ההספד המלא | צפו

הגאון רבי דוד יוסף: "רבנו, היית האבא של עולם התורה"

חבר המועצת וראש מוסודת 'יחווה דעת' הגאון רבי דוד יוסף, הספיד את נשיא המועצת הגאון חכם שלום כהן זצוק"ל בלוויה בפורת יוסף, וסיפר על הקמת ש"ס ועל מה שקרה עם מרן הרב שך זצ"ל | צפו (ההספדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי דוד יוסף (צילום: שיא לייב)

חבר מועצת חכמי התורה וראש מוסדות 'יחוה דעת' הגאון רבי דוד יוסף, הספיד היום (שני) את נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן זצוק"ל, בלוויה שנערכה בהיכל ישיבת פורת יוסף בשכונת גאולה בירושלים.

"מה זה השארת אותנו ללא רועה? מה הפירוש", פתח הגר"ד את הספדו, "שמעתי מאבי מורי זצוק"ל, אדם שמנהיג את הציבור, הוא צריך ללמוד להיות ההפך מרועה צאן, רועה צאן, דואג לצאן בגלל עצמו בגלל פרנסתו, כמו כל ראשי השלטון שמתנשאים לומר אני אמלוך.

"רבנו, מרן, השארת אותנו כצאן ללא רועה. הנהגת אותנו ביד רמה היית האבא של עולם התורה, האבא של כל בני התורה, היית ראש ראשי הישיבות בישראל".

חבר המועצת המשיך ואמר: "אבל לא הסתפקת בזה, רצית להגדיל את עולם התורה והקמת את התנועה הקדושה, חכם שלום היה הראשון - הנחשון בן עמינדב, שיחד עם רבי שבתאי אתון, הגר"ש בעדני ואבי זצ"ל, שיזמו והקימו את תנועת ש"ס שכוללת בתוכה עולם תורה גדול.

"אני זוכר שהוא נסע למרן רבינו הרב שך זצוק"ל - בשנת תשמ"ז, כדי לשפוך את ליבו על מצבה הכלכלי של ישיבת פורת יוסף, ובתגובה הרב שך הגיע לאבי זצ"ל ואמר על חכם שלום שהוא איש אמת וגאון ענק בתורה, ויחד הם טיכסו עצה כיצד להציל את הישיבה".

"אנחנו מבקשים ממך תמשיך מלמעלה לברך את כל עמו ישראל באהבה", סיים הגר"ד את הספדו המרגש.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר