תיעוד דומע

המיטה הובאה ל'פורת יוסף', תלמידים באמירת תהלים • צפו

בהיכל ישיבת 'פורת יוסף' בירושלים, שבראשה עמד במשך עשרות שנים, הונחה מיטתו של נשיא המועצת זמן קצר אחרי הסתלקותו. תלמידים ומקורבים מדליקים נרות נשמה סביב גופו ואומרים תהלים • תיעוד עצוב (VOD)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

זמן קצר לאחר הסתלקותו לגנזי מרומים, הובאה מיטתו של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן זצוק"ל, להיכל ישיבת 'פורת יוסף' בירושלים - ממנה תצא ההלוויה בשעה 14:00 לכיוון בית העלמין סנהדריה.

סביב המיטה, באולם הלימוד בישיבה שבראשה עמד במשך עשרות שנים, החלו משמרות של אמירת תהלים לאורך שעות הלילה והבוקר המוקדמות, כאשר ככל שנוקפות השעות והשחר מפציע מספר המתפללים גדל.

מעט לאחר השעה 3 לפנות בוקר נודעה הבשורה הקשה על הסתלקותו לגנזי מרומים של הגר"ש כהן, ואבל כבד פשט ביהדות החרדית ובעולם התורה. בן 91 היה ראש הישיבה בהסתלקותו, ממנהיגי הדור ומרביץ תורה עצום במשך עשרות שנים.

הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, ספד לפנות בוקר לנשיא המועצת וקבע כי חובה על כל אחד להשתתף במסע ההלוויה. ""אוי לה לספינה שאבד קברניטה, אוי לו לדור שכך עלתה בימיו, גדול כים שברנו, אוי מי ירפא לנו", ספד הגר"י כהן.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הראשון לציון קבע כי: "למען כבוד התורה, חובה על כל אחד ואחד לבוא ולהשתתף בהלוויתו של מרן זצ״ל שלימד תורה לרבים, גידל דורות של תלמידי חכמים, החזיר עטרה ליושנה והקים את יהדות ספרד מעפרה מי יתן ולא נדע עוד שוד ושבר בגבולנו, יבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן", הוסיף בכאב.

הרב הראשי לישראל, נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו ספד הבוקר: "יחד עם כל בני ישראל בארץ ובגולה אנו דומעים כואבים והמומים עם הסתלקותו לגנזי מרומים של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש ישיבת פורת יוסף מרן הגאון הגדול חכם שלום כהן זכר צדיק וקדוש לברכה.

"עם ישראל איבד אדם גדול, שתורתו, תפילותיו וברכותיו עמדו לימין כלל ישראל עשרות שנים. אוי לה לספינה שאבד קברניטה וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳".

צפו בתיעוד מאמירת התהלים סביב המיטה

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר