ראיות חמורות נמצאו

פשיטה על מתחם כת 'לב טהור' במקסיקו: חלק מהמבוקשים ברחו, ילד בן 3 הוחזר לאביו

26 מחברי הכת הקיצונית אותרו במתחם במדינת מקסיקו, בתום פשיטה משטרתית רחבת היקף בליווי כוחות ישראלים • ילד בן 3 נמסר לאביו וטס עמו היישר לישראל • שני מבוקשים הספיקו לברוח מהמתחם יומיים לפני • 'כיכר' עם הפרטים המלאים (חרדים בעולם)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שטריימלים זרוקים במתחם. פשיטה על אנשי הכת. אילוסטרציה (צילום: משטרה מקומית, כיכר השבת)

אחרי שנאספו ראיות קשות נגדם על התעללות וסחר בסמים, שלטונות מקסיקו ערכו בסוף השבוע האחרון פשיטה על מתחם כת "לב טהור" הקיצונית. כך פרסם היום (שלישי) משרד החוץ.

במהלך הפשיטה נמצאו במתחם 26 מחברי הכת, ביניהם אזרחים ישראלים עם בעלי אזרחויות נוספות כמו קנדה, ארה״ב וגואטמלה.

שניים מחברי הכת, יואל רוזנר, אזרח קנדי, ומנחם מענדל אלתר, אזרח ישראלי, נעצרו בגין חשדות לסחר בבני אדם ועבירות קשות, צפויים להישפט במקום, ומואשמים בעבירות שדינם כ-20 שנות מאסר. שני מבוקשים נוספים לא נמצאו במקום ומעדויות החברים עזבו עם קבוצת חברים נוספת כיומיים לפני הפשיטה.

5 חברי הכת הנוספים עוכבו למתקן ההגירה וצפויים להיות מגורשים בגין שהות בלתי חוקית. שאר האנשים ששהו במתחם הועברו בנסיעה ברכבים למתחם של משרד הרווחה המקסיקני ושוהים שם כרגע בתנאים סבירים אך טובים משמעותית ממתחם הכת שהיה עלוב מאוד.

במהלך המבצע ולנוכח צו בית משפט ישראלי הועבר בנו של ישראל עמיר לידיו ע"י הרשויות המקסיקניות. עמיר טס עם בנו לישראל ונחת אתמול בישראל.

שאר חברי הכת סירבו לעזוב את הכת ולעבור לחזקת אפוטרופסות הישראלי. המשטרה אומנם ״מסרה״ אותם ומוכנה להעבירם לקונסול ישראלי.

לפי דיווח במקסיקו, במהלך הפשיטה הורחקו הילדים מהמבוגרים וכן הנשים, מחשש שהמבוגרים חברי הכת ירצחו ילדים במטרה למנוע מהם לנסוע לישראל.

הפשיטה התבצעה בשעה 06:30 שעון מקומי. על המתחם פשטו כוחות משטרת מקסיקו בשיתוף יחידת המשטרה המקומית, יחידת הפרקליטות ואנשי משרד הרווחה. בסך הכל השתתפו כ-80 אנשים בפשיטה. את המשטרה ליווה צוות ישראלי פרטי ששכרו המשפחות, וכן קונסול ישראל במקסיקו ששהה בסמוך.

ישראל עמיר, אשר ברח מהכת לפני מספר שנים, ושבנו בן ה-3, אחותו ואחיו מצויים בכת - השתתף גם הוא בפשיטה יחד עם עוד חברי משפחה, בכדי לזהות את הילדים.

הקונסול הונחה לוודא שלא יהיו פעולות אלימות ופינוי בכוח של חברי הכת. ממשרד החוץ נמסר כי הקונסול היה במקום בעיקר בכדי למנוע פעולות אלימות ולוודא כי לא מפרידים ילדים מאימהות ולהנפיק מסמכי נסיעה למי שיידרש לכך.

לאחר שהוחלט שלא להפעיל כוח ולהגיע לידי עימות עם חברי הכת, הוחלט להקפיא את המצב ולהשאיר אותם ברשות גורמי הרווחה המקומיים, כרגע ל 4 ימים נוספים.

נרכש עבור חברי הכת מזון כשר, הם חולקו לחדרים נקיים ומטופלים ע"י הרווחה המקסיקנית כאמור.

ממשרד החוץ נמסר כי נעשים "ניסיונות לשכנע את הילדים והמשפחות להם צווי אפוטרופוס בישראל, לשוב לארץ. בקשה שלנו לגרשם לישראל צפויה להיענות בחיוב, אך לא נרצה כי יופעל כוח משמעותי מולם וגירוש אלים, נמשיך להתמקד כרגע בניסיונות להידבר עימם ע"מ שישובו לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר