ניסיון הפיגוע בקבר יוסף

אנטישמי? גולן: 'חיילים יהרגו בגלל חרדים שלא עשו צבא'

חבר הכנסת הפרובוקטיבי ממרצ, הוסיף היום לרשימה הארוכה שלו - עוד אמירה שערורייתית. לדבריו, "קבר יוסף זה הזיה מטורפת, הייתי שם הרבה מאוד פעמים, זה מופרע, חיילים יהרגו כדי להגן על חרדים" (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
יאיר גולן | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מחבלים פתחו הלילה (חמישי) בירי לעבר מתפללים שנכנסו להתפלל בקבר יוסף הצדיק שבשכם, צה"ל השיב בירי לעבר היורים. בנס לא היו נפגעים בקרב המתפללים וכוחות הביטחון שאבטחו את הכניסה. בשל הירי הוחלט בצה"ל לפנות את המתפללים מהמתחם.

מי שתקף בגסות את הכניסה לקבר יוסף, הוא חבר הכנסת הפרובוקטיבי ממרצ, המתמודד בימים אלו על הנהגת מפלגת מרצ.

גולן אמר בריאיון היום לגלי צה"ל: "קבר יוסף זה הזיה מטורפת, הייתי שם הרבה מאוד פעמים, זה מופרע. רק לחשוב שחיילי צה"ל יכולים להיהרג כדי לאבטח קבוצות חרדים שאפילו לא משרתים בצבא".

יצחק גולדקנופף, הגיב על דבריו ואמר: "מפחיד לזהות בקרבנו תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו בגרמניה לפני 80 שנים".

ח"כ אופיר סופר שנכנס אף הוא הלילה לקבר יוסף הגיב: "יאיר גולן ממשיך לדבוק בגישה האנטי ציונית ונותן פרס לטרור. אחרי שקרא לצה"ל צבא כיבוש הוא מתכחש לקשר העמוק שלנו לקבר יוסף. מי שלא רוצה אותנו בקבר יוסף, לא רוצה אותנו בגליל, בנגב ובמרכז. אמשיך לחזק את ההתיישבות היהודית ולהיאבק מול כל מי שמאבד את זהותו היהודית והציונית במדינתנו".

כזכור, בשבוע שעבר עורר גולן עוד סערה כשאמר שצה"ל הוא צבא כיבוש אך יחד עם זאת המציאות מורכבת וזו תהיה שגיאה לפשט את הנושא לכדי מילה אחת.

"זה לא שבאנו לשם, ראינו איזו קולוניה ופלשנו אליה ברגל גסה. זה לא המצב. מלחמת ששת הימים נכפתה עלינו, יצאנו להגן על עצמנו והבסנו את הצבא הירדני." הוסיף ואמר גולן בתוכנית 'ישראל בוחרת' בכאן.

עוד אמר כי "משם זה מתחיל. מה עשינו אחר כך? אני מזכיר שכל השנים הראשונות היינו בתחושה שאוטוטו יהיה הסכם שלום וזה חוזר. במקביל לתחושה הזו, שהובלה על ידי השלטון דאז, התחיל מפעל ההתנחלויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר