חברו הקרוב חוסל ע"י ישראל

ישראל דרשה והרשות הפלסטינית ביצעה: נעצר פעיל חמאס מוכר בעיר שכם

כוחות הביטחון הפלסטיניים, עצרו במהלך הלילה בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, המבוקש על ידי ישראל | המבוקש היה חברו הקרוב, של אל-נאבלוסי, מחבל שישראל חיסלה לפני כחודש בשכם | כל הפרטים (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
החשוד שנעצר הבוקר וחברו שחוסל ע"י ישראל לפני כחודש (צילום: סעיף 27א')

לפני יותר מחודש, כוחות צה"ל וימ"מ פשטו על שכם, כדי לעצור את המבוקש איברהים אל-נבולסי, במקום החלו חילופי אש עם עשרות פצועים, אל-נבולסי, חוסל לאחר כשעה, במהלך הלילה האחרון (שלישי), הרשות נענתה לקריאת ישראל ועצרה את אחד מחבריו הטובים של אל-נבולסי

בימים האחרונים נמתחה ביקורת קשה מצד ישראל כלפי הרשות הפלסטינית שהיא לא מסייעת לה מספיק בחיסול הטרור, ישראל פנתה לרשות וביקשה ממנה לפעול על מנת למנוע הסלמה ביטחונית.

בתוך כך, בשעות הלילה פשטו כוחות של הרשות הפלסטינית על ביתו של מוסעב אשתייה, מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס באזור שכם ומבוקש על ידי ישראל.

אשתיה, נחשב כאמור לאחד מחבריו הקרובים של איברהים אל-נבולסי שחוסל בעיר בחודש שעבר, ונחשב לכוכב רשת. יחד עם אשתיה נעצרו עוד שני מבוקשים.

לאחר המעצר פרצו בשכם עימותים קשים בין מנגנוני הביטחון לבין הפלגים החמושים, העימות כלל סגירת כבישים כבישים וכן נורו יריות.

במהלך העימותים הפנים-פלסטיניים -ידוע על אדם אחד שנהרג ועל כמה פצועים. כאשר הפלגים השונים הכריזו על שביתה כללית היום עד לשחרורו של אשתיה.

הכוחות הפלסטיניים מותקפים בשכם

דובר חמאס באזור אמר לכלי התקשורת: "מוסעב אשתייה הוא משתייך לזרוע הצבאית של חמאס ומה שהרשות עשתה זה שירות חינמי לכיבוש והשלמת עבודתו".

כזכור, בחודש שעבר בעת מעצרו של נאבלוסי, החלה מהומה בקסבה והתפתחה מהומה שכללה חילופי אש, שעל פי דיווחים ערביים, עשרות ערבים נפצעו, כוחות הביטחון כיתרו את ביתו של המבוקש ולאחר כשעה הוא חוסל. בחסדי שמיים, עד עתה לא ידוע על נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

בזמן שכוחות הביטחון כיתרו את ביתו, אל-נבלוסי, כך דווח ברשתות ערביות, הוציא הקלטה לחבריו בשכם, בה הוא אמר בין היתר: "התפללו, אני נצור והולך למות כשהיד, אל תינטשו את הנשק".

מדובר צה"ל נמסר: "בתום מצוד ופעילות משותפת של ימ"מ, שב"כ וצה"ל חוסל הבוקר המחבל איבריהם אל נבולסי בעיר שכם שבחטיבה המרחבית שומרון. אל נבולסי חשוד במספרי פיגועי ירי אל מול אזרחים ולוחמי סיירת גבעתי במרחב שכם והסביבה, בינהם גם פיגועי ירי לעבר מתחם קבר יוסף".

"במהלך הפעילות הכוחות ירו לעבר מספר מחבלים ובניהם המבוקש עצמו שירה לעבר הכוחות מתוך בית בו התבצר יחד עם מחבלים נוספים. לוחמי ימ"מ ירו לעבר הבית והשתמשו באמצעים מיוחדים שכללו טילי כתף. אל נבולסי חוסל יחד עם מחבל נוסף ששהה בבית".

"במקביל", מוסיפים בדובר צה"ל: "התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות עשרות מפרי סדר שיידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעי לפיזור הפגנות ובירי, זוהו מספר פגיעות. כלל הכוחות יצאו מהעיר, אין נפגעים לכוחותינו. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול עבור ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר