מתקפה חריפה

דרמה בוועדת הבחירות. שיקלי נפסל מהתמודדות לכנסת: "השופט - פוליטיקאי בגלימה"

וועדת הבחירות המרכזית החליטה לפסול את מועמדותו של עמיחי שיקלי לכנסת • בליכוד הודיעו שיערערו לעליון: "פגיעה חמורה בדמוקרטיה" • עידית סילמן אושרה • כך נימק השופט את החלטתו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עמיחי שיקלי (צילום: Revkin Fenton/Flash90)

מעט יותר מחודש לבחירות: יו"ר וועדת הבחירות המרכזית הודיע הערב (רביעי) כי הוא פוסל את עמיחי שיקלי מהתמודדות ברשימת הליכוד לכנסת. במפלגה הודיעו כי יערערו על ההחלטה לבית המשפט העליון. מאידך, החליט השופט כן לאשר את התמודדותה של עידית סילמן.

"גם לאחר שוועדת הכנסת קבעה כי יש לראות בשיקלי כמי שפרש מסיעת ימינה", כתב יו"ר וועדת הבחירות בנימוק לפסילת שיקלי, "הוא המשיך לפעול נגד הסיעה. במצב דברים זה, אם נכיר בו כמי שפרש 'בסמוך' להתפטרות, יהא בכך כדי לרוקן את סעיף 6א לחוק יסוד הכנסת ואת התכלית שעומדת בבסיסו, ובכך יש כדי לפגוע באמון הציבור ב'כללי המשחק' כפי שנקבעו על ידי הכנסת עצמה".

במפלגת הליכוד הגיבו להחלטה והודיעו: "הליכוד רואה בהחלטה האבסורדית הזאת פגיעה חמורה בדמוקרטיה - נערער לעליון".

שיקלי כינה את החלטת השופט שערורייתית, ואמר כי עמית הוא "פוליטיקאי בגלימה". בחדשות 14 אמר שיקלי: "מוכן לשלם את המחיר והעיקר שדבקתי בדרך ושמרתי על העקרונות שלי. השופט עמית הוא פוליטיקאי בגלימה וההחלטה שלו היא שערורייתית".

גם שיקלי וגם סילמן נבחרו לכנסת מטעם סיעת 'ימינה'. שניהם נטשו אותה, שיקלי עם הקמת הממשלה וסילמן מאוחר יותר ברקע חוץ החמץ. כעבור מספר חודשים הוכרז שיקלי כפורש.

לפני כשבועיים הודיע יו"ר הליכוד נתניהו על כך ששיקלי וסילמן ישוריינו ברשימת הליכוד לכנסת. "כולם מוכשרים, כולם ראויים, לכולם יש הישגים משמעותיים כל אחד בתחומו", אמר נתניהו, לאחר שהצעתו אושרה במזכירות תנועת הליכוד.

עוד ברשימת משורייני נתניהו בליכוד: עו"ד משה סעדה, עד לא מכבר סגן יו"ר מח"ש, שלאחרונה מתח ביקורת חריפה על הפרקליטות. נתניהו בחר גם לשריין את ד״ר צגה מלקו ועו״ד יוסי פוקס.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ הגיב לפסילתו של שיקלי: "עמיחי שיקלי היה צדיק בסדום, היחיד ממפלגת ימינה שהיה נאמן לאורך כל הדרך למצביעים ולערכי הימין ובהחלטה אבסורדית נפסל. השופט עמית המשיך את המהלך המקומם שיזמו איילת שקד ובנט בהכרזה עליו כפורש. מאוד מקווה שהצדק ייעשה ושיקלי יוכל לרוץ ולהיות שותף בעז"ה בחזרת המחנה הלאומי לשלטון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר