144 ימים להיעלמותו

אמא של מוישי: "משחקים איתנו, לחילוני זה לא היה קורה"

לאחר שמשפחת קליינרמן קיבלה את האישור המיוחל, כי צה"ל ישתתף בחיפושים אחר מוישי, האם גיטי תוקפת את התנהלות שר הביטחון: "עשה איפה ואיפה, אם זה היה ילד מת"א או כפר סבא כל המדינה הייתה הרגליים" (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
גיטי קליינרמן לצד בנה, מוישי (צילום: באדיבות המשפחה, ערוץ כנסת)

144 יום שמשפחת קליינרמן ממודיעין עילית מחפשת את בנה בן ה-14, מוישי, אך עד כה אין קצה חוט למרות שנעצרו שישה חשודים, רק אתמול (שלישי), שר הביטחון אישר להפעיל יחידות מיוחדות של הצבא שיסייעו בחיפושים, והאם מגיבה על כך היום לראשונה.

בריאיון שהעניקה ל'רדיו צפון', אמרה האם: "אין לנו באמת מושג איפה הוא נמצא, אך האישור שהתקבל אתמול הוא משמח, כי יחידות יותר מקצועיות לאיתור נעדרים - ישתתפו בחיפושים. למרות שזה לא פשוט וזה עדיין אנחנו לא מאבדים תקווה בחיפושים אחר מוישי".

האם טוענת בריאיון, כי היא ביקשה כבר לפני זמן רב שהצבא יפעיל את היחידות המיוחדות: "למרות שהמשטרה הייתה אחראית על החיפושים, רצינו שגם הצבא ישתתף, כי לכל אחד יש את היכולות שלו, ובמקרה הזה בצפון הכי נכון שהצבא יבצע את החיפושים. משום מה לא נענינו לזה עד שלבסוף הם הבינו".

"לצערי אני מרגישה שמשחקים איתנו. אם זה היה ילד חילוני מתל אביב או מכפר סבא, הוא היה נמצא מזמן, והמדינה הייתה על הרגליים".

לפני כחודש, בכנסת: גיטי קליינרמן פרצה בבכי; "אין לי חיים" • צפו (צילום: דוברות הכנסת)

עוד טענה האם: "הוא ילד קטן ואזרח המדינה. לא יודעת מה הוא עובר וכמה הוא סובל ואנחנו חסרי אונים. זה צריך לעלות על סדר היום. האיפה ואיפה הזאת זה לא בסדר.

לקראת סוף הריאיון ביקשה גיטי: "המשיכו להיות ערניים ולפקוח עיניים. חייבים להמשיך להתפלל על מוישי שלנו זה נותן לנו כוח. יש להתפלל על שם האם והאב, השם המלא שלו הוא - אברהם משה בן שמואל וגיטה".

כפי שדווח אתמול ב'כיכר השבת', שני ההורים - גיטי ושמואל קליינרמן הודיעו: "קבלנו עדכון מבורך כי השר חילי טרופר, שביקר אותנו שבוע שעבר, פנה לשר הביטחון בני גנץ וקיבל אישור להפעלת היחידות המיוחדות בצה"ל למבצע חיפושים צבאי מקצועי ראשון שיחל בימים הקרובים".

הוריו של מוישי הוסיפו: "לראשונה אנו רואים שר בממשלת ישראל ששם את כובד משקלו ופועל ללא אינטרס פוליטי אלא בלב שלם וטהור למען מציאת אהובינו, הנעדר מוישי קליינרמן. טרופר הבטיח לעשות כל שביכולתו ואכן מקיים. אנו רוצים להודות לשר חילי טרופר ולשר הביטחון בני גנץ על ההתגייסות וכמובן למשטרת ישראל על המשך המאמץ בכיווני החקירה השונים והמשך העדכון השוטף".

ההורים הוסיפו: "אנו ממשיכים להתרגש מכל החיזוקים, התפילות והאהבה שהעם היהודי בארץ ובעולם מרעיף עלינו. מוישי הפך להיות הילד של כולם ואנו מקווים ומייחלים למציאתו בקרוב ולחגוג את בר המצוה של בנינו הצעיר יותר שלמה, שקרוב מאד למוישי , יחד עם מוישי. מחכים לבשורות טובות".

השר טרופר בבית משפחת קליינרמן (צילום: טל מרום)

כזכור, בשבוע שעבר משטרת ישראל הודיעה על הארכת צו איסור הפרסום על חקירת פרשת ההיעדרות של הנער החרדי מקריית ספר, מוישי קליינרמן. ההודעה הגיעה בצל שחרור כל החשודים שנעצרו במסגרת חקירת הפרשה.

"הבוקר הוארך בבית משפט השלום בירושלים צו איסור פרסום בתיק החקירה שעניינו חקירת אירוע היעדרותו של הנער אברהם משה קליינרמן", נמסר מהמשטרה. "הצו מורה על איסור פרסום כל פרט מפרטי החקירה וכל פרט העלול לזהות את החשודים". תוקפו של הצו עד ה-28 לאוגוסט.

לפני כעשרה ימים, שוחררו כל החשודים שנעצרו בימים האחרונים במסגרת חקירת הפרשה, בשל היעדר חשד סביר כנגדם. גם סולומון אברמוב, אחד העצורים ששמו הותר בפרסום, שוחרר.

גיטי קליינרמן, אמו של מוישי סיפרה בראיון שהעניקה ל-Ynet, כי לאחות של מוישי, בתה בת ה-4, נעלם לפני זמן מה הבקבוק, ואז אמרה שזה "כמו מוישי".

כאשר נשאלה אם בנה הכיר את סלומון אברמוב - אחד החשודים בפרשת ההיעלמות, שנעצר בשבוע שעבר ומעצרו הוארך אמש - אמרה כי אינה רוצה לחשוף מידע ואינה אוהבת לדבר על אנשים אבל "המשטרה תעשה את מה שצריך". לדבריה, "לא בטוח שהוא קשור להיעלמותו".

עוד אמרה קליינרמן ל-Ynet: "זה שהמשטרה פועלת ועושה דברים - זה נותן לי גב. גם העובדה שעם ישראלי איתנו. אני כל הזמן שומעת שמשתדלים, עושים שבת מוקדם, מתפללים - זה נותן לי כוח, אנחנו עם אחד. אני כל הזמן משדרת לילדים שלי שאין רע בעולם - כל מה שהשם עושה זה טוב - גם אם אנחנו בחושך, הכול עלום ומוישי נעלם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר