרה עוד ילדה כבת 7 עם פגיעה רב מערכתית כשהיא ללא רוח חיים. מתנדבי זק"א עוסקים במלאכת הקודש של איסוף הממצאים בזירה"

הפאראמדיקים של מד"א נתנאל ליפשיץ ובר עזר סיפרו: "מדובר בתאונה מזעזעת, מתחת לחלקו האחורי של האוטובוס ראינו אשה כבת 30 ופעוטה כבת 3 שוכבות מחוסרות הכרה, עם חבלות קשות, ביצענו בדיקות רפואיות, הן היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותן, מתחת לאוטובוס נלכדה ילדה כבת 7 שלא ניתן היה להגיע אליה, היא הייתה מחוסרת הכרה ולאחר הרמת האוטובוס היא חולצה כשהיא ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה.

"על המדרכה בסמוך לחלקו האחורי של האוטובוס שכבה צעירה כבת 21 בהכרה מלאה, היא סבלה מחבלות קשות בגפיים, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים שערי צדק כשמצבה קשה ולא יציב, ובנוסף פינינו 2 פצועים, ילד כבן 6 במצב בינוני עם חבלות בראש בבטן ובגפיים ואשה כבת 47 במצב קל עם חבלה בגפיים ולבית החולים הדסה פינינו אשה כבת 24 ילד כבן 4 ותינוקת כבת שנה במצב קל עם חבלות בראש ובגפיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר