הותר לפרסום

חרדים נעצרו: חשד שהדליפו מידע רגיש ממתקן סודי לסוכן זר

עובד חרדי במתקן ביטחוני סודי וקרוב משפחתו נעצרו בחשד שהעבירו מידע לסוכן זר. הם שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים • בית המשפט התיר לחשוף חלק מפרטי הפרשה המטרידה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

מספר חשודים חרדים, מאזור ירושלים, נעצרו בתחילת השבוע בידי משטרת ישראל, בחשד שהעבירו מידע על מתקן ביטחוני רגיש וסודי שאחד מהם עבד בו. כך הותר היום (רביעי) לפרסום. שני החשודים הם קרובי משפחה.

על פי החשד במשטרה, שני החשודים אספו ידיעות סודיות על מתקן ביטחוני רגיש שבו עבד אחד מהם, ואת המידע שבידם העבירו על פי החשד לסוכן זר.

השניים חשודים בעבירות של פגיעה בביטחון המדינה, החזקת ידיעות, איסוף ידיעות, יצירת מגע עם סוכן ומסירת ידיעות הנוגעות לביטחון המדינה לסוכן זר, קשירת קשר, איומים ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.

החשד במשטרה הוא כי אחד מהעצורים שעובד במתקן ביטחוני אסף מידע אודות המתקן לפני שבע שנים וחשוד נוסף סייע לו לשמור את החומר.

לבקשת העיתונאי חיים גולדיטש מאתר ynet, התיר היום בית משפט השלום בירושלים לפרסם חלק מפרטי הפרשה, שנחקרה על ידי השב"כ ומשטרת ישראל,

על פי החשד, החומר הועבר לידי צעירה במטרה שזאת תשמור עליו. היא העבירה את החומר לחברתה.

לפני כמה שבועות נסע החשוד לסיני, כשבידו החומר הרגיש על המתקן. שם, על פי החשד, נפגש עם סוכן זר, ומסר לו את המידע. כשהוריו לא הצליחו לאתר אותו הם יצרו קשר עם המשטרה, שגילתה שהוא עבר את הגבול לסיני.

שני החשודים נעצרו בתחילת השבוע שעבר, ומעצרם הוארך מעת לעת. השבוע הם שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר