לצד החרדים

"כלי קטלני": הח"כית ממרצ נגד השימוש במכת"זית בהפגנות

אתמול תועד ילד חרדי קטן כשהא חוטף זרנוק מים אדיר ישיר במהלך ההפגנות נגד נתיחת הנרצח בן ה-4. חברת הכנסת ממרצ הגיעה ביקורת וקראה "לעשות חושבים" בכל מה שקשור לשימוש בכלי הזה (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
לסקי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שעות אחרי ההפגנה הסוערת ברחוב יחזקאל בירושלים, שבה תועד ילד חרדי צעיר חוטף זרנוק מים ישיר, והביקורות נשמעות. חברת הכנסת גבי לסקי ממרצ קראה הבוקר (שני) "לעשות חושבים" בכל מה שקשור לשימוש במכת"זיות בהפגנות והדגישה כי מדובר ב"כלי קטלני".

בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM אמרה: "ראיתי את התמונות והזדעזעתי. אין קשר אם אני מצדדת או לא בפעילות המכתזית, אבל השימוש המסוכן שעושה המשטרה בכלי הזה - זה משהו שכבר התרענו עליו וכבר מכירים את זה. הוכח שמדובר בכלי קטלני שמייצר פגיעה לטווח ארוך. צריכים לעשות חושבים ולעצור את השימוש במכת"זיות".

חברת הכנסת ממרצ גם ציינה כי "אני חייבת לומר דבר נוסף, שאצל החרדים והפלסטינים משתמשים גם בבואש, אותו נוזל מסריח, ובבלפור לא השתמשו בו".

היא סיפרה כי הגישה הצעת חוק, יחד עם חבר הכנסת מקלב מיהדות התורה, לחייב את המשטרה לשים מצלמה במכתזית ולצלם כל שימוש בה. "שלב ראשון כהתראה, שהיא צריכה לדעת שהיא מצולמת איך מפעילה אם בכיוון ישיר ומה המהירות, כהתראה. זו כבר עברה בקריאה ראשונה".

כזכור, אתמול במהלך ההפגנות הסוערות בירושלים, המשטרה הביאה לרחוב יחזקאל מכת"זית שתסייע בפיזור המפגינים, אך בתיעוד מרגיז מהמקום, נראית המכת"זית פוגעת בכיוון ישיר בילד.

המכתזית פוגעת בילד, אמש (צילום: חיים גולדברג)

ההפגנות אתמול התקיימו כדי להפגין ולמחות כנגד כוונת המשטרה לדרוש את נתיחת בן הארבע החרדי שנפטר שעות קודם לכן לאחר שבן דודו חנק אותו בשבת. רחוב יחזקאל נחסם לתנועה והמשטרה עצרה חמישה מהמפגינים.

במהלך ההפגנה התקיימו עימותים קשים של מפגינים חרדים עם המשטרה, בירושלים, בני ברק, בית שמש ומודיעין עילית וזאת לאחר קריאת הרבנים להבעיר את הארץ בעקבות פסיקת בית המשפט.

מדוברות המשטרה מחוז ירושלים נמסר: "בשעות האחרונות, החלו מחאות אלימות באזור כיכר השבת וברחוב בר אילן בירושלים, וברחוב נהר הירדן בבית שמש, במהלכן מאות מפרי סדר חוסמים צירים, מתפרעים, מיידים אבנים וחפצים ושורפים פחי זבל במקום. כוחות המשטרה פועלים להשבת הסדר במקום תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. עד כה נעצרו 5 חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי ופעילות המשטרה להשבת הסדר במקום נמשכת. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא תאפשר התפרעויות אלימות והפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר