"מתווה אריה דרעי"

הפגישה החשאית עם פינדרוס והיוזמה להקמת ממשלה עם הליכוד - בלי נתניהו

האם במפלגת הליכוד מתכוננים לאפשרות של כישלון בבחירות ולהרכבת ממשלה ללא בנימין נתניהו, שיישאר יו"ר המפלגה וינהל אותה מבחוץ, כמו שעשה דרעי במהלך הקדנציה החולפת? הפרשן מדווח על היוזמה - המוכחשת, כצפוי (פוליטי)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מעט יותר מחודש ליום הבוחר, ובמערכת הפוליטית מריצים תרחישים שונים למקרה ובו אף אחד מהגושים לא מצליח להשיג רוב של 61 מנדטים. הפרשן שלום ירושלמי מביא היום (שישי) ב'זמן ישראל' יוזמה מעניינת שמריצים במפלגת הליכוד.

לפי היוזמה, שמכונה 'מתווה אריה דרעי' על שם התנהלותו של יו"ר ש"ס במהלך הקדנציה האחרונה מאז אולץ לפרוש כחלק מעסקת טיעון, נתניהו יישאר יו"ר הליכוד - אך בכירי מפלגתו יקימו ממשלה בלעדיו.

את הממשלה יקימו עם המחנה הממלכתי, המפלגות החרדיות ואולי אף עם שותפים נוספים. ראש הממשלה יהיה מטעם הליכוד, וייבחר על ידי נתניהו - והוא יכהן ברוטציה בתפקיד עם בני גנץ.

חבר כנסת מהליכוד צוטט על ידי שלום ירושלמי ב'זמן ישראל' אומר כי "זה הפתרון הכי טוב. אף אחד לא רוצה בחירות שישיות. נתניהו עצמו לא ירצה שהבחירות הבאות יהיו על שמו ובאשמתו, ועד אז יאיר לפיד יהיה ראש הממשלה. מצד שני הוא לא רוצה ללכת הביתה".

ומה יעשה נתניהו בכנסת, כשהוא מחוץ לשולחן הממשלה? הח"כ עונה: "אנחנו נגיע להסכמה עם כולם שנתניהו יהיה יו"ר ועדת חוץ וביטחון בכנסת".

"נתניהו גם יישאר יו"ר הליכוד ויבחר את השרים, כאילו שזכה בבחירות. הוא יוכל להמשיך ולנהל את המשפט שלו. זה לא ענייננו. החיכוך היחידי יהיה על זהות ראש הממשלה החליפי. יריב לוין יכול להיות מועמד מוסכם, כי הוא גם זכה במקום הראשון בפריימריז, אבל לא בטוח שבכירים כמו ניר ברקת או ישראל כ"ץ יסכימו שהוא יוקפץ מעליהם, גם אם מדובר בתפקיד זמני".

"נתניהו יכוון את עבודת השרים מחוץ לממשלה", מסכם חבר הכנסת את היוזמה, "בדיוק כמו אריה דרעי, בתקופה שנמנע ממנו להיות שר. השאלה היא האם גנץ וחבריו יסמכו את ידיהם על מהלך מורכב כזה, ולא יחששו מעוד תרגיל של נתניהו. אני חושב שכן. מה שאולי ישכנע אותם זה שבצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר לא יהיו בהכרח בממשלה כזו".

שלום ירושלמי מספר על שיחת טלפון שקיבל מבכיר בליכוד, שסיפר לו על פגישה שהתקיימה בנושא בין יריב לוין מהליכוד, זאב אלקין מהמחנה הממלכתי ויצחק פינדרוס מיהדות התורה.

כל שלושת השמות המוזכרים מכחישים כי כבר דנו ביניהם בתרחישים הללו להקמת ממשלה משותפת בלי נתניהו.

פינדרוס אף הגיב ל'זמן ישראל' כי "אם נתניהו לא ישיג 61 חברי כנסת אנחנו הולכים לבחירות שישיות, נקודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר