אֵיזוֹ לַחֶרֶב, אֵיזוֹ לְשָׁלוֹם

כוננות שיא לקראת החגים: רבבות חיילים, עשרות שוטרים ואזהרה לסינוואר

לקראת ראש השנה, במערכת הביטחון מגבירים את הכוננות לרמה גבוהה מהרגיל, כאשר חיילים יתמקדו בהגנה על קו התפר ואילו השוטרים יתגברו נוכחות, בעיקר באזור העיר העתיקה בירושלים. בישראל מזהירים כי יפעלו בעזה אם המתיחות הביטחונית תימשך (ביטחוני)

(צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

ברקע העלייה במספר הפיגועים בתקופה האחרונה, במערכת הביטחון מעלים כוננות ומגבירים את פעילות הכוחות במרחבי יהודה ושומרון, קו התפר, ירושלים ושאר אזורי הארץ.

סיירת גולני מתגברת את הלוחמים הרבים בגזרת איו"ש, לצד איסוף מוגבר של מודיעין על מנת לסכל מבעוד מועד את כוונות המפגעים להוציא לפועל את זממם.

"המטרה היא לייצר סגירה עד כמה שניתן על מרחב קו התפר", אמר ל-ynet גורם בכיר בצה"ל. "אנחנו מתוגברים עוד בגלל התקופה המתוחה, אבל עוברים עמדה-עמדה לכל אורך קו התפר כדי לחדד מוכנות וכוננות אצל החיילים. לא צריך יותר ממחבל אחד שיעבור. יש לנו אלפי חיילים ביהודה ושומרון וכל שקל שיש לנו שמים על הגנה".

במקביל, שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבי משטרת ישראל, פועלים וימשיכו לפעול בימים הקרובים לאבטח ולשמור על הסדר הציבורי לקראת הגעת מתפללים ומטיילים רבים שצפויים לפקוד את העיר בתקופת חגי תשרי, וכן לקיום תפילות המוניות בכותל המערבי והמקומות הקדושים.

ההכנות של המשטרה כללו סיורי שטח, תיאומים שונים, ישיבות היערכות ואישורי תכניות - שתכליתן היערכות מיטבית ותכנון מוקפד של הפעילות המבצעית ברחבי מחוז ירושלים והעיר ירושלים בפרט. במסגרת ההיערכות המיוחדת בפיקוד מפקד מחוז ירושלים, פועלים אלפי שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ברחבי העיר, בדגש למקומות הומי קהל, המקומות הקדושים ואתרי הבילוי.

כמו כן, תוגבר מערך הביטחון והאבטחה והפעילות המשטרתית בצירי התנועה וצירי המתפללים, כל זאת במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש ולשמור על שלום הציבור ובטחונו. במסגרת הפעילות המשטרתית, מוצבים גם מחסומי בידוק וויסות קהל, במטרה לנתב את הציבור הרב הצפוי להגיע לרחבת הכותל המערבי בהתאם לעומסים ותפוסת הקהל המירבית.

בתוך כך, במהלך הימים האחרונים מופצים ברשתות החברתיות פרסומים כוזבים ולגבי הר הבית, זאת במטרה להתסיס את השטח ולהסית לאלימות.

במשטרה מבהירים כי מדובר בפרסומים כוזבים ופרסומם נעשה במכוון בכדי להטעות את הציבור ולהסלים. אנו קוראים לציבור לא להישמע לפייק ניוז ולהסתה פרועה זו שמופצת ברובה ע"י גורמים עוינים ובעלי אינטרס ברשתות החברתיות, בחלקם מחוץ לגבולות מדינת ישראל.

יובהר כי אין כל שינוי בנוהג הקיים מזה שנים רבות בהר הבית בהקשר של תפילות או של ביקורי ישראלים ותיירים במקום. כל מי שיפר את הסדר במקומות הקדושים וינהג באלימות מכל סוג שהיא – יטופל בנחישות ובאפס סובלנות.

בחדשות 12 דווח כי ראש השב"כ רונן בר העביר מסר למנהיג חמאס יחיא סינוואר כי עליו לבחור בין שיקום הרצועה לבין הכוונת הפיגועים הרביםם היוצאים מיהודה ושומרון בעידוד חמאס.

על פי הדיווח, האזהרה של ראש השב"כ מגיעה על רקע המספרים המדאיגים - 120 פיגועי ירי מתחילת השנה, פי שניים מאשתקד. בשב"כ מזהים גם עלייה בהכוונת הפיגועים ולא רק במספר - מדובר בהכוונה של אנשי חמאס מעזה לתוך יהודה ושומרון, וכך רואים יותר ויותר פעילים של ארגון הטרור שמעורבים במאמצים להוציא פיגועים.

בישראל מדגישים כי אם הדחיפה של חמאס לא תיעצר ביהודה ושומרון, ייתכן שיחלו לפעול גם בעזה בעניין הזה. בינתיים, בצה"ל נערכים כאמור להרחיב את המבצע, תחילה בשכם ובג'נין, ובהמשך למקומות נוספים במידת הצורך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר