יום דרמטי

מימין ומשמאל: כל הפרטים על הפריימריז ב'ציונות הדתית' ו'מרצ'

שתי המפלגות בקצוות הפוליטיקה הישראלית ייערכו היום פריימריז על הרכב הרשימה לכנסת הבאה, במרצ חוששים שלא יהיה נציג ערבי ובציונות הדתית רוצים רשימה ממלכתית | כל הפרטים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מימין: גולן, גלאון וסמוטריץ' (צילום: תומר נויברג, אבשלום ששוני, שריה דיאמנט, פלאש 90)

שתי המפלגות האידאולוגיות מימין ומשמאל - הציונות הדתית ומרצ, יוצאות היום (שלישי) פריימריז לקראת הבחירות הקרובות.

במפלגת השמאל מרצ, ייערכו היום בחירות גם על זהות ראש המפלגה וגם בחירות מוקדמות להרכב הרשימה לכנסת הבאה.

הבחירות במרצ ייערכו באופן דיגיטלי, כך שלא תצטרכו לכסוס הרבה ציפורניים בשאלה, מי נבחר לראשות - זהבה גלאון וותיקת מרצ או מזהה התהליכים יאיר גולן, אם כי מרב הסיכויים שגלאון תגבר ללא מאמץ מיוחד על יאיר גולן.

ב'ציונות הדתית' יש 16 מועמדים המתמודדים על מקום ריאלי ברשימה, כאשר בין המתמודדים יש ארבעה חברי כנסת מכהנים - שמחה רוטמן, אורית סטרוק, אופיר סופר ומיכל וולדיגר, לגבי זהות ראש המפלגה, סמוטריץ' נשאר בטוח על כסאו וזאת מכיוון שאף אחד לא ההין להתמודד מולו.

במרצ המאבק על ראשות המפלגה נהפך לאחרונה ליצרי מאוד - כפי שהמפלגה לא התרגלה לכך רבות בשנים. זהבה גלאון, יש לה את מירב הסיכויים לזכות, שכן היא בשר מבשרה של המפלגה, גולן שיודע ומבין זאת בחר לתוקף ולהחליף שלל עקיצות - "למרצ יש תדמית של מפלגת תל אביב סגורה, אקסקלוסיבית וחמוצה", הוא אמר יוגלאון השיבה לו: "עכשיו הוא קורא לנו חמוצים. מתי השלב שהוא מזהיר מערבים שנוהרים לקלפיות?". דקות לאחר מכן, מחקה גלאון את הציוץ.

חילופי העקיצות נמשכו בטוויטר כשגולן תקף את הקמפיין של גלאון וכתב "סיכום קמפיין עד כה, אני: תוקף את בן גביר. זהבה: קוראת לי בן גביר. אני: קורא להפסיק את התפילות בלב שכם. זהבה: קוראת לשמור על זכות התפילה של הימין הקיצוני. אני: נלחם במנגנון המפלגה כדי לאפשר לכולם להצביע, לחדש את מרצ ולצרף חברים חדשים. זהבה: מצטרפת למנגנון ונלחמת בי כדי למנוע מכולם להצביע ולצרף חברים חדשים. זה או מרצ חסרת השפעה עם זהבה או מרצ גדולה, משפיעה ולוחמנית איתי".

למרצ ישנה עוד בעיה שעלולה לפגוע בה קשות בקלפי - והיא שאין לה מועמד ערבי במקום ריאלי, במפלגה כועסים מאוד על רינאווי-זועבי, והשר עיסוואי פריג' הודיע על פרישתו, ונשאר רק מועמד דרוזי אחד וכאמור במפלגה הליברלית לא מתכננים לשריין נציג ערבי אחרי הטראומה שהייתה עם זועבי. אם כן, במידה ולא יהיה נתציג ערבי במקום ריאלי, המפלגה עלולה לשלם על כך מחיר אלקטורלי כבד.

כך או כך, על פי ההערכות וכן על פי הרמיזות של ראש האופוזיציה נתניהו, מיד לאחר שתתגבש רשימת הציונות הדתית, שסמוטריץ' מקווה שהיא תהיה רשימה מתונה וממלכתית ולא רק מפלגה ימנית חרד"לית - במפלגה ובגוש הימין ינסו לעשות הכל, כדי להביא חיבור מחדש של סמוטריץ' ובן גביר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר