מזהיר מרצח פוליטי

"מה השלב הבא? סכינים? יריות?" • הנאום החריג של הרצוג

בצל מערכת הבחירות הסוערת, נשיא המדינה קרא להדוף את הקולות הקיצוניים והזהיר מאלימות. "כבר היינו בסרט הזה, אסור לנו להבליג" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרצוג בנאומו הערב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90 • וידאו: לע"מ)

נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג קיים הערב (רביעי, מוצאי צום גדליה) אירוע סליחות בבית הנשיא ובו התייחס למערכת הבחירות הסוערת לכנסת וקרא למנהיגים להדוף את הקולות "הקיצוניים האלימים".

הרצוג הזהיר ברמז מרצח פוליטי שעלול להתרחש ואמר כי הדבר מדיר שינה מעיניו.

את דבריו פתח באזכור צום גדליה. "קהל נכבד, הערב, המפגש המסורתי והמבורך של אמירת הסליחות במשכן נשיאי ישראל, מתקיים במוצאי צום גדליה - יום טראגי בהיסטוריה היהודית, שמציין רצח פוליטי נורא שנחקק בתולדות עמנו", אמר הנשיא. |רק אתמול ביקשנו בבתי הכנסת מבורא עולם: "אבינו מלכנו... כלה שנאת חינם מתוכנו". אנחנו בימי טרום בחירות בישראל. אני לא מתכוון להיות פוליטיקלי קורקט או מנומס במיוחד. אני מוטרד ומודאג. התקריות האלימות בימים ובשבועות האחרונים מדירות שינה מעיניי".

לדברי הנשיא, "האלימות גואה ועולה. אלימות מילולית – האשמות בבגידה, השוואות לנאצים, איומים וקללות – במרחב הציבורי וברשתות החברתיות. אלימות מילולית אף פעם לא נשארת כזו. למרבה החרדה אנחנו רואים שמילות הנאצה הופכות לאלימות פיזית. לאגרופים, לתקיפות, לדם שנשפך".

הרצוג הוסיף: "אי אפשר שלא לחשוש בחרדה: מה השלב הבא? סכינים? יריות? נפגעים בנפש חלילה? הרי כבר היינו בסרט הזה, והפעם אסור לנו להבליג ולשתוק. אני מגנה בתוקף את התופעות האלימות האלה. ואומר לכולנו – לפני פוסט הנאצה הבא, לפני ציוץ או טוקבק מלא שנאה, לפני שמתעמתים, תוקפים ומכים, עצרו! אל תבואו אחר כך עם בקשות הסליחה וההתנצלויות, עצרו עכשיו! לפני שיהיה מאוחר מדי!"

בשלב הזה אמר הרצוג: "אני קורא לעם בישראל ולמנהיגים מכל קצוות הקשת הפוליטית: השמיעו קול מתון ואחראי. אל תתנו לקולות הקיצוניים והאלימים להוביל אותנו לתהומות של שנאה. אסור שנראה כאויב – את מי שחושב אחרת מאיתנו.

"כמובן שלמחלוקות יש מקום חשוב בתוכנו, ובלבד שהן מתקיימות בכבוד. בואו נַרְאֶה שיש דרך להגיע להכרעות חשובות, בלי לפרק את הבית. בואו נזכור שיש לנו מדינה לחיות בה יחד גם ביום שאחרי הבחירות. כולנו כאן יחד, ולא הולכים לשום מקום. חיים ביחד, וחולמים ביחד, ומגשימים ביחד".

את דבריו חתם: "מי יתן שגם כאן, גם היום, ובזכות ה-יחד שלנו, נכתב ונחתם "אנחנו, וכל עמך בית ישראל לחיים טובים ולשלום". "השם עוז לעמו יתן השם יברך את עמו בשלום"."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר