"פשע מחריד"

סערת החטיפה ב'לב טהור': נגזר דינם של שלושה מחברי הכת

גזר דינם של האחים מרדכי וממתתיהו מלכא, שהואשמו במעורבות בחטיפת ילדי מנהיג כת 'לב טהור', נחרץ השבוע בניו יורק. חבר כת נוסף הורשע ושוחרר (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
האחים מלכא (צילום: מתוך טוויטר, ארכיון כיכר)

שלושה מאנשי כת 'לב טהור' הורשעו השבוע בחטיפת ילדים בשנת 2018 וירצו עונש מאסר. בין המורשעים - שני האחים מרדכי ומתתיהו מלכא.

האח מרדכי מלכא הקריא במהלך הדיון בעניינו ביום שישי נאום כתוב, שבו התנצל על חלקו בחטיפה. השופט אולם דחה את דבריו וגזר עליו 57 חודשי מאסר ולאחריהם שחרור בפיקוח למשך 3 שנים. השופט עצמו קבע במהלך הקראת גזר הדין של מרדכי מלכה כי "זה היה פשע מחריד", כשמתייחס לניסיון החטיפה.

יומיים קודם לכן נגזר בבית המשפט דינם של שני חברי כת נוספים, מתתיהו משה מלכא ויעקב רוזנר, על תפקידיהם בחטיפה. מלכא קיבל 66 חודשי מאסר.

במהלך הקראת גזר הדין טען רוזנר, שכבר הורשע בעבר במעורבות בחטיפה של אחיות בנות 12 ו-14 בשנת 2018, שנלקחו מניו יורק למקסיקו, כי התחרט על המעשים. השופט שחרר אותו כיוון שכבר ישב במאסר.

הנאשמים, חברי כת לב טהור, השתתפו בתוכנית לחטיפת ילדה בת 14 וילד בן 12 בדצמבר 2018. החוטפים חטפו את הילדים והעבירו אותם מארה"ב למקסיקו.

באוקטובר 2018 אמם של הקטינים ברחה מהמתחם של לב טהור בגואטמלה והגיעה לארצות הברית בתחילת נובמבר 2018. כמו כן, בנובמבר 2018, בית משפט לענייני משפחה בברוקלין העניק לה את המשמורת הבלעדית על הילדים ואסר על אבי הילדים, מנהיג בלב טהור, לתקשר עם הילדים.

מכתב האישום עולה כי לאחר שהאם ברחה והתיישבה בניו יורק עם ילדיה, הגו מרדכי מלכה וחברי לב טהור נוספים תוכנית להחזרת השניים לקהילת לב טהור. ואז, בדצמבר 2018, החוטפים לקחו את הילדים באמצע הלילה מבית בצפון מדינת ניו יורק והעבירו אותם דרך מדינות שונות ובסופו של דבר למקסיקו. החוטפים ושותפיו למזימה השתמשו בתחפושות, כינויים, זריקת טלפונים, מסמכי נסיעה מזויפים, אפליקציה מוצפנת והסכם סודי לביצוע על תוכנית החטיפה שלהם.

בזמן החטיפה, הנהגת לב טהור ביקשה מקלט לכל קהילת לב טהור ברפובליקה האסלאמית של איראן. לאחר חיפוש של שלושה שבועות שכללו מאות קציני אכיפת חוק מקומיים, פדרליים ובינלאומיים, הילדים נמצאו במקסיקו והוחזרו לאמם בניו יורק. ואז, במרץ 2019, שוב ניסו חברי לב טהור לחטוף את הילדים. מנהיג לב טהור, נחמן הלברנס, ניסה לחטוף ילד נוסף,

כזכור, שני ראשי הכת, נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, הורשעו לפני מספר חודשים בחטיפת והברחת הילדים מבית הוריהם בניו יורק למקסיקו ומשם למושב הכת בגואטמלה, לפני כמעט שלוש שנים.

במהלך השנה החולפת הלברנץ ורוזנר הורשעו בכל ששת האישומים שנחשדו בהם, בידי חבר מושבעים. הם לא העצורים היחידים במסגרת הפרשה המטלטלת. מלבדם, כמה אנשי כת נוספים של לב טהור נעצרו בקשר למקרה, בהם האחים יואל, יעקב ושמיאל וינגרטן, שעצורים על ידי הרשויות בגואטמלה כבר יותר משנה.

השניים הורשעו מאושמים בחטיפת ילדים מביתם, ביישוב וודרידג' (כפר נופש באפ-סטייט ניו יורק, שיש בו גם אוכלוסיה חסידית בכל השנה), בוצעה בעיצומו של יום שבת - תוך חילול שבת מחפיר, כשאהרון ישעיה רוזנר, אחיו של מאיר רוזנר, נוהג בשעות של לפנות בוקר במכונית שהבריחה את הילדים.

בכתב האישום שהוגש נגד האח זמן קצר לאחר הפרשייה נאמר כי אהרון ישעיה רוזנר "תפס, חטף, נשא והחזיק אדם תמורת כופר וכן באופנים אחרים. אהרון רוזנר השתתף בתוכנית לחטוף שני קורבנות בוודרידג', ניו יורק, ולהעביר את הקורבנות למקסיקו".

על פי האישום, ההברחה המתוחכמת כללה את הטסתם של הילדים למקסיקו דרך נמל תעופה בפנסילבניה, ארה"ב. כדי להסוות את הילדים ולמנוע את חשיפת הפשע, הולבשו הם ומלוויהם בבגדים חדשים ומשונים שעליהם סמלי 'סופרמן', ושעל פי עדויות, נרכשו ימים ספורים קודם לכן בחנות הלבשה בניו ג'רזי על ידי אנשים בלבוש חסידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר