דרמה ערב החג

קטטה בשוק באומן: אוקראינים אנטישמים ריססו גז פלפל ודקרו שני יהודים

קטטה פרצה בערב ראש השנה בצהריים סמוך לשוק העירוני של אומן, כאשר מספר אנטישמים אוקראינים מנעו מקבוצה של יהודים לעבור במקום, ואף ריססו לעברם גז פלפל ודקרו שני יהודים שקיבלו טיפול רפואי. המשטרה פתחה בחקירה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אירוע אלים הצהריים (ראשון) בעיר אומן שבאוקראינה, כאשר יהודים נפצעו כתוצאה מאלימות שהפנו כלפיהם צעירים אוקראינים אנטישמים.

הקטטה פרצה סמוך לשוק העירוני, שם קיבלו הסוחרים את החסידים באהדה גדולה ביום שישי האחרון, ואף סיפרו ל'כיכר השבת' כי הם מתפרנסים בקושי בגלל המלחמה עם רוסיה, וכעת זוכים להרוויח מעט כסף שיחזיק אותם למשך השנה.

אך היום, כאשר קבוצה של יהודים שהגיעו לאומן התקרבו לעבר השוק העירוני, מספר צעירים אוקראינים, לפי טענת עדי ראיה - גויים אנטישמים, ניסו למנוע את מעבר היהודים.

במקום התפתחה קטטה במהלכה ריססו הגויים גז פלפל לעבר היהודים. בשלב מסוים, אף שלפו סכינים ודקרו שני יהודים שנפצעו באורח קל.

כוחות ההצלה הגיעו למקום והעניקו טיפול רפואי לאותם יהודים. המשטרה המקומית שיגרה במהירות כוחות למקום, ופתחה בחקירת האירוע.

בתוך כך, בסניף אומן של איחוד הצלה בסיוע צוותי איחוד הצלה מישראל וארה"ב מאבטחים את שלומם של חסידי ברסלב שהגיעו לעיר אומן שבאוקראינה מכל העולם לקיים את בקשת רבי נחמן מברסלב להגיע אליו לראש השנה. צוותי הרפואה של איחוד הצלה באומן בשיתוף פעולה עם מרפאת אומן מאבטחים את שלומם של הרבבות.

מת'ס שפירא ראש סניף איחוד הצלה באומן מסר: "עד כה טופלו 427 מקרים שהתקבלו למוקד הבינלאומי של איחוד הצלה. צוותי הרפואה של איחוד הצלה יישארו בכוננות וזמינות גם בשני ימי ראש השנה ובימים שלאחר ראש השנה למתן מענה מהיר ומיידי בכל מקרה חירום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר