לקראת שבת תשובה

נושאי החיזוק של רבני בני ברק: טשולנט ללא פיקוח ונסיעות מסוכנות בערב שבת

רבני העיר בני ברק, הגרחי"א לנדא והגרש"צ רוזנבלט שיגרו לרבני העיר מכתב עם נקודות לעורר את הציבור בדרשות השבת הקרובה, כולל ענייני צניעות, חיזוק בשמירת שבת, חנויות אינטרנט עם פיקוח - ומכשולות בחנויות ללא כשרות רבני העיר (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

לקראת השבת הקרובה, שבת שובה, כאשר הרבנים ימסרו את הדרשות לעורר את הרבים כנהוג, פונים רבני העיר בני ברק אל הרבנים בעיר עם נקודות הצריכים חיזוק, לעורר בהם את בני הקהילות.

במכתב, שהגיע לידי 'כיכר השבת', מבקשים הגאונים הרב חיים יצחק אייזיק לנדא והרב שבח צבי רוזנבלט מהרבנים, "לעורר בדרשות שבת תשובה על חיזוק צביון וקדושת העיר".

הנושא הראשון שהם מבקשים מהרבנים לעורר את הציבור, נוגע לשמירת גדרי הצניעות וקריאה ללקוחות להיכנס לקנות בגדים רק בחנויות מפוקחות.

"לחזק ולבצר את חומות העיר בני ברק בענייני הצניעות ולעורר את הציבור להקפיד להיכנס אך ורק לחנויות ביגוד המפוקחות אשר להן תו המעיד כי הם עומדים תחת פיקוח בתי הדין בעיר".

הנושא השני, הוא החשכת חלונות הראווה בשבת קודש - תוך שהם מציינים כי העירייה דואגת לחשמלאים לבעלי החנויות שיסדרו להם את העניין.

כותבים הרבנים: "לחזק את החנויות שנענו לפניית רבני העיר לשמור על קדושת השבת, ולהחשיך את חלונות הראווה והחנויות בשבת קודש (יוזמה אשר קבלה תאוצה רבה בשבועות האחרונים, וכל בעל חנות אשר פנה שלחו לו חשמלאי מטעם העיריה שיסדר את העניין)".

הנושא השלישי הוא הכשרות. "תופעת החנויות והמעדניות אשר אינם תחת השגחתנו ומוכרים כל מיני תבשילים ללא שום הכשר מוסמך, רבה בהם המכשלה, וידוע על מכשולות רבים כל של מיני סוגי בשרים מכל מיני הכשרים לא מקובלים (בעל מעדנייה ידוע נראה רוכש כמות בשר בהכשר לא מקובל על רוב הציבור), ירקות מ"היתר מכירה" שהגיעו בטעות... ערבי מכירת טשולנט ללא שום פיקוח ועוד ועוד, והקונים מעבר להיותם נכשלים בעצמם, מחזקים ומעודדים הם את המגמה הפסולה".

הנושא הרביעי - פגעי הטכנולוגיה. "חנויות הנותנות שירותי שימוש במחשב, להקפיד שיהיו רק כאלו הנמצאים תחת פיקוח "משמרת חותם" וכן טלפונים לקנות רק בחנויות הנמצאים תחת פיקוח, והשימוש המסוכן במכשירי הטכנולוגיה והנגנים למיניהם להזהיר גדולים על הקטנים".

ולסיום, הנהגים הנוסעים במהירות ברגעים האחרונים לפני כניסת השבת. "הנסיעות המסוכנות במהירות וללא שמירת כללי התנועה בערבי שבתות ויו"ט סכנת נפשות ממש בדבר, והאחריות על כל אחד ואחד".

מאחלים רבני העיר בני ברק לרבני הקהילות בעיר, "בברכה שיאריכו ימים על ממלכתם ויהיו דבריהם נשמעים להעמיד את קהילתם בקרן אורה, ויחתמנו הי"ת לשנה טובה בגשמיות וברוחניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר