'שבעה' לחכם שלום | צפו

הגרב"מ אזרחי ספד: "מכל מקום שאפת, גם ישיביש היית"

חבר 'המועצת' הגרב"מ אזרחי, הספיד אמש את נשיא המועצת הגר"ש כהן זצוק"ל בישיבת פורת יוסף | במהלך ההססד, הוא סיפר מה כאב לחכם שלום, על הקשר למרן הגר"ע יוסף והתחנן: "תהיה מליץ יושר על עולם הישיבות" | צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: שיא לייב)

במלאות השבעה לפטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה, הגאון חכם שלום כהן זצוק"ל, נערך אתמול (ראשון) כנס בישיבת 'פורת יוסף', שהועבר בשידור חי ב'כיכר השבת', כאשר את אחד ההספדים המרכזיים נשא חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי.

בפתח ההספד אמר הגרב"מ: "התאספנו כאן לבכות את האדם הגדול ראש הישיבה מרן הגאון הרב שלום כהן זצ"ל, היום בבוקר מי שהציץ החוצה ראה מכל עבר ליגיונות של הולכים לישיבה, היום נפתח הזמן רבותי. אני רוצה לומר לכם, אחת הפעמים האחרונות שדיברתי קצת יותר בארוכה עם מרן ראש הישיבה, אחר כך שמעתי אותו מדבר על כך בבכיות.

"הוא ביכה את הגזירות על בני הישיבות, היה קשה להיות שווה נפש לעומת הצער שהוא הביע, רוצים לסגור אותנו, רוצים למנוע מאיתנו תורה, על ידי שייטלו ממנו את האפשרות להשתמש בכלים חד-פעמיים, יימנעו מהאמא לשלוח את בנה לתורה, שלא יהיה לה מעון לילדיה הקטנים, כדי שלא תוכל לצאת לעבודה".

"היום", הוסיף ראש הישיבה ואמר, "כשאני ראיתי את כל הלגיונות של הבחורים חוזרים לספסל הלימודים ברוך השם, בחשק ובמרץ גדול, אני רוצה לומר לך מרן הרב כהן, מרן ראש הישיבה, אתה גם כן ראית אותם, ואתה יודע איזה חלק יש לך בהם, כל החיים שלך עבדת למענם, כל החיים שלך הרבצת בהם תורה, הכנסת בהם יראת שמיים, כל החיים בענווה, בצדקות, מכל מקום שאפת, גם ישיביש היית, ידעת איך לתת אותם לאחרים".

"רבותי", אמר ראש הישיבה, "אנחנו נמצאים בעת מהפכה גדולה והמהפכה הגדולה קורית בספסלי הישיבות, משם תבוא הגאולה, משם באה התשובה, משם באים הזכויות. אנחנו זקוקים להרבה מאוד זכויות, גם מבית וגן מבחוץ, המהפכה בעיצומה, היא עוד רחוקה מהגשמתה, אבל היא עשתה כברת דרך רצינית ביותר.

"מרן הרב זצוק"ל, אנחנו יודעים זאת מקרוב, יש לו חלק גדול במהפכה הזאת ואתה יושב שם במרומים עם כל הצדיקים, יחד עם זה שהתחיל את המהפכה ביהדות המזרח, מרן הרב עובדיה זצוק"ל ואתם רואים את המהפכה הזו ואנחנו מבקשים מכם לכו לפני כסא הכבוד ובקשו והתחננו ודרשו - על הלגיונות של בורא עולם, הם החיילים של הבורא עולם, אלא הם צבאות ישראל.

"מרן הרב בצדקותו, ענוותנותו ולמדנותו, אלא כל אחד ראה את הלמדנות שלו, הוא היה עמקן, וכשאתה נפגש עם צדיקי עולם תטכסו עצה, בוודאי ישמעו לכם, כי לא דרשתם דבר למענכם, כל ימי חייכם רציתם לדעת וללמוד עוד ועוד ולהעמיק עוד ועוד, נתנו לכם את זה בשפע, אנו מבקשים את זה לכולנו ביום הראשון של החזרה לספסל הלימודים הוא יום ראש חודש אלול, אלול - אני לדודי ודודי לי, זה חודש ההשתוקקות לבורא עולם, ואתם שם במרומים, תהיה נשמתכם צרורה בצרור החיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר