"הסכמות שלו לא יחייבו"

זעם ב'אגו"י': הבכירים ישבו, גולדקנופף עזב - ונועד עם גפני

בכיר באגודת ישראל במתקפה על נציג גור, שנעדר מוועדת השמונה ונפגש, אחרי נתק ממושך, עם יו"ר 'דגל'. "גפני יודע שכל הסכמה שייכת לכולם, ואם אינו יודע - ילמד זאת בדרכים הקשות" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
גולדקנופף וגפני (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מועמד ׳הסיעה המרכזית׳, יצחק גולדקנופף, נפגש היום (שלישי) בשעת צהרים עם יו״ר ׳דגל התורה׳, ח״כ משה גפני, במשרדי הסיעה בבני ברק.

הפגישה מתקיימת בזמן שוועדת השמונה של ׳אגודת ישראל׳ מתכנסת לישיבה שנקבעה מראש. גולדקנופף עצמו נכח בתחילה בהתכנסות וועדת השמונה, אולם כעבור מספר דקות עזב בלי לפרט להיכן. בהמשך התברר לחברי הסיעה, באמצעות פרסומים בתקשורת, כי יצא לפגישה עם גפני, אחרי תקופת נתק ממושכת.

גורמים ב׳אגודת ישראל׳ זעמו על התנהלות גולדקנופף: ״יש ישיבה של הועדה שנקבעה מראש, כולם משתתפים בה, ולפתע מקבלים הודעה דרך התקשורת שגולדקונפף בכלל יושב עם גפני, התנהלות לא מובנת״.

לדברי בכיר ב׳אגודה׳: ״אם גפני חושב שיסגור עם גולדקנופף פינות הוא טועה. ההסכמות בניהם לא יחייבו אותנו. החלטות יתקבלו במשותף או בכלל לא״.

גורם אחר בסיעה החסידית הוסיף: ״כל הסכמה על סדר הרשימה ומי יעמוד בראש שייכת לכולם, לא לנציג אחד. גפני יודע את זה, ואם לא - הוא יידע את זה בדרכים הקשות, יש הסכמים שיעמדו בהם ושיפסיקו לאיים בריצה נפרדת, זה לא מרתיע אותנו״.

יצוין כי מדובר בפגישה ראשונה המתקיימת בין גפני לגולדקנופף מאז האחרון נכנס לפוליטיקה. עד כה, גפני נמנע גם מלהתקשר לאחל לו בהצלחה לרגל תפקידו החדש.

משה גפני: קרובים מתמיד לפיצול מ'אגודה'

כזכור, בריאיון בלעדי ל'כיכר השבת', אישר ח"כ משה גפני את הציטוט בשם ח"כים במפלגה כי הם קרובים יותר לריצה נפרדת מ'אגודת ישראל'.

שוחחתי עם שני ח"כים ב'דגל', הרושם שקיבלתי ש'דגל התורה' הולכת לפיצול מ'אגודת ישראל', שלא מדובר בספין אלא אירוע אמיתי, האומנם?

"כן, מי שאמר לך את זה ב'דגל התורה' אמר לך דבר נכון. זה לא ברמה שלנו, זה לא ברמה של חברי הכנסת. אם נקבל הוראה ונצטרך - ננהל משא ומתן עם 'אגודת ישראל' כפי שמתנהל תמיד, על המקומות ועל איך הסיעה מתנהלת ומי עומד בראש וכו', כל זה יקרה ברמה של חברי הכנסת.

"היום יש משהו אחר, היום יש את גדולי התורה שיש להם הנחיה, בעצם אנחנו עומדים מהצד. ההנחיה לטפל בבעיות העקרוניות שעליהם דיברו גדולי התורה ואם לא הן יפתרו - נראה לי שהולכים לבד".

צודקים הח"כים שאומרים שאנחנו יותר קרובים לפיצול?

"הח"כים צודקים. הח"כים צודקים. זה אצל מרן ראש הישיבה, כמו אצל גדולי התורה האחרים במועצת גדולי התורה, הנושא הזה הוא רציני. אני לא מוסמך לענות לך. זה לא בידיים שלי, סתם אידיוט קופץ בראש, זאת לא הסמכות שלנו, זאת החלטה של גדולי התורה".

אבל זה לא סיכון ש'אגודה' לא תעבור את אחוז החסימה?

"את הסיפור הזה של הממשלה והקואליציה של מה עלול לקרות, יודעים גדולי התורה יותר טוב ממך".

אתה אומר הכל נושא עקרוני, לא מדובר במאבק על כסאות, מי יעמוד בראש?

"ממש לא, ממש לא. לכן הדגשתי, אנחנו ננהל משא ומתן על המקומות על הנושא הטכני. אבל מה שמרחף מעלינו זאת ההנחיה של גדולי התורה בנושאים העקרוניים".

ברכת כבר את יצחק גולדקנופף על כניסתו לפוליטיקה?

"לא. אני אברך אותו. לא בירכתי אותי, אני עסוק בדברים אחרים. יכול להיות שאם הייתה חתונה הייתי מזמין אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר