לקראת הצבעה חשאית

דריכות שיא ב'עדה החרדית': ימונה השבוע 'גאב"ד' חדש?

בהצבעה חשאית צפויים חברי הוועד הפועל של העדה החרדית, שיתכן כי יתכנסו בקרוב, לקבוע את זהותו של הגאב"ד הבא • גורם ל'כיכר': "סיכויי הראב"ד הגר"מ שטרנבוך גבוהים, הפלג הקיצוני יתנגד בתוקף" (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
רבני העדה החרדית.הגרי"ט וויס זצ"ל במרכז (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

דריכות שיא בעדה החרדית לקראת יום השלושים להסתלקותו של הגאב"ד הגרי"ט וייס, זצוק"ל שיחול הערב ומחר (שני). ככל הנראה, יתכן והוועד הפועל של העדה החרדית יכונס בימים הקרובים כדי להכריע בזהותו של הגאב"ד הבא.

כזכור, לפני כחודש פורסם ב'כיכר השבת' אודות המתיחות הפנימית בין הפלג הקיצוני בעדה החרדית, לבין הפלג המתון יותר, כל זאת ברקע הרצון של הפלג המתון המונה בתוכו בין השאר את קהילות דושינסקיא, תולדות אהרן, קהילת סאטמר מהר"א ועוד, שמעוניינים למנות את הראב"ד הגר"מ שטרנבוך לתפקיד גאב"ד העדה, בעוד הפלג הקיצוני יותר שאנשיו איימו כי הכתרת הגר"מ שטרנבוך לראב"ד תוביל למלחמה והתנגדות מצידם, זאת בשל שלל טענות אישיות ועקרוניות.

המאבק הפנימי והרצון שלא להוביל למהומה בתוך תקופת האבל על הגאב"ד זצ"ל, הובילו את אנשי הנהלת העדה החרדית בהתייעצות עם מספר אדמו"רים ורבנים מהקהילה לקבל החלטה כי נושא מינוי הגאב"ד ימתין להכרעה ולהחלטה במלאות שלושים יום לפטירה - תאריך שחל כאמור הלילה ומחר.

גורם בעדה החרדית אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי בכל מקרה מי שיקבע את זהותו של הגאב"ד יהיו אלו חברי הוועד הפועל של העדה החרדית, כאשר ההצבעה צפויה להיות חשאית, ועל כן לדעתו סיכוייו של הראב"ד להתמנות לתפקיד הגאב"ד צפוי לעבור ברוב גדול, למרות התנגדות הפלג הקיצוני שצפוי להתנגד בתוקף, התנגדות שאף צפויה להוביל את חלק מהמתנגדים לפרוש מהעדה החרדית.

יצויין כי בימים האחרונים התקבל בנו של הראב"ד הגר"מ שטרנבוך לפגישה אצל האדמו"ר מסאטמר (מהרי"י), אשר נחשב כקול חשוב ומכריע בנושא הכתרת הגאב"ד הבא, זאת ברקע המחלוקות ההלכתיות בין הרבי לראב"ד, בשלל נושאים, הבולט שבהם הוא נושא הימצאותם של קברים במתחם גולובנציץ בבית שמש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר