"כפופים רק לאדמו"רים"

בכיר ב'אגודה': "לא נכנע לדרישות של 'דגל', אין חשש מריצה נפרדת"

"לא נכנע לדרישות של 'דגל התורה', מי שיכריע בכל נושא פוליטי ויקבע לנו יהיו רק חברי מועצת גדולי התורה שלנו, שלא יאיימו עלינו בריצה נפרדת, אנחנו לא חוששים", כך הגיב בכיר מ'אגודת ישראל' לאיומי 'דגל התורה' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יצחק גולדקנופף (צילום: מועצה אזורית שומרון)

על רקע דבריו של יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, בריאיון בלעדי ל'כיכר השבת', שאישר כי אכן הם קרובים יותר לריצה נפרדת מאשר מאוחדת, בכיר ב'אגודת ישראל' התבטא השבוע כי בסיעה החסידית לא חוששים מריצה נפרדת מ'דגל התורה' וקרא להפסיק את האיומים סביב הנושא.

לדברי הבכיר: "גפני צודק, יש כאן מאבק שבעיקרו עוסק בשאלה העקרונית מי יקבלו את ההחלטות בחילוקי הדעות. ב'דגל' רוצים שהמועצת הליטיאית תכריע גם עבורנו, זה לא יקרה. מי שיכריע בכל נושא פוליטי או תורני ויקבע לח"כים החסידיים יהיו רק האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה. בנושא הזה לא נכנע לדרישות של 'דגל', הם לא מכירים אותנו, לא נאפשר פגיעה באדמו"רים".

לדבריו: "הגיע הזמן שב'דגל' יבינו שהם לא מאיימים עלינו, הם כל יומיים מתדרכים שירוצו לבד, אז בבקשה, שירוצו לבד. למה לצעוק ולצעוק. אנחנו לא חוששים ולא מפחדים, אנחנו נדע לעבור את אחוז החסימה".

הבכיר החסידי הוסיף: "בנושא הרשימה יתנהל משא ומתן, ברור שנדרוש לעמוד בהסכמים, גולדקנופף צריך לעמוד בראש הרשימה. יש מסמך שכולם חתומים עליו, מרן הרב אלישיב זצ"ל הורה לאורך השנים שיש לעמוד בכל הסכם, זה רלוונטי גם היום".

משה גפני: קרובים מתמיד לפיצול מ'אגודה'

כזכור, בריאיון בלעדי ל'כיכר השבת', אישר ח"כ משה גפני את הציטוט בשם ח"כים במפלגה כי הם קרובים יותר לריצה נפרדת מ'אגודת ישראל'.

שוחחתי עם שני ח"כים ב'דגל', הרושם שקיבלתי ש'דגל התורה' הולכת לפיצול מ'אגודת ישראל', שלא מדובר בספין אלא אירוע אמיתי, האומנם?

"כן, מי שאמר לך את זה ב'דגל התורה' אמר לך דבר נכון. זה לא ברמה שלנו, זה לא ברמה של חברי הכנסת. אם נקבל הוראה ונצטרך - ננהל משא ומתן עם 'אגודת ישראל' כפי שמתנהל תמיד, על המקומות ועל איך הסיעה מתנהלת ומי עומד בראש וכו', כל זה יקרה ברמה של חברי הכנסת.

"היום יש משהו אחר, היום יש את גדולי התורה שיש להם הנחיה, בעצם אנחנו עומדים מהצד. ההנחיה לטפל בבעיות העקרוניות שעליהם דיברו גדולי התורה ואם לא הן יפתרו - נראה לי שהולכים לבד".

צודקים הח"כים שאומרים שאנחנו יותר קרובים לפיצול?

"הח"כים צודקים. הח"כים צודקים. זה אצל מרן ראש הישיבה, כמו אצל גדולי התורה האחרים במועצת גדולי התורה, הנושא הזה הוא רציני. אני לא מוסמך לענות לך. זה לא בידיים שלי, סתם אידיוט קופץ בראש, זאת לא הסמכות שלנו, זאת החלטה של גדולי התורה".

אבל זה לא סיכון ש'אגודה' לא תעבור את אחוז החסימה?

"את הסיפור הזה של הממשלה והקואליציה של מה עלול לקרות, יודעים גדולי התורה יותר טוב ממך".

אתה אומר הכל נושא עקרוני, לא מדובר במאבק על כסאות, מי יעמוד בראש?

"ממש לא, ממש לא. לכן הדגשתי, אנחנו ננהל משא ומתן על המקומות על הנושא הטכני. אבל מה שמרחף מעלינו זאת ההנחיה של גדולי התורה בנושאים העקרוניים".

ברכת כבר את יצחק גולדקנופף על כניסתו לפוליטיקה?

"לא. אני אברך אותו. לא בירכתי אותי, אני עסוק בדברים אחרים. יכול להיות שאם הייתה חתונה הייתי מזמין אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר