מִי יִשָּׁפֵל, וּמִי יָרוּם

לפיד רוצה את החרדים בממשלתו אך מסרב להסכם החינוך

ראש ממשלת המעבר משוכנע שיצליח להרכיב שוב ממשלה ומצהיר כי הוא רוצה לראות את המפלגות החרדיות יושבות תחתיו, אך למרות הבטחותיו להתפשר, הוא מצהיר כי יתנגד להסכם החינוך (פוליטי)

(צילום: Gideon Markowicz/Flash90)

במפלגות החרדיות הציגו כתנאי להצטרפות לממשלה הבאה את הסכם החינוך, הכולל העלאת תקציבים למוסדות החינוך החרדיים בהתאם לחוק. יאיר לפיד משוכנע כי יצליח גם להתנגד להסכם וגם לשלב את החרדים.

בראיון ליובל קרני בידיעות אחרונות המתפרסם היום (ראשון) הוא אומר: "אני אשב עם כל מפלגה ציונית, יהודית, כל מפלגה שמוכנה לקבל את קווי היסוד. גם החרדים מוזמנים לממשלה שלנו".

הוא גם מודה שיצטרך להתפשר: "אני אצטרך להתפשר עם כל מי שאני אשב. פשרה היא הכוח הכי גדול של ממשלה. למה אתה חושב שהמרכז עולה בכל העולם - מקרון בצרפת, שולץ בגרמניה, ליז בבריטניה וביידן בארצות הברית? כי אנשים מבינים שפשרה היא לא ויתור, פשרה היא המפתח לחיים משותפים. אי אפשר ליצור טוב משותף בלי פשרה. זה היסוד הקיומי של מדינה. הקמתי ממשלה של שמונה מפלגות, אתה חושב שלא עשינו פרשות? בטח שעשינו. ככה מקימים ממשלות".

עם זאת, על הסכם החינוך הוא אומר "שהוא אסון לעתידה של מדינת ישראל ושצריך להיאבק בזה בכל תוקף. הכי מדהים שהחרדים אפילו לא ממש ביקשו את מה שהוא הציע להם. הם אומרים שרק 50 אחוז מהציבור החרדי עובד. אוקיי, ומה עם ה-50 אחוזים שכן יוצאים לעבוד? לא מגיע להם לדעת מתמטיקה ואנגלית? ואף אחד גם לא ביקש שזה יהיה על חשבון לימודי התורה. המדינה מוכנה לממן בנוסף. זו הבטחה חסרת אחריות באופן שערורייתי ממש".

לפיד מבהיר כי למרות הבטחת נתניהו, הוא לא יתן הבטחה דומה לחרדים על מנת שיצטרפו לממשלתו: "לא, לא ניתן. לא ניתן, כי אני לא מזיק לעתידה של מדינת ישראל, כי מדינת ישראל חשובה לי ואני לא מזיק לעתיד, לא של הילדים שלי ולא של הילדים של החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר