"עכשיו אין לנו השפעה"

הגר"ג אדלשטיין ספד לחכם שלום זצ"ל: "אבידה גדולה" | צפו

בפתח שיעורו היומי, ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, מסר דברי הספד לזכרו של נשיא המועצת הגאון חכם שלום כהן זצוק"ל | "הוא היה משפיע. ועכשיו שאין ההשפעה, אז מה העצה?" | צפו (בד"ה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין מספיד (צילום: ללא קרדיט)

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, פתח לפני שעה קלה (שני) את השיעור היומי בדברי הספד לזכרו של נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן זצוק"ל, שהלך לפנות בוקר לעולמו.

"הגיעה הידיעה שהגאון רבי שלום כהן, ראש ישיבת פורת יוסף, נפטר", פתח ראש הישיבה את ההספד ואמר: ,הוא היה ראש ישיבה ומשפיע, על כל הציבור הוא היה משפיע, השפעה גדולה על כל הציבור. השפעה של תורה, ויראת שמים, ומידות טובות, הוא השפיע השפעה גדולה על הציבור. זו אבידה גדולה לציבור, חסרה ההשפעה לציבור".

עוד הוסיף ראש הישיבה: "הוא השפיע תורה ויראת שמים, אמונה ומידות טובות, הוא היה משפיע. ועכשיו שאין ההשפעה, אז מה העצה? כל אחד ואחד צריך להשפיע על עצמו. איך אפשר להשפיע? על עצמו איך להשפיע? לזכור את הגאון הגדול, הרב שלום כהן, מה שהוא היה, איך שהיה מתנהג, איך היה ההתנהגות שלו, תורה יראת שמים אמונה ומידות טובות, לזכור את ההנהגות שלו, ומה שהוא היה מדבר, לזכור את זה".

"ויש גם עוד עצה", הסביר ראש הישיבה, "ספרי מוסר, ספרי המוסר משפיעים. אם זה לא ישפיע – ספרי המוסר משפיעים, יש הרבה ספרי מוסר, שמתאימים לכל הציבור".

לסיום אמר ראש הישיבה: "יהי רצון שהנפטר הגדול יהיה מליץ יושר על כל הציבור, על כל כלל ישראל. ובלע המוות לנצח ומחה השם דמעה מעל כל פנים. ונזכה לגאולה שלמה במהרה בימינו".

צפו בוידיאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר