מחזה מרהיב • צפו

נוכרי תיעד: אלפים ב'תשליך' בראש השנה מול הנהר באומן

בצל ניסיונות ההתנקשות במתפללים מצד רוסיה, צלם נוכרי תיעד את רגעי מעמד התשליך ביום הראשון של החג ליד הציון באומן שבאוקראינה (חרדי)

חיים גולדברג, אומן | כיכר השבת |
התשליך באומן (צילום: נוכרי באומן)

רבבות חסידי ברסלב שהו במהלך ימי חג ראש השנה באומן שבאוקראינה, סמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב. זאת חרף האזהרות הביטחוניות, ועל אף המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

נוכרי שנכח במקום תיעד במצלמתו את רגעי התשליך אחר תפילת מנחה ביומו הראשון של החג. בתיעודים נראים אלפי המתפללים, לבושים לבן, ליד הנהר בעיירה.

במהלך החג שוגרו מל"טים איראנים בידי צבא רוסיה אל העיר אומן שבאוקראינה, כדי לתקוף מתפללים הנמצאים בקברו של רבי נחמן מברסלב במהלך החג. כך לפי דיווחים בכלי תקשורת אוקראינים.

לפי הדיווח, הכוחות האוקראינים הפילו יותר מעשרה מטוסי שאהד-136 בדרום אוקראינה. כתב החוץ של כאן 11 עמיחי שטיין דיווח כי חלק מהמל"טים הללו שוגרו משטח חצי האי קרים הכבוש והופנו לאומן.

האלפים בתשליך (צילום: נוכרי באומן)

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק אמר לכאן חדשות כי: "ניסיון הפיגוע באמצעות המל"טים הוא חדשות מאוד עצובות. ואנחנו שמחים שלא היה אובדן חיים".

קורניצ'וק שיבח את המתפללים היהודים השנה ואמר: "החסידים מתנהגים בצורה טובה מאוד, ממלאים אחר ההנחיות. לא נתקלנו בבעיות". הוא הוסיף שהגיעו כ-23,000 מתפללים.

צפו בתיעוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר