מה אתם מקבלים על עצמכם?

אסון רודף אסון: שישה הרוגים, עשרות פצועים | בואו נגיד די!

בשבועיים הראשונים של בין-הזמנים חווה הציבור החרדי מכה אחר מכה - והלב נשבר לרסיסים וממאן להאמין | נותר עוד שבוע אחד ל'בין הזמנים', אנו, הציבור חרדי מחויבים, מחד, להישמר, ומאידך לקבל קבלה טובה כדי למנוע את האסון | 'כיכר' עם סיקור מיוחד וכואב (חרדים)

אסון רודף אסון (צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת, שיא לייב)

הלב נשבר לרסיסים וממאן להאמין לגודל האסונות הנוראים שפקדו אותנו מתחילת ימי בין הזמנים של חודש אב ה'תשפ"ב. נדמה, כי אין כמעט יום בו אנו, במערכת "כיכר השבת", לא נאלצים לדווח על אסונות שונים - כאלו שבחסדי שמים נגמרים בפציעה קלה ולא עלינו גם אסונות של ממש.

איננו באים חלילה לדון בחשבונות שמים, אך מחובתנו לזעוק ולהתריע מפני האסון הבא. "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", אינה המלצה אלא חיוב על כל אחד ואחד. אנא, הישמרו בשבוע האחרון של בין הזמנים, הימנעו מלקיחת סיכונים מיותרים, היצמדו לכללי הבטיחות בכל מקום ומקום. למענכם, למען נפש ילדיכם, למעננו. אל תהרסו לעצמכם את החיים עם הקלישאה "לי זה לא יקרה", אל תפתחו פתח לאסון הבא.

לצערנו, מילים ועוד מילים על חובת ה"ונשמרתם", על החשיבות שבשמירה על כללי הבטיחות, מתגמדים כאין וכאפס לעומת רשימת האסונות שפקדה את הציבור החרדי בשבועיים האחרונים, השבועיים הראשונים של בין הזמנים.

יתרה מזאת, אנו כציבור חרדי, מאמינים בני מאמינים, יודעים שאין כוחנו אלא בפה, בואו נקבל על עצמנו קבלה טובה, נוסיף בלימוד התורה הקדושה ונרבה במצוות ומעשים טובים, כדי שכולנו נוכל לפתוח את "זמן אלול" בהתרגשות וללא מועקות השוברות את הלב. זה בידינו!!

קבלו על עצמכם משהו טוב, קבלה שתוכלו לעמוד בה - כדי שנסיים את בין הזמנים בשלום!

"כיכר השבת" עם רשימת האסונות המטלטלת

יום רביעי כ' באב - מרדכי שליזנגר ז"ל, תלמיד ישיבה צעיר בשנות העשרים לחייו, טבע למוות בשעת ערב מוקדמת, בחוף הנפרד בטבריה. הוא פונה אל בית החולים כשמצבו מוגדר אנוש, תוך ביצוע פעולות החייאה, וכעבור זמן קצר נקבע מותו.

יום רביעי כ' באב - פעוט חרדי בן עשרה חודשים - אברהם יוסף ז"ל - נמצא ללא רוח חיים במיטתו ברחוב אהליאב בשכונת רוממה בבירה. סמוך לשעה 06:00 בבוקר הוזעקו כוחות ההצלה לבית בו שהתה המשפחה - תושבי אנגליה שהגיעו לחופשה בישראל, לאחר שהפעוט לא התעורר משנתו. צוותי הרפואה של איחוד הצלה ביצעו פעולות החייאה על הפעוט, והוא פונה לבית החולים 'שערי צדק' בבירה, שם נאלצו לקבוע את מותו.

יום שני י"ח באב - צעיר חרדי, בשנות ה-20 לחייו, נמשה ללא הכרה מחוף הים בנתניה - סמוך לחוף צאנז, לאחר שטבע בין גלי הים. מתנדבי איחוד הצלה סניף נתניה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה - ולאחר שאלו הוכתרו בהצלחה, הוא פונה לבית החולים 'לניאדו' בעיר, כשהוא מורדם ומונשם ומצבו קשה.

יום שני י"ח באב - אברך חרדי חסיד ברסלב, כבן 28 ואב לארבעה ילדים, שבילה בבריכת שחייה, פונה לבית חולים תוך כדי מאמצי החייאה לאחר שטבע. האירוע התרחש באיירמונט, יישוב באזור מונסי שבניו יורק.

יום שני י"ח באב - בשורה קשה מהרי האלפים הצרפתיים: משגיח ישיבת מאור התורה הגאון רבי פנחס אלגרבלי זצ"ל, שיצא עם משפחתו לחופשה בצרפת, קיבל אירוע מוחי במהלך השבת, ויומיים לאחר מכן, הוא נפטר לאחר מאבק בבית החולים בעיר גרנובל בצרפת.

יום שני י"ח באב - החייל הדתי סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל, לוחם בחטיבת כפיר, בן 20 מנתניה, נהרג מירי כוחותינו בסמוך לעיר טול-כרם במרחב התפר בחטיבה המרחבית מנשה - בידי חברו ליחידה. פיטוסי ז"ל הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

יום ראשון י"ז באב - אישה חרדית צעירה בשנות ה-20 לחייה, תושבת מודיעין עילית, פונתה לבית חולים במרכז הארץ, לאחר שחשה ברע ולא הצליחה לנשום בצורה מיטבית. זמן קצר לאחר שפונתה מצבה הידרדר והיא הועברה לבית החולים 'שיבא' תל השומר, שם היא מורדמת ומונשמת.

יום ראשון י"ז באב - בבית החולים נקבע מותו של הילד החרדי בן ה-4 - שנרצח על ידי בן דודו, ובירושלים נערכו הפגנות סוערות נגד נתיחת הגופה, עד שבג"ץ אישר לא לנתח.

בין מוצ"ש ליום ראשון י"ז באב - פיגוע בעיר העתיקה בירושלים, שמונה חרדים נפצעו בדרגות שונות, בהם שני פצועים באורח קשה, בפיגוע ירי שאירע ברחוב הסמוך לכותל המערבי בעיר העתיקה בירושלים. כוחות המשטרה, ימ"ס וכוחות מיוחדים נוספים בהובלת השב"כ ניהלו מצוד אחר המחבל שברח רגלית לשכונת סילוואן הסמוכה לכותל המערבי, והבוקר הוא נלכד לאחר שהסגיר את עצמו לתחנת המשטרה, ונתפס כלי הנשק באמצעותו על פי החשד ביצע את הירי.

יום חמישי י"ד באב - שושנה גלושטיין בת 40, חיה שרה גלושטיין בת 7.9 וחנה גלושטיין בת השנתיים - מאופקים, נהרגו בתאונה הקשה ליד קניון רב שפע בירושלים, כאשר אוטובוס איבד שליטה והתדרדר - ודרס אותן למוות. המשפחה מאופקים, הגיעה לירושלים ליום כיף, בין הזמנים. בערב הם הגיעו לקניון רב שפע לעשות קניות עם קרובי משפחה נוספים, בזמן שהאם והבנות היו מחוץ לקניון האב נכנס לדקה ואז הגיע האוטובוס שהתדרדר ופגע באם ובנותיה והרג אותם במקום. למרבה הצער האם גם הייתה בהריון מתקדם.

יום שלישי י"ב באב - בסמוך למקום שנהרגו משפחת גלושטיין, אוטובוס אגד דרס למוות את הרה"ח רבי פנחס נפתלי דויטש ז"ל, שעשה את דרכו לביתו לאחר קניות שערך, כשלפתע האוטובוס שאיבד שליטה, העיף אותו ומותו נקבע בזירת התאונה.

יום ראשון י' באב - ילד חרדי בן 6 פונה לבית החולים שיבא-תל השומר מביתו בבני ברק, לאחר שנחנק מנקניקיה אותה אכל. חובשים שהגיעו לביתו איתרו את הילד כשהוא מחוסר הכרה ולאחר פעולו החייאה פונה לבית החולים להמשך טיפול.

ראש הישיבה מסביר: מדוע קרו האסונות בבין הזמנים • צפו

• • • • •

לפניכם כללי הבטיחות כפי שפרסמה משטרת ישראל לימי בין הזמנים, אנא שננו אותם היטב לפני היציאה לדרך!

הוראות הבטיחות שיש להקפיד בנהיגה

  • שמור על חוקי התנועה. ציית לתמרורים, כבד את פס ההפרדה הלבן, תן זכות קדימה.
  • שמור מרחק מהרכב שלפניך. שמירת מרחק היא אחת מפעולות הנהיגה הפשוטות והיעילות ביותר.
  • בשעת עקיפה יש להסתכל לצדדים, ולוודא שהדרך פנויה. אין להתקרב לרכב הנעקף. באופן הזה מוגבל שדה הראייה ונמנעת האפשרות לחזור לימין במקרה הצורך.
  • זכור! יש להאט לקראת צומת או מעבר חצייה המהירות המותרת על פי חוק ובהתאם לתנאי הדרך (כביש משובש, ראות לקויה וכו').
  • לפני כל נסיעה יש לחגור חגורת בטיחות, ולהקפיד שיתר הנוסעים ברכב יהיו חגורים.
  • שימוש בחגורת הבטיחות מצילה חיים.
  • נהיגה ברכב דורשת מהנהג את מלוא תשומת הלב. בזמן נהיגה אין לעסוק בנושאים אחרים, כגון עלעול בניירות, קריאת כותרות העיתונים או אף דיבור בטלפון. ואף על פי כן, החוק אינו אוסר על דיבור בטלפון סלולארי, בזמן נהיגה ברכב, וזאת רק במידה וברכב מותקנת דיבורית, כך ששתי ידיו של הנהג נשארות על ההגה.
  • תשומת הלב של הנהג נתונה לא אחת לשיחה ולא למה שמתרחש על הכביש. חוסר ריכוז בשעת נהיגה הוא מצב מסוכן ביותר. אם יש הכרח לדבר בטלפון בעת הנהיגה – יש לעשות זאת בקיצור נמרץ.
  • נהג עייף, הוא נהג מסוכן. מזג אויר חם, חוסר בשעות שינה, שעות נהיגה מרובות ללא עצירה, רעב וצמא, כל אלו גורמים לאיכות נהיגה ירודה, ואף מסוכנת.
  • מסימני הזיהוי לעייפות בנהיגה: קושי לשמור על נתיב נסיעה ישר, עצימת עיניים, הנחת הראש על המשענת, פיהוקים, הימנעות מהתבוננות במראות גם כאשר יש בכך צורך. כל אחד מסימנים אלה מצביע על כך, שיש לעצור להתרעננות!
  • במצבים של עייפות או חוסר נוחות ,על הנהג לעצור בהזדמנות הבטוחה הראשונה הנקראת בדרכו ולהתרענן.
  • חשוב לזכור, תאונות מתרחשות גם בשולי הכביש, חלקן אף קטלניות.

גם כשעוצרים להתרעננות יש לעשות זאת בחוכמה:

  • עדיף לעצור בתחנות דלק, תחנות ריענון, חניונים או כל מקום מוגן אחר. במידה ואין אפשרות כזו, יש לעצור רחוק ככל הניתן משפת הכביש ומהפס הצהוב.
  • אין לצאת מהרכב מצידו השמאלי - הקרוב לתנועה. יש לדאוג שהרכב יראה מרחוק ע"י הפעלת אורות החירום המהבהבים ומשולש האזהרה.

כללי בטיחות לטיולים באתרי הטבע

  • יש להכין היטב את מסלול הטיול בין אם מדובר בנסיעה לאתרים שונים, ובין אם מדובר בטיול בחיק הטבע. ההכנה כוללת את הכרת המסלולים, משך הזמן של כל מסלול ומסלול והוראות של האחראים לגבי שעות הכניסה אליהם כמופיע בפרסומים פומביים.
  • חלה חובה לבדוק מה רמת קושי המסלול והאם הוא משפחתי או למיטיבי לכת בלבד.
  • חובה להצטייד במים בכמות מספקת לפחות 3 ליטר לכל מטייל. (המומחים ממליצים על לפחות ליטר מים לכל שעת הליכה). במהלך הטיול כדאי מאוד לאכול אכילה קלה, פחות ממתקים ומלוחים ויותר פירות.
  • יש להצטייד בלבוש מתאים הכולל: נעלים סגורות, ביגוד קל, כובע חובה נעלי הליכה ורצוי להשתמש בקרם הגנה.
  • על מנת למנוע חרדה מיותרת יש לעדכן בני משפחה/חברים על מסלול הטיול המתוכנן ועל הזמנים בו הוא אמור להתקיים ומתי צפי החזרה.
  • יש להצטייד בטלפון נייד כשהסוללה מלאה ואמצעי הטענה ונייד ובטרייה נוספת לטיולי שטח.
  • יש לנוע בשבילים מסומנים ובלבד, לא לסטות מהם ובוודאי לא להיכנס למקומות המסומנים בסימני אזהרה שונים של צה"ל או רשויות אחרות .
  • במקרה של אירוע חירום בשטח נא להתקשר למוקד 100 ולפעול על פי הנחיית המוקד. אם אין קליטה, לנסות להגיע בבטחה למקום גבוה ולהתקשר.
  • לא לטייל ולא לנוע בחושך מחשש לנפילה ממצוק וכו'.
  • לנופשים בחופי הים, יש להישמע להוראות המצילים ולא להיכנס למקווי מים וים במקומות בהם אין שירותי הצלה, או לחילופין לאחר סיומם של שירותים אלו הוכח כי מרביתם של אירועי הטביעה חלו עקב כך.
  • אל תסירו את עיניכם מהילדים הנכנסים למים הן בבריכות שגובה המים נמוך והן בחופי הים במים הרדודים.

מטיילים, זכרו - שמירה על כללים נכונים הוא המתכון הבטוח ביותר לימי 'בין הזמנים' ולטיולים מהנים עם בני המשפחה והחברים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר